Isännöintiliitto

Laaja tutkimus: Asiakkaat luottavat isännöintiin

20.6.2017 13:46 | Isännöintiliitto

Hallitusten mielestä isännöintiyritykset hoitavat taloyhtiöiden taloutta läpinäkyvästi ja nykyaikaisesti. Tämä käy ilmi Isännöinnin asiakaskuuntelututkimuksesta 2017, johon vastasi 8716 hallituksen puheenjohtajaa ja jäsentä ympäri Suomea.

84 prosenttia vastanneista antaa isännöinnille hyvän tai erittäin hyvän arvosanan taloyhtiön talouden ja hallinnon hoitamisesta. Talous on yksi isännöinnin ydinpalveluista asiakaspalvelun, kiinteistöjen ylläpidon ja hankintojen ohella.

Isännöintiyritykset vastaavat noin 6 miljardin euron hankinnoista ja palveluista taloyhtiöille.

- Tulosten perusteella voi päätellä, että isännöinti hoitaa tehtävänsä luotettavasti ja hyvässä yhteistyössä asiakkaidensa kanssa, sanoo Isännöintiliiton johtaja Marjut Joensuu.

Taloyhtiösivut ratkaisu viestintään

Myös yhteistyö isännöinnin ja hallituksen välillä saa kiitosta. 73 prosenttia hallituksen jäsenistä on tyytyväisiä isännöinnin ja hallituksen väliseen viestintään.

- Monet isännöintiyritykset ovat panostaneet viestintäänsä, ja tämä näkyy parantuneena asiakastyytyväisyytenä, Joensuu sanoo.

Asukasviestinnässä on kuitenkin vielä paljon parannettavaa. Taloyhtiösivut on isoin yksittäinen asia, joka parantaa vuorovaikutusta isännöinnin ja asukkaiden välillä. Tällä hetkellä noin 200 isännöintiyritystä tarjoaa asiakkailleen erilaisia digitaalisia palvelukanavia. Erityisesti korjaushankkeiden aikana taloyhtiösivut ovat välttämättömät, jotta asukkaat pysyvät ajan tasalla urakan eri vaiheista.

Isännöinnin asiakaskuuntelututkimuksen toteutti Good House Oy yhteistyössä Isännöintiliiton kanssa. Tutkimuksessa selvitettiin taloyhtiöiden hallitusten jäsenten asiakaskokemuksia isännöintipalveluista. Keväällä toteutettuun tutkimukseen osallistui 8716 asiakasta.

Lisätietoja:

Marjut Joensuu, johtaja, Isännöintiliitto