Lahden Seurahuone laajenee 19 uudella hotellihuoneella

Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone laajenee tänään yhdeksällä uudella Solo-huoneella. Myöhemmin keväällä valmistuu vielä kymmenen hotellihuonetta lisää. Laajennuksen myötä hotellin huonemäärä nousee 166:een.
Lahden Seurahuoneen uusimpien hotellihuoneiden koko on keskimäärin 25 neliömetriä. Kuvat: Antti Haataja

Uusissa kahden hengen huoneissa hehkuvat lämpimät värisävyt. Sama värimaailma jatkuu hotellin uudispuolen käytävällä, esimerkiksi seinien rosokuvioisessa vinyylitapetissa.

– Valituilla väreillä on tavoiteltu rauhallista fiilistä, ja palautteiden perusteella olemmekin onnistuneet siinä, hotellinjohtaja Marika Haavisto hymyilee.

Myös valaistus on sävyltään lämmin. Huoneissa on Mount Kelvin -valaistuksenohjausjärjestelmä, josta saa ohjelmoitua kuhunkin huoneeseen joko päivä-, ilta- tai yövalaistuksen tai sammutettua valot kokonaan.

– Näppärä keksintö! Jos esimerkiksi herää keskellä yötä, niin ei tarvitse räväyttää kirkkaita valoja päälle, vaan voi valita himmeämmän yövalaistuksen, kertoo Haavisto.

Uusissa huoneissa ja niiden kylpyhuoneissa on lisäksi liiketunnistimet, jotka on ohjelmoitu kellonaikojen mukaan.

– Jos tulee huoneeseen ilta-aikaan, niin siellä syttyy automaattisesti iltavalaistus. Teknologia mahdollistaa nykyään lähes mitä vain, Marika Haavisto toteaa.

Kehon lämpötilan mukaan muotoutuvat, kunnollisen tuen koko vartalolle antavat patjat takaavat vieraalle levolliset yöunet. Samoin huoneisiin asennetut vesikiertoiset kattosäteilijät, jotka huolehtivat huoneiden lämmittämisestä ja jäähdyttämisestä.

– Vastaavanlaisia säteilijöitä on asennettu myös aiemmissa uudistuksissamme. Energiatehokkuus, tasainen lämpö, hiljainen ääni ja vedottomuus ovat niiden suurimpia etuja, tietää Haavisto.

Lahden Seurahuone on kaupungin hotelleista ainoa, jonka huoneissa hyödynnetään säteilijöitä.

Uusien huoneiden sisustus on hyvin pitkälti toistensa kaltainen, joskin yhdestä kylpyhuoneesta löytyy mielenkiintoinen sisustuselementti: älylasi, jonka saa napista painamalla kirkkaaksi tai peittäväksi.

– Halusimme kokeilla yhdessä huoneessa älylasia. Jos siitä pidetään, niin on mahdollista, että sitä käytetään muissakin huoneissa, Marika Haavisto sanoo.

Keväällä Lahden Seurahuoneelle valmistuu vielä kymmenen uutta hotellihuonetta.

Lisäksi puolet keväällä valmistuvista hotellihuoneista saa oman kattoterassin Seurahuoneen 3. kerroksen katolle.

– Kattoterasseista tulee noin 15 neliön kokoisia, mainitsee Marika Haavisto.

Yhdestä kylpyhuoneesta löytyy mielenkiintoinen sisustuselementti: älylasi, jonka saa napista painamalla kirkkaaksi tai peittäväksi.

Osuuskauppa Hämeenmaalla erinomainen alku juhlavuodelle: historian paras tulos ja 1 600 tuotteen hinnanlasku S-marketeissa2.2.2024 11:11:16 EET | Tiedote

Osuuskauppa Hämeenmaa saavutti vuonna 2023 historiansa parhaan tuloksen. Erinomaista tulosta siivitti useamman toimialan hyvä menestys. Asiakasomistajille maksettiin viime vuonna ennätyssumma rahaa Bonuksina, 36 561 399 euroa. Henkilöstönsä Hämeenmaa palkitsee viime vuoden tuloksesta yhteensä yli kolmen miljoonan euron ylimääräisellä tulospalkkiolla.