Lähes miljoona suomalaista valmiita käyttämään puettavaa maksuteknologiaa

Mastercardin tuore selvitys kertoo, että 15 prosenttia suomalaisista (noin 830 000 henkilöä) on valmiita maksamaan mobiililaitteilla tai puettavalla teknologialla, kuten älykelloilla, -rannekkeilla tai -sormuksilla. Koko Euroopan tasolla vastaava luku on 24 prosenttia.

Suomessa lähimaksut Mastercard- tai Maestro -korteilla kasvoivat 153 prosenttia vuonna 2017. Lähimaksujen kasvu tukee myös kuluttajien valmiutta kokeilla muitakin maksutapoja. Kuluttajat luottavat myös enemmän uusiin teknologioihin – huijausten pelko on kyselyn mukaan laskenut koko Euroopan tasolla 24 prosenttia vuonna 2017.

“Suomalaiset ovat tottuneet lähimaksuihin ja ovat hyvin kiinnostuneita uusista maksuratkaisuista ja puettavasta teknologiasta. Niiden avulla arkipäivän maksuista tulee entistä sujuvampia ja nopeampia, mutta samalla turvallisia”, sanoo Pekka Laaksonen, Mastercard Finland.

Mastercard tekee tiivistä yhteistyötä sen kortteja myöntävien pankkien kanssa Euroopassa tuodakseen uusia maksutapoja asiakkaiden käyttöön. Useat suomalaiset pankit tarjoavat jo Mastercard-korttien omistajille mahdollisuuden maksaa puettavan teknologian sovelluksilla sekä lähimaksuilla. Samaan aikaan Mastercard tekee yhteistyötä myös kauppiaspuolen kanssa varmistaakseen, että asiakkaat voivat käyttää eri maksutapoja ilman ylimääräisiä kuluja. Vuoden 2017 aikana lähimaksuja hyväksyvien kauppiaiden määrä kasvoi 42 prosentilla Euroopassa, ja 38 prosenttia kaikista Euroopan alueen kaupan alan maksutapahtumista oli jo lähimaksuja vuonna 2017.

Täältä voit lukea lisää siitä, miten Mastercard kehittää lähimaksuista globaalia standardia viiden seuraavan vuoden aikana.

Mastercard on myös mukana Mobile World Congress -tapahtumassa Barcelonassa 26.2.–1.3. Mastercardilla on oma messupaikka (5D61, Halli 5), jossa kerrotaan muun muassa puettavalla teknologialla tehtävistä maksuista.

Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com

Mastercardin tutkimuksen mukaan yhteistyö ja sääntely on tärkeää seuraavan sukupolven fintech-yrityksien rakentamiselle Pohjoismaissa ja Baltiassa7.6.2018 14:06Tiedote

Mastercardin tuoreen Nordic Fintech Disruptors Report 2018 - tutkimuksen mukaan sääntelyviranomaisten, pankkien ja innovoijien välisen yhteistyön lisääminen on tärkeää alueen asemalle johtavana fintech-alueena. Tutkimukseen haastateltiin pohjoismaisia ja baltialaisia fintech-alan startup-yrityksiä ja alan ekosysteemin yrityksiä.

Mastercardilta uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen5.6.2018 10:27Tiedote

Mastercard julkistaa uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen. Uusilla palveluilla pyritään helpottamaan pankkien ja palveluntarjoajien yhteistoimintaa. Taustalla on uusi maksupalveludirektiivi PSD2, joka pakottaa pankit avaamaan oman infrastruktuurinsa kolmansille osapuolille. Mastercard tarjoaa pankeille Euroopan laajuisen luettelon luotettavista palveluntarjoajista. Niihin kuuluu myös petosten monitorointipalvelu, menetelmä riitojen ratkaisemiseen sekä yhteyspiste palveluntarjoajien ja pankkien väliseen viestintään. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-unveils-solutions-to-underpin-open-banking-transformation/ Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia

Mastercard tutki: Keskustelevan kaupankäynnin aika lähenee4.6.2018 14:42Tiedote

Keskusteleva kaupankäynti, eli ostosten tekeminen chatbottien ja asiakaspalvelijoiden kanssa keskustellen on kasvamassa lähivuosina. Asiakkaat arvostavat keskustelun helppoutta, mutta heitä huolettaa kaupankäynnin turvallisuus. Yhdysvalloissa keskustelukaupan ennakoidaan nousevan kuuteen prosenttiin ja Britanniassa kolmeen prosenttiin koko verkkokaupan vuotuisesta myynnistä vuonna 2022. Mastercard teetti tutkimuksen Future Agenda -tutkimusyhtiöllä. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/conversational-commerce-primed-to-be-the-next-digital-frontier-says-mastercard-study/ Linkki tutkimukseen: https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2018/06/Money-20202-Conversational-Commerce-White-Paper_FINAL.pdf Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverk