Lääkäriliiton hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi Samuli Saarni

Suomen Lääkäriliiton valtuuskunta valitsi hallituksen puheenjohtajaksi Samuli Saarnin ja valtuuskunnan puheenjohtajaksi Marjo Parkkila-Harjun.

Suomen Lääkäriliiton hallituksen puheenjohtajaksi valittiin LT, psykiatrian ja terveydenhuollon erikoislääkäri Samuli Saarni Helsingistä. Varapuheenjohtajiksi valittiin Jaana Puhakka ja Noora Ritamäki. Puheenjohtajisto valitaan vuodeksi kerrallaan.

Valtuuskunnan puheenjohtajaksi valittiin LL, yleislääketieteen erikoislääkäri Marjo Parkkila-Harju Espoosta, joka toimi Lääkäriliiton hallituksen puheenjohtajana 2016-2018. Varapuheenjohtajaksi valittiin Taito Pekkarinen.

Lääkäriliiton lokakuussa valittu valtuuskunta kokoontui ensimmäiseen kokoukseensa 14.-15. joulukuuta Lääkäritalolle Helsinkiin.

Uusi hallitus aloittaa työskentelynsä 1.1.2019.

Hallituksen puheenjohtaja Samuli Saarni puh. 040 574 6119
Valtuuskunnan puheenjohtaja Marjo Parkkila-Harju, puh. 050 596 1670

Suomen Lääkäriliitto on ammattijärjestö, johon kuuluu yli 90 prosenttia Suomessa toimivista lääkäreistä.

Joka kolmas lääkäri tekee tutkimustyötä – merkittävä osa omalla ajallaan10.1.2019 10:00:00 EETTiedote

Joka kolmas lääkäri osallistuu jollakin tapaa tieteelliseen tutkimustyöhän ja joka neljäs lääkäri on väitellyt. Tieteellistä tutkimustyötä täysipäiväisesti eli työkseen tekee kuitenkin vain kaksi prosenttia lääkäreistä. Merkittävä osa (41%) tutkimustyötä tekevistä tekee sitä pelkästään omalla ajallaan töidensä jälkeen kuten iltaisin ja viikonloppuisin.