Lähes loppuunmyyty Ruisrock julkisti uusia artisteja – mukana rap-duo Rae Sremmurd

Turussa 6.–8.7.2018 järjestettävän Ruisrockin lippukauppa on edennyt ennätyksellistä tahtia, ja monet lipputyypit on myyty loppuun. Lippuja saa vielä perjantaille ja sunnuntaille.

Ruisrockin ohjelma täydentyy viidellä uudella nimellä. Yhdysvaltalaisveljesten Swae Leen ja Slim Jxmmin muodostama hiphop-duo Rae Sremmurd nousee festivaalin lavalle perjantaina 6. heinäkuuta. Kovassa nosteessa oleva yhtye on julkaissut keväällä singlejä odotetulta kolmannelta albumiltaan, jonka yhteydessä kumpikin artisti julkaisee myös soololevynsä.

Hiphopia ja trapia yhdistelevä Rae Sremmurd kohosi vuonna 2014 musiikkimaailman tietoisuuteen suoraan debyyttisinglellään No Flex Zone, josta kuultiin remixejä maailmanluokan artisteilta Nicki Minajista Pusha T:hen. Veljekset ovat tehneet yhteistyötä muun muassa Gucci Manen ja Lil Jonin kanssa, ja yhtyeen tunnetuimmat hitit Black Beatles ja Swang ovat keränneet satoja miljoonia kuuntelukertoja Spotifyssa. Tulevalta SR3MM-levyltä lohkaistiin keväällä single Powerglide, jolla kuullaan myös rap-artisti Juicy J:tä.

Ruisrockin lippukauppa on käynyt ennätyksellisellä vauhdilla tänä keväänä. Peruslipuista yhden päivän lauantailiput myytiin loppuun jo maaliskuun alkupuolella, ja tällä viikolla loppuivat kolmen päivän liput sekä kahden päivän perjantai–lauantai- ja lauantai–sunnuntailiput. Lippuja on saatavilla vielä perjantaille ja sunnuntaille Tiketissä.

Ajankohtaisia kotimaisia täydennyksiä ohjelmaan

Ruisrockin kotimaista artistikattausta täydentävät Jenni Vartiainen, Kasmir, Gettomasa sekä laulaja-lauluntekijäkaksikko Ida Paul & Kalle Lindroth.

2000-luvun menestyneimpiin suomalaisartisteihin lukeutuva Jenni Vartiainen julkaisi helmikuussa uuden singlensä Väärään suuntaan, ja odotettu neljäs studioalbumi ilmestyy vielä tämän vuoden aikana. Uutta musiikkia kuullaan myös Kasmirilta, jonka keväällä julkaistu toinen studioalbumi Valmis kohosi tuoreeltaan virallisen albumilistan kärkeen.

Ajankohtainen kotimainen lisäys festivaalin rap-artisteihin on rehellisistä sanoituksistaan tunnettu Gettomasa, joka on yksi Suomen seuratuimmista artisteista sarallaan ja jonka alkuvuonna julkaistu single Lössi jatkaa tutulla suorapuheisella linjalla. Tuoreempaa kotimaista tarjontaa edustaa puolestaan kaksikko Ida Paul & Kalle Lindroth, joka oli kevään Emma Gaalassa ehdolla Vuoden tulokas -palkinnon saajaksi. Duon debyyttialbumi Nää kaikki kertoo susta striimasi platinaa jo ennen julkaisuaan ja singlet ovat striimanneet järjestään joko kultaa tai platinaa.

Ruisrockin ohjelma täydentyy kevään edetessä. Festivaalin kansainvälisiä pääesiintyjiä ovat muun muassa The Chainsmokers (US), Marshmello, N.E.R.D (US) ja Dua Lipa. Kotimaisia kärkinimiä ovat esimerkiksi Cheek, Alma, Disco Ensemble ja JVG.

Ruisrock 6.8.7.2018

THE CHAINSMOKERS (US), CHEEK, RAE SREMMURD (US), ALAN WALKER (NO), LIL XAN (US), SILVANA IMAM (SE), TYLER, THE CREATOR (US), YEARS & YEARS (UK), PYHIMYS, SANNI, ABREU, CLEDOS, IBE, KAURIINMETSÄSTÄJÄT, RAAPPANA, ROOPE SALMINEN & KOIRAT, STIG DOGG, TÖÖLÖN KETTERÄ, VERSACE HENRIK X NCO X MUSTA HANHI X BIZI X DJANGOMAYN

MARSHMELLO, CARDI B (US), CLEAN BANDIT (UK), PRINCESS NOKIA (US), SKEPTA (UK),  TOVE STYRKE (SE), DISCO ENSEMBLE, HALOO HELSINKI!, JVG, IDA PAUL & KALLE LINDROTH, KASMIR, KUBE X EEVIL STÖÖ, ELLINOORA, GASELLIT, KAKKA-HÄTÄ 77, LITKU KLEMETTI, M, NELLI MATULA, PIKKU G, RUUDOLF, SCANDINAVIAN MUSIC GROUP, $NOW, VESTA

N.E.R.D (US), DUA LIPA (UK), ANNE-MARIE (UK), BLACKBEAR (US), FIRST AID KIT (SE), RAG'N'BONE MAN (UK), ALMA, ISMO ALANKO, JENNI VARTIAINEN, KAIJA KOO, OLAVI UUSIVIRTA, SUNRISE AVENUE, ANTTI AUTIO, ATOMIROTTA, EVELINA, GETTOMASA, ONNI BOI, REINO NORDIN