Lähipalveluiden merkitys korostuu varsinkin kesäisin – Kyläkauppapäivää vietetään jälleen lauantaina 10.6.2023

Kyläkauppapäivää vietetään lauantaina 10.6.2023. Kyläkauppapäivä on valtakunnallinen tapahtuma, joka muistuttaa lähipalveluiden merkityksestä oman alueen asukkaille sekä siellä vieraileville. Kyläkauppapäivän järjestävät Päivittäistavarakauppa ry yhteistyössä jäsenyrityksensä kanssa.

Maaseudun taajamien ja haja-asutusalueiden asukkaat sekä kesäänsä mökkipaikkakunnallaan viettävät tietävät, ettei kyläkauppa ole ”vain ruokakauppa”. Valikoimia räätälöidään paikallisen tarpeen mukaiseksi, ja kyläkaupoista saa kätevästi kodeissa ja mökeillä tarpeellista käyttötavaraa. Monipuolisesti palvelevien kyläkauppojen merkitys elintarvikehuollon ja koko maan asuttavuuden turvaajana on korvaamaton.

Kyläkauppapäivä on valtakunnallinen tapahtuma, joka muistuttaa lähipalveluiden merkityksestä. Oman kylän kaupalla on iso merkitys alueen asukkaille sekä siellä vieraileville. Lisäksi kyläkaupat tarjoavat kesäisin mökkiläisille tarpeellisia palveluita. Kyläkaupoista löytyy usein myös posti-, veikkaus-, apteekki- ja noutopalveluita sekä tietoa alueen tapahtumista ja muista paikallisista palveluista.

Kyläkauppapäivää vietetään 10.6.2023. Kyläkauppapäivän järjestävät Päivittäistavarakauppa ry yhteistyössä jäsenyrityksensä kanssa. Osuuskauppa Hämeenmaan eri toimipaikoissa onkin luvassa muun muassa arvontoja sekä tuote-esittelyitä.

Marketteja voi seurata Facebookissa ja Instagramissa:

Sale Hämeenmaa

S-market Hämeenmaa

Osuuskauppa Hämeenmaan toimipaikoista mukana ovat:

Sale Artjärvi
Sale Heinola kk