Lähijunaliikenteessä on torstaina 1.2. mahdollisesti useita vuorojen perumisia

HSL-alueen lähijunaliikenteessä voi olla torstaina 1.2. useita vuorojen perumisia tai muutoksia.

VR:n tiedotteen mukaan junaliikenteen perumiset ja muutokset johtuvat hankalien sääolosuhteiden lisäksi Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n ja Veturimiesten liiton VML:n ilmoittamista mahdollisista ylityökielloista.

Jotkut vuorot voidaan perua kokonaan.

HSL:n lähijunaliikenteessä ajetaan huomenna harvennetuin vuoroin. Pidennetyllä vuorovälillä mahdollistetaan vaihteiden lumityöt ja pyritään varmistamaan, että jäljellä oleva liikenne voitaisiin ajaa aikataulussa.

Harvennettu vuorotarjonta koskee ainakin HSL-liikenteen A- ja K-junia. Liikennöitäviin juniin lisätään yksikköjä palvelutason ylläpitämiseksi.

HSL tiedottaa lähijunaliikenteen muutoksista verkkosivuillaan www.hsl.fi .

HSL ja VR ovat tiedottaneet aiemmin tänään vuorojen supistuksista sääolojen vuoksi.

Katso HSL:n aiempi tiedote A- ja K-junien liikenteen supistamisesta täältä.

Katso VR:n aiempi tiedote täältä

Tero Anttila, joukkoliikenneosaston johtaja, HSL, puhelin 050 555 2932
VR Group mediadesk, puhelin 0307 0123

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Oletko hän, joka liikkuu kuin soreakoipinen kirahvi? HSL julkaisee maailmankuulun luontokuvaajan kuvat Helsingin seudun kävelijöistä14.5.2018 11:05Tiedote

Brittiläinen luontokuvaaja Will Burrard-Lucas kuvasi huhtikuussa kahden päivän ajan ihmisiä luonnollisessa ympäristössään – kävelemässä kotikaupungissaan. Nyt kuvat ovat toukokuun ajan nähtävillä pysäkkijulisteissa, Rautatientorin metroasemalla, Helsingin ydinkeskustan digitauluilla, ratikan ja metron sähköisillä näytöillä sekä HSL:n sosiaalisen median kanavissa.

HSL:n hallituksen päätöksiä 8.5.20188.5.2018 12:00Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018525 Etelä-Espoon bussiliikenteen muutokset Hallitus hyväksyi useita reittimuutoksia ja päätti perustaa neljä suoraa ruuhka-ajan bussilinjaa Espoonlahden alueen ja Kampin välille. Hallitus päätti myös käynnistää kilpailutuksen perustettujen linjojen osalta niiltä osin kuin linjojen perustamisessa ei voida hyödyntää voimassa olevia liikennöintisopimuksia. Suorat bussilinjat Etelä-Espoon ja Kampin välille saadaan liikenteeseen vuoden 2018 aikana. Tavoitteena on metron kuormituksen keventäminen Matinkylän ja Tapiolan välisellä osuudella. HSL seuraa muutosten vaikutuksia kokonaismatka-aikoihin sekä palvelutarjonnan riittävyyttä. HSL selvittää Länsiväylän pohjoispuolen alueiden palvelutasoa sekä varmistaa koululaisliikenteen sujuvuuden näillä alueilla. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting