Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Lämpöä ja väriä syksyyn sisustustyynyillä ja unelmien talvineuleilla

Moreenin alkusyksyn upeat kirjat tarjoavat nopeita ja pirteitä virkkaustöitä sisustuksen väripilkuiksi sekä eteerisen kauniita, lämpimiä ja lohdullisia neuleita talvipakkasiin.

Jonna Kirjavainen: Jonnan koukkuja. Tyynykirja.
Ilmestyy 8.9.

Elämään tarvitaan tyynyjä – maailma olisi paljon kovempi paikka ilman niitä!

Kun virkkaamiseen tulee himo, tartu Jonnan koukkuun. Näillä ohjeilla syntyy monenmuotoisia tyynyjä, jotka tuovat kotiisi iloisia värejä, mielenkiintoisia tekstuureja ja mukavaa pehmeyttä. Voit tehdä perinteisen neliömallin, kätevän pötkön tai vaikka meritähden muotoisen tyynyn. Osa malleista virkataan yhtenä kappaleena, osa kootaan paloista, ja saat juuri sen kokoisen kuin haluat.

Kirjassa on yli kolmekymmentä erilaista tyynyä ja kaupan päälle valikoima neulatyynyjä sekä minikokoisia koristetyynyjä.

Pirjo Iivonen: Unelmien talvineuleet
Ilmestyy 14.9.

Neulo talveksi lämmintä ylle suosikkisuunnittelijan odotetuilla ohjeilla.

Suositun Unelmien huivit -kirjan tekijä vastaa neulojien toiveeseen uudella kirjallaan, jossa on talvisen lämpimiä ja huikaisevan kauniita kaarrokeneuleita, huiveja ja ponchoja sekä hupullinen villatakki, ponchopusero ja siihen sopiva hame. Aloita neulominen nyt ja ota talvi vastaan tyylillä!

Pirjo Iivosen tyyli on tuttu monista suosituista neulekirjoista, ja hänet tunnetaan erityisesti upeista huivi- ja villasukkamalleistaan. Unelmien huivit -kirjassa hurmasivat kesäisen keveät pitsiunelmat, nyt neulotaan talvisen muhkeita, lämpimiä kaarrokepuseroita, ponchoja ja huiveja, jotka ilahduttavat myös silmää.

Arvostelukappaleet: hanna-leena.soisalo@otava.fi

Moreeni on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Tähtiviltti kokoaa yksiin kansiin rakastetuimmat suomalaiset lastenrunot yli sadalta tekijältä22.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Raikkaasti toteutetussa antologiassa Topelius kohtaa Mariskan, kun tutut klassikot ja kansanrunot saavat rinnalleen tuoreinta lastenlyriikkaa. Kirjassa on 659 suomalaista runoa yli sadalta kirjailijalta: sormileikkejä ja vauvaräppiä, eläinrallatuksia, rakkausriimejä, numeroloruja, aaveaakkosia ja luurankopolkkaa. Juhlistaakseen uutta Tähtiviltti-kokoelmaa Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa yhdessä Lukukeskuksen Lue lapselle -hankkeen kanssa suomalaisille päiväkodeille 500 Tähtiviltti-kirjan sisältävää Tähtiviltti-lukukassia.

Mauri Kunnas palaa Koirien Kalevalan maisemiin – Kuka kaappasi auringon? kertoo ahneudesta ja luonnonvoimien pysäyttämättömyydestä17.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Väinölässä nautitaan kultaisen auringon loisteesta ja puhtaasta luonnosta. Mutta Pohjolan loputtoman ahne Louhi keksii: entäpä jos auringon takoisikin kultakolikoiksi? Kalevelasta tuttu tarina auringon ryöstöstä saa Mauri Kunnaksen käsittelyssä omat koiramaiset käänteensä, jotka kiehtovat ja ihastuttavat kaikenikäisiä. Tule mukaan Suomalaisen Kirjakahvilaan kuulemaan, kun Kunnas kertoo uutuuskirjastaan perjantaina 24.9. klo 14.

Täältä tulee Alfie, kissa, joka mullistaa koko naapuruston arjen – Rachel Wellsin hurmaava sarja ihmisten ongelmia ratkovasta kissasta alkaa16.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Alfie – kissa kynnyksellä on tarina kodittomaksi jääneestä kissasta, joka löytää uudeksi kodikseen kokonaisen naapuruston. Samalla herkuille ja hellinnälle perso kehrääjä auttaa kotikatunsa asukkaita löytämään seuraa toisistaan. Sunday Timesin bestselleriksi ja hyvän mielen hitiksi muodostunut Alfie-sarja valloittaa nyt suomalaiset kissafanit.