Laaja tutkimus: Asiakkaat luottavat isännöintiin
84 prosenttia vastanneista antaa isännöinnille hyvän tai erittäin hyvän arvosanan taloyhtiön talouden ja hallinnon hoitamisesta. Talous on yksi isännöinnin ydinpalveluista asiakaspalvelun, kiinteistöjen ylläpidon ja hankintojen ohella.
Isännöintiyritykset vastaavat noin 6 miljardin euron hankinnoista ja palveluista taloyhtiöille.
- Tulosten perusteella voi päätellä, että isännöinti hoitaa tehtävänsä luotettavasti ja hyvässä yhteistyössä asiakkaidensa kanssa, sanoo Isännöintiliiton johtaja Marjut Joensuu.
Taloyhtiösivut ratkaisu viestintään
Myös yhteistyö isännöinnin ja hallituksen välillä saa kiitosta. 73 prosenttia hallituksen jäsenistä on tyytyväisiä isännöinnin ja hallituksen väliseen viestintään.
- Monet isännöintiyritykset ovat panostaneet viestintäänsä, ja tämä näkyy parantuneena asiakastyytyväisyytenä, Joensuu sanoo.
Asukasviestinnässä on kuitenkin vielä paljon parannettavaa. Taloyhtiösivut on isoin yksittäinen asia, joka parantaa vuorovaikutusta isännöinnin ja asukkaiden välillä. Tällä hetkellä noin 200 isännöintiyritystä tarjoaa asiakkailleen erilaisia digitaalisia palvelukanavia. Erityisesti korjaushankkeiden aikana taloyhtiösivut ovat välttämättömät, jotta asukkaat pysyvät ajan tasalla urakan eri vaiheista.
Isännöinnin asiakaskuuntelututkimuksen toteutti Good House Oy yhteistyössä Isännöintiliiton kanssa. Tutkimuksessa selvitettiin taloyhtiöiden hallitusten jäsenten asiakaskokemuksia isännöintipalveluista. Keväällä toteutettuun tutkimukseen osallistui 8716 asiakasta.
Lisätietoja:
Marjut Joensuu, johtaja, Isännöintiliitto
p. 040 500 2828
Avainsanat
Liitteet
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Hyvä isännöinti kannattaa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Isännöintiliitto
Isännöintiliitto toivoo lisäresursseja asumisneuvontaan25.9.2017 11:01:54 EEST | Tiedote
Taloyhtiöiden sosiaaliset ongelmat kasvattavat isännöinnin työmäärää.
Isännöitsijä 2017: Sami Asujamaa, 10+ Isännöinti Oy, Helsinki7.9.2017 16:35:00 EEST | Tiedote
Isännöitsijänä Sami Asujamaa on aktiivinen toimialan kehittäjä, joka seuraa digitrendejä. Hän on luonut 10+ Isännöintiin yrityskulttuurin, jossa koko yritystoiminta pyörii pilvipalveluissa. Asujamaa sai Isännöitsijä 2017 -palkinnon tänään Isännöintipäivillä Tampereella.
Isännöintiyritys 2017: Helsingin Seudun Isännöitsijät Oy7.9.2017 16:35:00 EEST | Tiedote
Isännöintiyritys 2017 -palkinnon on saanut Helsingin Seudun Isännöitsijät Oy, joka palvelee osakkaita ja hallituksia sähköisesti ja kehittää digitaalista toimintakulttuuria jatkuvasti.
Isännöintiteko 2017: Asumispalveluiden verkkokauppa7.9.2017 16:35:00 EEST | Tiedote
Asumisen palveluiden tuottaminen isännöintipalvelujen rinnalla on iso mahdollisuus tulevaisuuden isännöinnille. Kirkkonummen Huolto tarttui mahdollisuuteen ja suunnitteli asumispalveluiden verkkokaupan, joka sai Isännöintiteko 2017 -palkinnon.
Nyt se on tutkittu: mitä isännöitsijä tekee?6.9.2017 09:00:00 EEST | Tiedote
Suurin osa isännöitsijän työstä jää asiakkailta näkemättä. Isännöitsijät pitävät työnsä parhaina puolina itsenäisyyttä, monipuolisuutta ja ihmiskeskeisyyttä. Tulevaisuudessa isännöintialan tehtävät tarjoavat entistä enemmän luovaa ongelmanratkaisua, mikä tekee alan työpaikoista entistä houkuttelevampia.