Lahden Hallituspartnerit laajensi toimialuettaan ja vaihtoi nimeään

Lahden Hallituspartnerit on nyt Hämeen Hallituspartnerit. Vuosikokouksessa 29.5.2017 tehtiin historiallinen päätös nimenmuutoksesta. Uusi nimi, Hämeen Hallituspartnerit, kuvaa paremmin yhdistyksen laajentuvaa toimialuetta Kanta- ja Päijät-Hämeessä.

Kuluneen toimintavuoden aikana on ilmennyt kiinnostusta laajentaa toimialuetta nykyisen Lahden talousalueen ulkopuolelle ja siten profiloitua vaihtoehdoksi monille uusille pk-sektorin yrityksille. Tällaisesta toimialueen onnistuneesta laajentamisesta on hyvänä esimerkkinä yhteistyökumppanin, Hämeen kauppakamarin nykyinen toiminta.

Hämeen Hallituspartnereiden uusi hallitus toimintakaudelle 2017:

Puheenjohtaja Matti Kuvaja, Encore Partners Oy, toimitusjohtaja

Merja-Leena Alenius, Mainostoimisto MBE Oy, hallituksen puheenjohtaja, HHJ

Jukka Anttonen, Lahden Talot Oy, toimitusjohtaja

Petri Hokkanen, OP Päijät-Häme, yrityspankinjohtaja

Kari Kaartinen, Ambientia Group Oy, Chairman of the Board, Master of Laws

Jukka Kallioinen, Anstar Oy, hallituksen puheenjohtaja

Juha Sundberg, Rantalainen Oy Lahti, johtaja

Esa Vataja, Audeo Oy, toimitusjohtaja

Hämeen Hallituspartnerit edistää hyvää, ammattimaista ja eettisesti korkeatasoista yritysten hallitustyöskentelyä ensisijaisesti suomalaisissa ja Kanta- ja Päijät-Hämeessä toimivissa yrityksissä sekä kehittää jäsentensä ammattitaitoa yritysten hallitusten jäseninä.

Matti Kuvaja, Hämeen Hallituspartnereiden puheenjohtaja, p. 0400 498 030

Niemenkatu 73

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Petokset ja tietoriskit kohdistuvat yhä useampaan yritykseen12.10.2017 13:32Tiedote

Varsinkin suuriin yrityksiin kohdistunut rikollisuus on lisääntynyt voimakkaasti viimeisen kolmen vuoden aikana. Tiedot ilmenevät Taloustutkimuksen yhteistyössä kauppakamarien ja Huoltovarmuuskeskuksen kanssa toteuttamasta koko Suomen kattavasta Yritysten rikosturvallisuus 2017 -selvityksestä. ”Kyselyyn vastanneista suurista yrityksistä joka toinen ilmoittaa, että liiketoimintaan kohdistuvien rikosten tai väärinkäytösten määrä on kasvanut”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Mittelö Hämeen Herruudesta starttaa tiistaina25.9.2017 11:46Tiedote

HPK ja Pelicans mittelevät myös tällä sarjakaudella Hämeen Herruudesta, kun hämäläistä yhteistyötä ja joukkovoimaa vahvistetaan alueen sisäisellä jääkiekkosarjalla. ”Hämeen Herruus saa jatkoa, kun tiistaina 26.9. HPK ja Pelicans kohtaavat Hämeenlinnassa. Olemme tyytyväisiä, että alueemme yritykset ovat jälleen yhteistyössä mukana kannustamassa alueemme Liiga-joukkueita”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin alueen tärkeimmät liikennehankkeet7.9.2017 08:30Tiedote

Kauppakamarit ovat laatineet listan Suomen liikenneverkon tärkeimmistä korjaus- ja kehittämiskohteista. ”Hämeen kauppakamarin alueelta mukana ovat valtatie 12 Uusikylä-Tillola, valtatien 2 Helsinki-Forssa-Pori palvelutason parantaminen vaiheittain ja valtatien 10 kehittäminen kaupunkimaisena pääväylänä Hämeenlinnan kantakaupungin alueella”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Liikenneväylien kunnolla ja sujuvuudella on suora vaikutus yritysten kilpailukykyyn ja investointipäätöksiin.

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Työpaikkojen määrä kasvanut Hämeessä31.7.2017 12:00Tiedote

Hämeessä teollisuus- ja rakennusalan yritysten suhdannenäkymät ovat edelleen positiiviset, selviää EK:n heinäkuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Teollisuus- ja rakennusalan yritysten suhdannenäkymät ovat Hämeessä edelleen vahvassa vedossa; lähikuukausien suhdanneodotuksien saldoluku oli heinäkuussa +15, kun huhtikuussa se oli +19 (*). Palvelualan tilanne hieman yllätti. Palvelualan näkymät eivät ole kohentuneet, vaikka kuluttajien luottamus on korkealla ja työttömyys laskenut”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.