Lähin apteekki löytyy osoitteesta apteekki.fi

Kesän kotimaan reissuilla kannattaa muistaa yksi osoite, apteekki.fi. Sivun hakutoiminnoilla löytyy hetkessä niin lähin apteekki kuin puuttuva lääkekin.
Pieniin kesävaivoihin löytyy helposti apu lähimmästä apteekista. | Julkaisuvapaa kuvituskuva Petri Jauhiainen / Apteekkariliitto

Pieniä palovammoja, nyrjähdyksiä, allergiaoireita, haavoja tai kotiin unohtunut verenpainelääke. Kesä on täynnä monenmoista sattumaa ja haaveria, joihin usein riittää hoidoksi lähiapteekista saatu apu.

Maankattava apteekkiverkosto palvelee Suomessa läpi kesän. Apteekki.fi-sivun Apteekkihaku etsii nopeasti lähimmän auki olevan apteekin missä päin maata kesälomaa viettääkään. Mobiilikäyttäjän palvelu ohjaa tarvittaessa karttasovelluksen avulla perille asti apteekkiin. Palvelusta löytyy myös apteekkien juhannuksen aukioloaikatiedot.

Apteekki.fi-sivun Lääkehaun avulla voi myös varmistaa, että apteekista löytyy tarvittava lääke. Palvelu etsii lääkkeen nimellä lähimmän apteekin, jossa sitä on juuri sillä hetkellä varastossa. Lääkehausta voi kätevästi myös tarkistaa lääkkeen hinnan ja Kela-korvattavuuden. Mobiilikäyttäjä voi soittaa palvelusta suoraan apteekkiin ja varata lääkkeen itselleen, ennen kuin sitä lähtee noutamaan.

Verkosta kotiovelle

Yksi keino hoitaa apteekkiasiointi rennossa lomarytmissä on tilata lääkkeet ja apteekkituotteet verkosta. Kattavan apteekkiverkoston, yli 800 toimipisteen, lisäksi Suomessa toimii jo yli 200 verkkoapteekkia.

Verkkoapteekeista on mahdollista tilata kaikkia apteekin tuotteita, myös reseptilääkkeitä.

Apteekki.fi-sivulta löydät listan luotettavista, suomalaisten apteekkien ylläpitämistä verkkokaupoista, ja paljon terveysaiheista luettavaa.

Lisätietoja: Viestintäproviisori Elina Aaltonen, p. 010 6801 405, elina.aaltonen@apteekkariliitto.fi