Lämpöinen sää jatkuu – hanavesi on edullinen, ekologinen ja erinomainen janojuoma!

Helteellä pitää muistaa juoda riittävästi. HSY haluaa haastaa pääkaupunkiseudun asukkaat juomaan hanavettä janoonsa.

Hanavesi on edullista, ekologista ja laadultaan eriomaista - ihan parasta janojuomaa!

Helteellä pitää muistaa juoda riittävästi. Hanavesi on terveellinen valinta eikä hinta ei ole este juomiselle. Helsingin seudun ympäristöpalvelujen tuottama juomavesi maksaa asukkaille alle kolme senttiä ämpärilliseltä.

Ekologiseksi ja ilmastoystävälliseksi hanaveden tekee muun muassa se, että sitä ei tarvitse erikseen kasvattaa, pakata ja kuljettaa kulkuneuvolla. Vedentuotannon hiilijalanjälki on pääkaupunkiseudulla niin pieni (vain noin 2 kgCO2 asukasta kohden vuodessa), että se vastaa noin 15 km autolla ajamista koko vuoden aikana.

Hanaveden hyvästä laadusta kertoo tutkimusten lisäksi se, että juomavetemme on aina saanut erinomaiset arvosanat HSY:n asiakastyytyväisyyskyselyssä. Jopa saksalainen vesisommelier Arno Steguweit on ylistänyt HSY:n vettä.

Tuunaa oma janojuomasi

HSY haluaa haastaa pääkaupunkiseudun asukkaat juomaan hanavettä janoonsa. Osana haastetta järjestämme kesäkuun aikana leikkimielisen kampanjan Facebookissa. Osallistujien kesken arvomme kolme hanallista juoma-astiaa sekä seitsemän kahden lipun settiä (yhteensä 14 lippua) Tekniikan museoon, jossa voit tutustua vedenpuhdistukseen vuosimallia 1909. Museossa on syksyllä 2017 avautunut myös uusi interaktiivinen näyttely Tekniikan maa, jossa lähtökohtana on koti sekä tekniikan vaikutus arkeen, työhön ja ympäristöön.

Inspiraatiota janojuoman/hanaveden tuunaamiseen voit hakea 31.5. alkaen Finnkinon teattereista, joissa pyörii noin viikon ajan hanaveden juhlavideo, tai bongaamalla hanaveden juhlamainoksen Radio Iskelmän ja Radio Cityn Uudenmaan kuuluvuusalueilla kahden viikon aikana ennen juhannusta.

Nauti hanavedestä, ole hyvä! »

HSY Facebookissa »

Ympäristöasiantuntija Elina Tanner, puh. 045 657 7375, elina.tanner(at)hsy.fi

HSY:n hallituksen kokous 15.6.201815.6.2018 12:44Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 15.6.2018 Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnot Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä hyväksyä järjestelyt pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsijaksi valittiin Terrawise Oy - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvausten ensimmäinen osio tilataan Lassila & Tikanoja Oyj:ltä ja toinen osio Eerola Yhtiöt Oy:ltä ajalla 7/2018–12/2020. Hallitus sai tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.6.2018.12.6.2018 14:02Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.6.2018. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa lausunnon pyytämisestä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä kierrätyspisteiden pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:  - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsija  - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvaukset ajalle 7/2018–12/2020. Hallitus saa tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen viemäreiden kuntotutkimuksista. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.6.2018. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja