Lähijunaliikenteessä on torstaina 1.2. mahdollisesti useita vuorojen perumisia

HSL-alueen lähijunaliikenteessä voi olla torstaina 1.2. useita vuorojen perumisia tai muutoksia.

VR:n tiedotteen mukaan junaliikenteen perumiset ja muutokset johtuvat hankalien sääolosuhteiden lisäksi Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n ja Veturimiesten liiton VML:n ilmoittamista mahdollisista ylityökielloista.

Jotkut vuorot voidaan perua kokonaan.

HSL:n lähijunaliikenteessä ajetaan huomenna harvennetuin vuoroin. Pidennetyllä vuorovälillä mahdollistetaan vaihteiden lumityöt ja pyritään varmistamaan, että jäljellä oleva liikenne voitaisiin ajaa aikataulussa.

Harvennettu vuorotarjonta koskee ainakin HSL-liikenteen A- ja K-junia. Liikennöitäviin juniin lisätään yksikköjä palvelutason ylläpitämiseksi.

HSL tiedottaa lähijunaliikenteen muutoksista verkkosivuillaan www.hsl.fi .

HSL ja VR ovat tiedottaneet aiemmin tänään vuorojen supistuksista sääolojen vuoksi.

Katso HSL:n aiempi tiedote A- ja K-junien liikenteen supistamisesta täältä.

Katso VR:n aiempi tiedote täältä

Tero Anttila, joukkoliikenneosaston johtaja, HSL, puhelin 050 555 2932
VR Group mediadesk, puhelin 0307 0123

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Joukkoliikenteessä on maanantaina 16.7. laajoja häiriöitä koko päivän - suosi metroa, lähijunia, kävelyä ja pyöräilyä14.7.2018 14:14Tiedote

Helsingin seudun joukkoliikenteessä on laajoja häiriöitä sunnuntaina 15.7. ja maanantaina 16.7. Yhdysvaltojen ja Venäjän presidenttien tapaamisen johdosta. Eniten häiriöitä ja pitkiä katkoja joukkoliikenteessä on maanantaina kello 11:n ja 20:n välillä. Raitiovaunuliikenne pysähtyy maanantaina kokonaan koko kaupungissa useaan otteeseen. Pääväyliä voidaan sulkea liikenteeltä autosaattueiden takia ja tällöin muu liikenne tyhjennetään saattueiden reiteiltä. Useilla busseilla on poikkeusreittejä sulkujen aikana ja sulut aiheuttavat merkittäviä myöhästymisiä ja poikkeuksia bussiliikenteeseen koko seudulla. Suomenlinnan lautta ei liikennöi maanantaina. Lauttaa korvaa huoltolautta, joka liikennöi Katajanokalle. Myös mielenosoitukset aiheuttavat poikkeuksia ja myöhästymisiä. Liikkumisessa kannattaa suosia kävelyä, pyöräilyä, metroa ja lähijunia. Metrot ja lähijunat liikennöivät sunnuntaina ja maanantaina pääosin normaalisti. Liikkumiseen kannattaa varata merkittävästi normaalia enemmän aikaa!