Lamor Corporation ja Meritaito sopivat liiketoimintakaupasta

TIEDOTE 4.4.2018. Meritaito Oy ja Lamor Corporation Ab ovat sopineet kaupasta, jossa Lamor ostaa Meritaidolta SeaHow tuotemerkillä markkinoitujen öljyntorjuntalaitteiden liiketoiminnan.

”Olemme tehneet hyvää yhteistyötä öljyntorjunta-alalla, nyt tehty liiketoimintakauppa vahvistaa ja avaa uusia mahdollisuuksia myös jatkossa. Kaupan myötä saamme vahvistusta matalien vesien öljyntorjunnan tuoteportfolioon. Meritaidon tuotteet ovat korkealaatuisia ja niistä löytyy hyvät asiakasreferenssit. Lamorin myyntiverkoston kautta tuotteet voidaan nyt viedä myös kansainvälisille markkinoille,” kertoo Lamorin toimitusjohtaja Fred Larsen.

”Meritaidon päivitetyn strategian myötä keskitymme jatkossa perusliiketoimintojemme kehittämiseen sekä toiminnan laajentamiseen niissä palveluissamme. Liiketoimintakauppa koskee öljyntorjuntalaitevalmistusta ja jatkamme öljyntorjuntapalveluiden tarjoamista edelleen,” toteaa Meritaidon toimitusjohtaja Hannu Ylärinne.

”Meritaidon kehittämät uuden sukupolven öljynkeräyslaitteet ovat todistaneet toimivuutensa erittäin haastavissa ympäristöolosuhteissa. Laitteisto tukee hyvin Lamorin vahvaa tuoteperhettä. On hienoa, että Suomesta löytyy maailmanluokan öljyntorjuntalaitteiden valmistaja, joka mahdollistaa hyväksi todettujen laitteiden myynnin maailmanlaajuiseen menestykseen,” kertoo Ylärinne.

Liiketoimintakaupalla ei ole vaikutusta yhtiöiden henkilöstöön.

Lisätietoja antavat:

Juha Muhonen, varatoimitusjohtaja
juha.muhonen@lamor.com
puh: 040 767 4442, www.lamor.com

Hannu Ylärinne, toimitusjohtaja
Meritaito Oy
hannu.ylarinne@meritaito.fi
puh: 0400 435 638

Thomas Erlund, liiketoimintajohtaja
thomas.erlund@meritaito.fi
puh: 040 829 9877, www.meritaito.fi

Rihkamatori 2
06100 PORVOO

+358 20 765 0100, info@lamor.comhttp://www.lamor.com

Lamor (Larsen Marine Oil Recovery) Corporation Ab tarjoaa ratkaisuja öljyonnettomuuksiin varautumiseen, öljyntorjuntaan ja -keräämiseen sekä maanpuhdistukseen. Viimeisten kolmen vuosikymmenen aikana Lamor on kehittänyt, tuottanut ja toimittanut kehittyneimpiä öljyntorjuntateknologioita maailmanlaajuisesti. Lamorissa työskentelee yli 150 henkilöä pääasiassa Suomessa, Kiinassa ja Ecuadorissa, jonka lisäksi yhtiöllä on alueelliset toimistot Brasiliassa, Englannissa, Kolumbiassa, Meksikossa, Omanissa, Perussa, Turkissa, Ukrainassa, Yhdysvalloissa sekä Venäjällä. Lamorin jatkuva kehitystyö ja markkina-aseman vahvistaminen ovat johtaneet palveluliiketoiminnan laajentamiseen perinteisen ydinliiketoiminnan öljyntorjunnan ohella myös mm. maanpuhdistus-, porausjätteen käsittely-, öljyputkien seuranta- ja teollisuusvesien käsittelypalveluihin. www.lamor.com

Meritaito Oy

Meritaito Oy tuottaa korkealaatuisia palveluja ja älykkäitä ratkaisuja vesialueiden kestävän käytön edistämiseksi. Palvelutarjontamme sisältää kattavan väylänpidon ja merenmittauksen tuotevalikoiman, joka on suunniteltu edistämään vesillä liikkumisen sujuvuutta ja ympäristöturvallisuutta. Olemme erikoistuneet vesiväylien hoitoon ja suunnitteluun, kanavien käyttöön ja kunnossapitoon, merenmittaukseen, öljyntorjuntaan, vesirakentamiseen sekä muoviputkiviittojen ja poijujen valmistamiseen. Lisätietoja www.meritaito.fi

Lue lisää julkaisijalta Lamor Corporation Ab

Lamor on tehnyt merkittävän sijoituksen ecuadorilaiseen palveluyhtiöön Corenaan12.1.2015 16:22Tiedote

Lamor Corporation Ab on tehnyt merkittävän sijoituksen ecuadorilaiseen ympäristöpalveluita tuottavaan yhtiöön Corporación para los Recursos Naturales Corena S.A. (Corena). Sijoituksen ensimmäisen vaiheen toteuduttua Lamorista tuli yhtiön vähemmistöomistaja, mutta samalla osakkeenomistajat sopivat järjestelystä, jolla Lamorilla on mahdollisuus saavuttaa enemmistöomistus. Tämä yritysjärjestely on tärkeä osa Lamorin kasvustrategiaa, joka rakentuu kohdistettujen ympäristöpalvelujen ja -teknologioiden tarjoamiseen maailmanlaajuisesti. Näihin palveluihin kuuluu muun muassa öljyteollisuuden jätteiden, maaperän ja saastuneiden vesien käsittely ja puhdistaminen.

Significant Minority Investment in Lamor Strengthens its Market Position27.3.2012 09:20Tiedote

(Lamor Corporation, Porvoo, March 27, 2012). Finnish Industry Investment Ltd (Teollisuussijoitus Oy) and Etera have made a minority investment in Lamor Corporation. The investment is a part of a larger transaction where the company's financial position is strengthened and the current house bank replaced with Sampo Bank/Den Danske Bank. This transaction enables Lamor Corporation to invest in new business models, as well as in research and development and thus enables the company to take a step to the next level.

Merkittävä vähemmistösijoitus vahvistaa Lamorin markkina-asemaa27.3.2012 09:20Tiedote

(Lamor Corporation Ab, Porvoo, 27. maaliskuuta 2012). Suomen Teollisuussijoitus Oy ja Etera julkistivat tänään Lamor Corporation Ab:hen tekemänsä vähemmistösijoituksen. Sijoitus muodostaa osan laajempaa kokonaisuutta, jolla yhtiön rahoitustilannetta vahvistetaan ja jossa yhtiö muun muassa siirtyy Sampo Pankin / Danske Bankin asiakkaaksi. Näiden toimenpiteiden ansiosta Lamor pystyy investoimaan uusiin liiketoimintamalleihin sekä tutkimus- ja kehitystoimintaan ja tätä kautta viemään yhtiön toimintaa eteenpäin.

Wendy Schmidt Oil Cleanup X CHALLENGE -kilpailun kymmenen finalistia24.5.2011 09:09Tiedote

Lamor Corporation, 23.5.2011 (lähetetty Oregonin Portlandissa pidetystä öljypäästöjä käsittelevästä kansainvälisestä International Oil Spill Conference -konferenssista): Wendy Schmidt Oil Cleanup X CHALLENGE -kilpailun tuomaristo on valinnut Lamor Corporationin yhdeksi kilpailun kymmenestä finalistista. Vuonna 1995 perustettu X PRIZE -säätiö on yleishyödyllinen järjestö, joka pyrkii vastaamaan maailman suurimpiin haasteisiin järjestämällä suuren luokan kilpailuja. Kilpailujen kannustinpalkintojen tavoitteena on edistää tutkimus- ja kehitysinvestointeja, jotka ovat huomattavasti palkintoa arvokkaampia. Palkinto kannustaa ja innostaa lahjakkaita ja innovatiivisia kaikkien tieteenalojen edustajia hyödyntämään aineetonta ja finanssipääomaansa.