Laitamme paremmaksi: Kaavin ja Juankosken S-marketit uudistuvat asiakastoiveiden mukaisesti

Kaavin ja Juankosken S-marketien uudistaminen aloitettiin 09 2022. Uudistetut myymälät tulevat tarjoamaan entistä laajemman päivittäistavaravalikoiman. Palveluita parannetaan muun muassa paistopisteellä ja pikakassoilla sekä asiakas-WC:llä.

S-marketeissa kautta maan on käynnissä laaja konseptimuutos, jossa myymälät viritetään huippuvireeseen esillepanon ja valikoimien kautta. Trendit ja sesongit tuodaan aiempaa vahvemmin esille.

Osuvaa valikoimaa toiveiden mukaan

Tuotevalikoimassa on otettu huomioon alueen asiakasomistajien valikoimatoiveet ja näin uudistuvat myymälät tarjoavat entistä osuvamman päivittäistavaravalikoiman. Uutena myymälöihin tulee asiakkaiden toivoma paistopiste ja pikakassa sujuvoittamaan asiakasomistajan palvelua.

Sekä Kaavilla että Juankoskella tulee olemaan aiempaa herkullisempi hedelmä- ja vihannesosasto. Panimotuotteisiin tehdään niin ikään laajennusta, ja valikoimissa on nyt runsaasti myös paljon toivottuja pienpanimotuotteita. Molemmissa marketeissa täysin uusi paistopiste tuo lisää vaihtoehtoja leipävalikoimiin.

- Rakennettava myymälä parantaa paikkakuntien päivittäistavarakaupan palveluja nykyaikaisen myymälän, laajemman valikoiman ja näiden uusien palveluiden myötä. Uudistus helpottaa ja nopeuttaa asioimista sekä parantaa asiakaspalvelun nopeutta myös käyttöön otettavien itsepalvelukassojen ansiosta. Lisäksi panostamme nopeaan syömiseen take away -palveluiden lisäämisellä. Osuuskaupalle on tärkeää kehittää paikallisten ihmisten omistaman kaupan palveluja, kertoo vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen

Energiatehokkaampi ja ympäristöystävällisempi myymälä

- Uusitut myymälät ovat valmistuttuaan energia- ja ympäristötehokas nykyaikainen ruokakauppa, jossa ostamisen helppouteen on kiinnitetty paljon huomiota. Hiilidioksidi-kylmälaitokset, ovelliset kylmäkalusteet, ja ledivalaistukset ovat esimerkkejä ympäristöystävällisistä ratkaisuista, joihin myymäläuudistuksessa tehdään, kuvailee Ruotsalainen.

Myymälän kokonaisenergiansäästö verrattuna entiseen S-marketiin on noin 20 prosenttia. Myymälän jätteiden kierrätystä helpotetaan ja tehostetaan edelleen. Taustatiloja laajennetaan uudistuksen myötä ja tilojen toiminnallisuutta parannetaan.

Nykyaikaisempi ilme

Uudistamisen myötä Kaavin ja Juankosken ihmiset saavat uuden ilmeen mukaisen, raikkaan skandinaavisen oman kaupan.

- Myymälöiden ilme tulee olemaan avara ja nykyaikainen. Uudessa myymälässä raikas yleisilme ja uudistettu värimaailma. Uusi värimaailma noudattelee hillittyä linjaa, toteaa Jouni.

S-marketien konseptiuudistus

S-marketeissa kautta maan on käynnissä laaja konseptimuutos, jossa myymälät viritetään huippuvireeseen esillepanon ja valikoimien kautta. Hedelmä- ja vihannesosastot, leipomotuotteet ja panimojuomat nousevat nykyistä merkittävämpään rooliin. Myymälämiljööt muuttuvat väljemmiksi, valoisammiksi ja modernimmaksi. Uuden S-market-konseptin mukaisesti myymälöiden värimaailmat muuttuivat hillityn raikkaiksi ja samalla valikoimat päivitettiin vastaamaan entistä paremmin paikallista kysyntää sekä asiakkaiden toiveita.

Lähtölaukaus PeeÄssän juhlavuoteen30.11.2022 14:14:30 EET | Uutinen

Vuoden 1902 lopulla joukko edistysmielisiä pohjoissavolaisia halusi varmistaa osuusliikkeen jäsenille tavaroiden ja palvelujen saannin hyvään hintaan. Päätöksenteko saatiin osuuskunnan omien jäsenten käsiin ja myös tulosta päästiin käyttämään oman kaupan ja asiakkaiden parhaaksi. Näin syntyi osuuskauppa, jonka asiakasomistajat omistavat. Ensimmäinen kauppa avattiin Pohjois-Savoon Lapinlahdelle vuoden 1903 alussa. Juhlistamme 120 vuotista matkaamme alueellamme erilaisin tarinoin, eduin ja tapahtumin, tunnetta ja hyötyä on siis varmasti luvassa. Lähtölaukauksena juhlavuoteen haluamme tarjota yli 2000 peeässäläiselle lisäetuja. Etuja hyvinvointiin Juhlavuoden kunniaksi tarjoamme henkilöstöllemme lisätukea hyvinvointiin myös vapaa-ajalla. Jokaiselle peeässäläiselle lisätään hyvinvointietuihin 120 euroa normaalin 180 euron lisäksi. Henkilöstön käytettävä summa ensi vuodelle on siis yhteensä 300 euroa. Etua voi hyödyntää oman tarpeen mukaan liikunnan ja hyvinvoinnin lisäksi myös kulttuuripal

Tiina Tolvanen PeeÄssälle henkilöstöjohtajaksi7.11.2022 14:02:15 EET | Uutinen

Osuuskauppa PeeÄssän uudeksi henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on valittu MMM Tiina Tolvanen. Tiina siirtyy vuoden vaihteessa PeeÄssälle Pohjois-Karjalan Osuuskaupasta, jossa hän toimii tällä hetkellä johtoryhmän jäsenenä, palveluliiketoimintojen toimialajohtajana sekä PK Terveyden toimitusjohtajana. - Henkilöstöjohtajan tehtävä kiinnosti laajasti sekä S-ryhmän sisällä että ulkopuolella ja valintaa päästiin tekemään jopa yli sadan potentiaalisen ehdokkaan joukosta. On ilo saada Tiina vahvistamaan PeeÄssän joukkuetta juuri nyt, kun lähdemme yhteiselle matkalle kohti parhaan elämän edelläkävijyyttä, kertoo PeeÄssän toimitusjohtaja Mikko Junttila. Tiinalla on laaja kokemus eri toimialoilta ja tehtävistä myös S-ryhmän ulkopuolelta. Hän aloittaa henkilöstöjohtajana PeeÄssällä 1.1.2023. - Tällä hetkellä päällimmäisenä tunteena on syvä kiitollisuus PKO:n ja PK Terveyden työkavereita kohtaan. S-ryhmäläisittäin uusien liiketoimintojen parissa olemme tehneet uudisraivaajan uskoa, roh

PeeÄssä jatkaa sähkön säästämistä, erityisesti kulutushuippujen hetkillä11.10.2022 08:01:37 EEST | Tiedote

Osuuskauppa PeeÄssä on mukana valtakunnallisissa energiansäästötalkoissa. Toimipaikkojen lämpötilaa on laskettu yhdellä asteella ja sähkönkulutusta vähennetään huippukulutuspiikkien aikana aamuisin ja alkuiltaisin. – Olemme parantaneet energiatehokkuuttamme systemaattisesti jo pitkään ja onnistuneet pienentämään energian kokonaiskulutustamme esimerkiksi viimeisten viiden vuoden aikana lähes kolmanneksella. Tulemme tekemään edelleen erilaisia toimenpiteitä ja etsimään uusia keinoja sähköpulan hillitsemiseksi, toteavat PeeÄssän vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen, kiinteistöpäällikkö Tomi Vierimaa ja ylläpitopäällikkö Jussi Lampinen.

Maljalahden S-market avataan huomenna 8.9.2022 klo 107.9.2022 14:14:11 EEST | Tiedote

Torstaina 8.9.2022 klo 10 avataan upea, trendikäs ja moderni, mutta silti myös kotoisa, läheinen ja lämminhenkinen S-market Maljalahti Kuopiossa. Uudessa myymälässä on korostettu ostamisen helppoutta, käytännöllisyyttä, laatua, monipuolisuutta. Valikoimaa lähialueen asukkaiden tarpeiden mukaan Valikoimien rakentamisessa on huomioitu alueen kotitalouksien koko ja väestön ikäjakauma, samoin asukkaiden toiveet ja odotukset, joita selvitettiin viime vuonna kyselytutkimuksella. Asiakkaiden toivomia tuotteita tullaan lisäämään hyllyille matalalla kynnyksellä. Kokonaisvalikoima kattaa noin 10 000 tuotetta. Tuoteryhmäkohtaisiin perusvalikoimiin on tehty profiloituja painotuksia etupäässä tuoretuotteissa, muun muassa juustoissa. Juomaosastolla painottuvat käsityöläisoluet sekä muut erikoisjuomat ja pakasteissa jäätelövalikoima tulee olemaan kesäsesongin aikana poikkeuksellisen runsas. Myös paikalliset tuotteet saavat reilusti tilaa, asukaskyselyssä esiin nousseiden toiveiden mukaisesti. Vastuul