Lamor Corporation

Lamor Corporation Ab avuksi varautumaan koronakriisin leviämiseltä

Porvoolainen perheyhtiö Lamor on tarjonnut ympäristöongelmiin varautumiseen liittyviä teknologioita ja palveluita lähes 40 vuoden ajan. Koronakriisin aikana yritys on pystynyt toimimaan lähes normaalisti noudattamalla seuraavia viittä periaatetta; suojaudu, testaa, jäljitä, eristä ja hoida. Lamorin Ecuadorin tytäryhtiö on työllistänyt parhaimmillaan 850 henkeä vaativissa olosuhteissa, joissa koronapositiivisten osuus on ollut erittäin merkittävä. Tämän on mahdollistanut riittävä suojautuminen viruksen leviämiseltä.

Me Lamorissa olemme seuranneet huolestuneina maskisuositusten vaikutusta maskien hintoihin, saatavuuteen ja laatuun. Liiketoimintamallimme on ollut jo vuoden 1989 Exxon Valdez -öljyonnettomuudesta lähtien se, että kriisiaikana yhtiön ei tule pyrkiä maksimoimaan omaa tulostaan, vaan noudattaa yrityksen normaaleja hinnoitteluperiaatteita. Noudattamalla tätä periaatetta meistä onkin kasvanut maailman suurin öljyvahingoissa käytettävien laitteiden ja palveluiden toimittaja. Viimeisten vuosien aikana olemme laajentaneet tuote- ja palveluvalikoimaamme myös muihin ympäristöalan ratkaisuihin käyttämällä kansainvälistä jakeluverkostoamme, joka tällä hetkellä kattaa 104 maata.

Osana koronakriisiin varautumista haluamme tuoda hankintaverkostomme myös suomalaisten yritysten ja kotitalouksien saataville. Ensimmäisessä vaiheessa tarjoamme yrityksille ammattilaiskäyttöön tarkoitettuja kirurgisia suojaimia hintaan, joka vastaa meidän normaaleja hinnoittelukäytäntöjämme. Viimeisimpien hintatietojen mukaan pystymme tarjoamaan suojaimia noin 30 % nykyisiä markkinahintoja halvemmalla. Seuraavassa vaiheessa tulemme avaamaan verkkokaupan, jossa tarjotaan korkealaatuisia suojaimia järkevään hintaan. Osana vastuullisuusohjelmaamme neuvottelemme parhaillaan tavasta jakaa maskeja yhteiskunnassamme heikoimmassa asemassa oleville ihmisille, joille maskisuositusten noudattaminen aiheuttaa ylitsepääsemättömiä taloudellisia ongelmia. Lisäksi etsimme yrityskumppaneita, jotka jakavat nämä samat arvot ja haluavat omalta osaltaan osallistua koronakriisiin varautumiseen.

Lisätietoja:

Yrityskumppanuudet ja lahjoitukset
Mika Pirneskoski

Tiedustelut hengityssuojaimista

tilaukset@lamor.com

Lamor Corporation
Raudoittajantie 5
06450 PORVOO

+358 20 765 0100, info@lamor.comhttp://www.lamor.com

Lamor (Larsen Marine Oil Recovery) Corporation Ab tarjoaa ratkaisuja öljyonnettomuuksiin varautumiseen, öljyntorjuntaan ja -keräämiseen, maanpuhdistukseen sekä teollisten vesien käsittelyyn. Viimeisten kolmen vuosikymmenen aikana Lamor on kehittänyt, tuottanut ja toimittanut kehittyneimpiä öljyntorjuntateknologioita maailmanlaajuisesti. Lamorissa työskentelee täyspäiväisesti yli 350 henkilöä pääasiassa Suomessa, Kiinassa ja Ecuadorissa, minkä lisäksi yhtiöllä on alueelliset toimistot Brasiliassa, Chilessä, Kolumbiassa, Guyanassa, Senegalissa, Englannissa, Kolumbiassa, Meksikossa, Omanissa, Perussa, Turkissa, Ukrainassa, Intiassa, Yhdysvalloissa sekä Venäjällä. Lamorin jatkuva kehitystyö ja markkina-aseman vahvistaminen ovat johtaneet palveluliiketoiminnan laajentamiseen perinteisen ydinliiketoiminnan öljyntorjunnan ohella myös mm. maanpuhdistus-, porausjätteen käsittely-, öljyputkien seuranta- ja teollisuusvesien käsittelypalveluihin. www.lamor.com

Lue lisää julkaisijalta Lamor Corporation

Lamor on tehnyt merkittävän sijoituksen ecuadorilaiseen palveluyhtiöön Corenaan12.1.2015 16:22:17 EETTiedote

Lamor Corporation Ab on tehnyt merkittävän sijoituksen ecuadorilaiseen ympäristöpalveluita tuottavaan yhtiöön Corporación para los Recursos Naturales Corena S.A. (Corena). Sijoituksen ensimmäisen vaiheen toteuduttua Lamorista tuli yhtiön vähemmistöomistaja, mutta samalla osakkeenomistajat sopivat järjestelystä, jolla Lamorilla on mahdollisuus saavuttaa enemmistöomistus. Tämä yritysjärjestely on tärkeä osa Lamorin kasvustrategiaa, joka rakentuu kohdistettujen ympäristöpalvelujen ja -teknologioiden tarjoamiseen maailmanlaajuisesti. Näihin palveluihin kuuluu muun muassa öljyteollisuuden jätteiden, maaperän ja saastuneiden vesien käsittely ja puhdistaminen.

Merkittävä vähemmistösijoitus vahvistaa Lamorin markkina-asemaa27.3.2012 09:20:00 EESTTiedote

(Lamor Corporation Ab, Porvoo, 27. maaliskuuta 2012). Suomen Teollisuussijoitus Oy ja Etera julkistivat tänään Lamor Corporation Ab:hen tekemänsä vähemmistösijoituksen. Sijoitus muodostaa osan laajempaa kokonaisuutta, jolla yhtiön rahoitustilannetta vahvistetaan ja jossa yhtiö muun muassa siirtyy Sampo Pankin / Danske Bankin asiakkaaksi. Näiden toimenpiteiden ansiosta Lamor pystyy investoimaan uusiin liiketoimintamalleihin sekä tutkimus- ja kehitystoimintaan ja tätä kautta viemään yhtiön toimintaa eteenpäin.

Significant Minority Investment in Lamor Strengthens its Market Position27.3.2012 09:20:00 EESTPress release

(Lamor Corporation, Porvoo, March 27, 2012). Finnish Industry Investment Ltd (Teollisuussijoitus Oy) and Etera have made a minority investment in Lamor Corporation. The investment is a part of a larger transaction where the company's financial position is strengthened and the current house bank replaced with Sampo Bank/Den Danske Bank. This transaction enables Lamor Corporation to invest in new business models, as well as in research and development and thus enables the company to take a step to the next level.