Lääkäriliiton hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi Samuli Saarni

Suomen Lääkäriliiton valtuuskunta valitsi hallituksen puheenjohtajaksi Samuli Saarnin ja valtuuskunnan puheenjohtajaksi Marjo Parkkila-Harjun.

Suomen Lääkäriliiton hallituksen puheenjohtajaksi valittiin LT, psykiatrian ja terveydenhuollon erikoislääkäri Samuli Saarni Helsingistä. Varapuheenjohtajiksi valittiin Jaana Puhakka ja Noora Ritamäki. Puheenjohtajisto valitaan vuodeksi kerrallaan.

Valtuuskunnan puheenjohtajaksi valittiin LL, yleislääketieteen erikoislääkäri Marjo Parkkila-Harju Espoosta, joka toimi Lääkäriliiton hallituksen puheenjohtajana 2016-2018. Varapuheenjohtajaksi valittiin Taito Pekkarinen.

Lääkäriliiton lokakuussa valittu valtuuskunta kokoontui ensimmäiseen kokoukseensa 14.-15. joulukuuta Lääkäritalolle Helsinkiin.

Uusi hallitus aloittaa työskentelynsä 1.1.2019.

Hallituksen puheenjohtaja Samuli Saarni puh. 040 574 6119
Valtuuskunnan puheenjohtaja Marjo Parkkila-Harju, puh. 050 596 1670

Suomen Lääkäriliitto on ammattijärjestö, johon kuuluu yli 90 prosenttia Suomessa toimivista lääkäreistä.

Perusterveydenhuollon hoitotakuun vahvistamisella liikkeelle - lääkärien määrää terveyskeskuksissa lisättävä11.4.2019 09:57:42 EESTTiedote

Suomen lääkärikuntaa edustava Lääkäriliitto kehottaa tulevaa hallitusta sopimaan ohjelmassaan tarvittavan sote-uudistuksen tavoitteiden toteuttamisesta askel kerrallaan. Ensimmäisenä askeleena tulee varmistaa joustava ja nopea perusterveydenhuollon lääkärin vastaanotolle pääseminen. Tämä voidaan toteuttaa vahvistamalla hoitotakuuta. Hoitotakuun vahvistamisella voidaan varmistua oikea-aikaisen hoidon nopeasta saatavuudesta, vähentää potilaiden siirtelyä tasolta toiselle sekä vahvistaa yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa kansalaisten välillä. Kyseessä on edullisin ja vaikuttavin tapa parantaa terveydenhuoltomme merkittävintä ongelmaa nopeasti.