Laihian Mallas OyLaihian Mallas Oy

Laihian Maltaan Makukaura - tehokas kuitulisä ruokavalioon

Laihia 1.2.2018. Laihian Mallas Oy on kehittänyt uuden suomalaisen ”superfoodin”, Makukauran. Laihian Makukaura on aito hämäläisen reseptin mukaan valmistettu kypsä viljatuote, joka valmistetaan kotimaisesta, kuorimattomasta viljasta: kaurasta, ohrasta ja herneestä.

Makukaura/kaura-mustikkasmoothie

Paahdetusta täysjyväviljasta valmistettu jauhe tukee vatsan hyvinvointia, sillä se sisältää 20-28% kuitua. Vain 2 rkl Makukauraa päivässä riittää ja vatsa voi hyvin. Heti käyttövalmis Makukaura sopii ruoanlaittoon tai sitä voi lisätä ruokiin sellaisenaan. Tuote sopii hyvin esimerkiksi smoothien, puuron tai jogurtin joukkoon. Makukauraa on saatavilla kolmena eri makuna: paahdettu vilja, kaakao ja mustikka. Paahdettuun viljaanei ole lisätty lainkaan sokeria, kaakao sisältää 15 % tummaa kaakaota ja Makukaura mustikka sisältää 6 % suomalaista mustikkaa. Määrä vastaa 80 grammaa tuoreita mustikoita. Makukauraa on saatavilla kaupoista helmikuusta alkaen.

Laihian Mallas Oy on pohjanmaalla sijaitseva kansainvälinen elintarvikealalla toimiva perheyritys.

Tuotantolaitokset sijaitsevat tärkeällä viljantuotantoalueella ja valtaosa keskeisistä raaka-aineista; rukiista ja ohrasta saadaan lähiseudulta. Uutuustuote Makukaura on suomalaista lähiruokaa maalta. Uusi pakkaus on helppokäyttöinen, uudelleensuljettava pystypussi, jossa tuote säilyy hyvin.

Tuotteet:

Laihian 250g Paahdettu vilja Makukaura

Laihian 250g Mustikka Makukaura

Laihian 250g Kaakao Makukaura

Tuotekuvat ja - tiedot osoitteesta: www.laihianmallas.fi

Katso herkullisia Makukaurasta tehtyjä reseptejä osoitteesta www.lahiruokaamaalta.fi

Lisätiedot, tuotenäytteet ja painokelpoiset kuvat:

Myyntipäällikkö Anna Mollberg
anna.mollberg@kymppi.laihianmallas.fi