Lähijunaliikenteessä on torstaina 1.2. mahdollisesti useita vuorojen perumisia

HSL-alueen lähijunaliikenteessä voi olla torstaina 1.2. useita vuorojen perumisia tai muutoksia.

VR:n tiedotteen mukaan junaliikenteen perumiset ja muutokset johtuvat hankalien sääolosuhteiden lisäksi Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n ja Veturimiesten liiton VML:n ilmoittamista mahdollisista ylityökielloista.

Jotkut vuorot voidaan perua kokonaan.

HSL:n lähijunaliikenteessä ajetaan huomenna harvennetuin vuoroin. Pidennetyllä vuorovälillä mahdollistetaan vaihteiden lumityöt ja pyritään varmistamaan, että jäljellä oleva liikenne voitaisiin ajaa aikataulussa.

Harvennettu vuorotarjonta koskee ainakin HSL-liikenteen A- ja K-junia. Liikennöitäviin juniin lisätään yksikköjä palvelutason ylläpitämiseksi.

HSL tiedottaa lähijunaliikenteen muutoksista verkkosivuillaan www.hsl.fi .

HSL ja VR ovat tiedottaneet aiemmin tänään vuorojen supistuksista sääolojen vuoksi.

Katso HSL:n aiempi tiedote A- ja K-junien liikenteen supistamisesta täältä.

Katso VR:n aiempi tiedote täältä

Tero Anttila, joukkoliikenneosaston johtaja, HSL, puhelin 050 555 2932
VR Group mediadesk, puhelin 0307 0123

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Joukkoliikenteeseen kannattaa varata viikonloppuna riittävästi aikaa, sillä metron Helsingin osuutta korvataan busseilla 11.-13.1.9.1.2019 09:37Tiedote

HSL järjestää ensi viikonloppuna korvaavaa bussi- ja raitioliikennettä metron tilalle, sillä metrojunat eivät kulje perjantai-iltana 11.1. Itäkeskuksesta Mellunmäkeen ja Vuosaareen. Lauantaina ja sunnuntaina 12.-13.1. metro ei liikennöi Lauttasaaresta itään. HSL kehottaa varaamaan matkustamiseen riittävästi aikaa ja kärsivällisyyttä, sillä korvaavat bussit saattavat tulla ruuhkatunteina täyteen. Autoilua Helsingin ydinkeskustassa kannattaa välttää.