Lääkärikeskus Aava Oy

Lääkärikeskus Aava avaa matkailijoiden palvelupisteen Helsinki-Vantaan lentoasemalle

Finavia ja Lääkärikeskus Aava ovat tehneet yhteistyösopimuksen matkailuklinikan avaamisesta Helsinki-Vantaan porttialueella lokakuun lopussa. Matkailijat saavat apua yleisiin vaivoihin kuten migreeniin, vatsavaivoihin, korvakipuun tai allergisiin reaktioihin. Palveluvalikoimassa on myös etälääkärin palvelut ja koronatestaus.
Aavan palvelupiste sijaitsee keskeisellä paikalla, portin 26 vieressä.

”Finavian tavoitteena on jatkuvasti kehittää matkustajille suunnattuja palveluita. Olemme erittäin innostuneita tekemään yhteistyötä Lääkärikeskus Aavan kanssa, jolla on vahva matkailuklinikka-asiantuntemus. Koronapandemian takia terveysturvallisuuden merkitys on noussut entistä tärkeämmäksi, ja Aavan palvelut ovat nopea vastaus matkustajien uusiin tarpeisiin”, sanoo Helsinki-Vantaan lentoaseman kaupallinen johtaja Nora Immonen Finaviasta.

Lääkärikeskus Aavan palvelut ovat kaikkien lähtevien matkustajien sekä kaikkien ilman sisärajatarkastusta saapuvien matkustajien ulottuvilla.

Koronatestaus otettu huomioon palveluvalikoimassa

Aava Airportin palveluihin kuuluvat sekä paikan päällä tehtävä perusterveydenhoito että etälääkärivastaanotot.

Matkustajat saavat Aavan palvelupisteestä nopeasti avun yleisiin vaivoihin kuten migreeniin, vatsavaivoihin, korvakipuun tai allergisiin reaktioihin. Tarvittaessa myös tietyt matkailijan rokotteet onnistuvat, mikäli asiakas on kentällä hyvissä ajoin. Unohtuneen lääkereseptin voi uusia kätevästi, sillä Aavan pisteestä on jatkuva etäyhteys lääkäriin.

Myös koronatestaus on osa palvelutarjontaa. Mahdollista on oireettomien matkustajien testaus, kun kohdemaa vaatii todistuksen negatiivisesta testituloksesta.

”Aavassa on vahvaa osaamista ilmailulääketieteeseen ja matkailijan terveyteen liittyen. Olemme iloisia siitä, että saamme tuoda erityisosaamistamme matkustajien ja lentokentän käyttöön. Tämä on uusi aluevaltaus sekä meille että Finavialle, ja hiomme palvelutarjontaa tarpeiden ja kysynnän mukaan ”, Raija Tapio, Aavan toimitusjohtaja sanoo.

Yrityksille lentoaseman porttialueella toimiminen tuo useita vaatimuksia. Finavia ja Lääkärikeskus Aava tavoittelevat yhteistyötä, jolla terveysalanpalvelut ja lentoasemaympäristö saadaan yhdistettyä saumattomasti. Tarkoituksena on löytää konsepti, joka palvelee asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.

Finavia: Lentomatkustus koronan aikana

Raija Tapio, toimitusjohtaja, Lääkärikeskus Aava, p. 040 543 1032

Finavia Media desk p. 020 7082002

Aavan palvelupiste sijaitsee keskeisellä paikalla, portin 26 vieressä.

Lääkärikeskus Aava Oy
Annankatu 32

Asiakaspalvelu 010 380 3838http://www.aava.fi

Suomalainen Lääkärikeskus Aava on edistänyt terveyttä ja hyvinvointia pian 60 vuotta. Perheyrityksemme toimii 18 toimipisteessä, 12 paikkakunnalla.

Lasten ja nuorten lääkäriasema Pikkujätti kuuluu samaan Ahon perheen omistamaan konserniin kuin Aava. Pikkujätti toimii 8 paikkakunnalla.

Aavassa ja Pikkujätissä työskentelee yhteensä noin 600 henkilöstön jäsentä ja 1000 ammatinharjoittajaa.

Huolenpitomme kantaa läpi ihmisen elämän.

Lue lisää julkaisijalta Lääkärikeskus Aava Oy

Juha Tapio: ”Muutuin isäni pojasta poikani isäksi yhdessä yössä” – Suositun Lasten kasvattamat -podcastin 2. kausi alkaa19.10.2023 10:59:02 EEST | Tiedote

Spotifyn kuunnelluimpien podcastien kärkeen noussut keskusteluohjelma lasten kasvattamana olemisesta saa jatkoa. Julkkikset pohtivat jälleen, mitä he ovat oppineet vanhemmuuden kautta itsestään, omasta lapsuudestaan, vanhemmistaan ja ylipäätään maailmasta. Suplasta uuden kodin löytäneen podcastin 2. kauden ensimmäisessä jaksossa vieraana on laulaja-lauluntekijä Juha Tapio.