Lähes 700 kesätyöntekijää työllistyy KSO:n kesätyöpaikkoihin tänä kesänä - tarjolla mielenkiintoisia työtehtäviä ympäri Kymenlaaksoa

Kymen Seudun Osuuskauppa tarjoaa tulevana kesänä työpaikan sadoille kesätyöntekijöille. Työtehtäviä on tarjolla kaupan- ja ravintola-alan lisäksi myös Tykkimäen Huvi- ja vesipuistossa sekä Tykkimäki Resortissa.

KSO palkkaa vuosittain noin 400 kesätyöntekijää, joista puolet työllistyvät pidempikestoisiin kesätyöjaksoihin ja puolet kaksi viikkoa kestäviin harjoittelujaksoihin. Kesätöitä on tarjolla laajasti eri toimialoilla ja ketjuissa, kuten Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa, Sokoksissa, ABC-asemilla, Sokos Hotelleissa ja ravintoloissa.

Tykkimäen Huvi- ja vesipuiston sekä Tykkimäki Resortin avauksen myötä, kesätyöntekijöiden määrä nousee tänä vuonna lähes 700 työntekijään.

- Tarjolla olevat työsuhteet ovat eri mittaisia toimipaikasta riippuen. Ensimmäiset kesälomien sijaisuudet alkavat toukokuun alussa ja kestävät pisimmillään syyskuun loppupuolelle asti. Toteutamme kesätyöhaun tänä vuonna kaksiosaisena, jossa on mahdollisuus hakea kaupan alan sekä matkailu- ja ravintola-alan työtehtäviin myös erikseen. Myös Tykkimäen ja Tykkimäki Resortin haut toteutetaan omina hakuinaan, kertoo KSO:n henkilöstöpäällikkö Sanna Mäenpää.

KSO:n kesätöiden hakuaika on käynnissä 17.1.2022– 6.2.2022.

Tykkimäen Huvipuiston kesätyöntekijät S-ryhmän henkilöstöetujen piiriin

Tykkimäen Huvipuiston siirryttyä kokonaisuudessaan KSO:n omistukseen, toteutetaan huvi- ja vesipuiston kesätyöntekijöiden rekrytointi yhteistyössä osuuskaupan kanssa. Tykkimäelle palkataan noin 250 työntekijää, jotka työllistyvät monipuolisesti eri tehtäviin, esimerkiksi laitekuljettajiksi sekä peli- ja kioskityöntekijöiksi. Huvipuiston kesätyöntekijöille uutuutena tulevat S-ryhmän monipuoliset henkilöstöedut, jotka he saavat käyttöönsä heti ensimmäisestä työpäivästä alkaen. Tykkimäen kesätyöhaku käynnistyy tammikuun aikana.

Tykkimäki Resortin kesätyöhaku käynnissä

Ensi kesänä Kouvolan Käyrälammen rantaan avautuvan Tykkimäki Resortin työntekijöiden kesätyöhaku käynnistyi 11.1. ja hakuaika on avoinna 13.2. asti. Samassa yhteydessä palkataan myös muutama vakituinen työntekijä, jotka työskentelevät resortilla ympärivuotisesti. Yhteensä Tykkimäki Resortille palkataan noin 30 työntekijää, jotka työllistyvät niin resortin kuin ravintola-, pikaruoka- ja kioskipalveluiden työtehtäviin.

KSO on mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni –kampanjassa

Edellisien vuosien tapaan, KSO on mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni –kampanjassa. Vastuullinen kesäduuni on Oikotie Työpaikkojen luotsaama kampanja, joka haastaa työnantajat tarjoamaan 14–29-vuotiaille nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja työtodistus. KSO:n kesätyöntekijät saavat käyttöönsä myös kattavat S-ryhmän henkilöstöedut alennuksineen työsuhteen keston ajaksi.

Kesätyöhakemuksia voi jättää sähköisen hakukanavan kautta, www.s-ryhma.fi/tyopaikat
Kaikille hakemuksen jättäneille toimitetaan kutsu videohaastatteluun.

Kotkan Prismakeskuksen uudistuksen valmistelu etenee8.12.2023 08:53:48 EET | Tiedote

Kymen Seudun Osuuskauppa (KSO) suunnittelee Kotkan Prismakeskuksen uudistushanketta, joka tulee entisestään vahvistamaan Kotkan Sutelan vetovoimaista kaupallista aluetta. Projektin valmistelu on edennyt kauppakeskuksen erikoisliikkeiden tilojen suunnitteluun. Nyt kartoitetaan sekä nykyisten että uusien toimijoiden kiinnostusta moderneihin liiketiloihin Kotkan Prismakeskuksessa Sutelan erinomaisten liikenneyhteyksien ja suurten asiakasvirtojen äärellä. Tällä hetkellä kauppakeskuksen tiloissa toimii noin kymmenen liikettä vuokratiloissa sekä osuuskaupan omistama Ravintolamaailma. Lisätietoa aiheesta KSO:n verkkosivuilla.