Lämpöinen sää jatkuu – hanavesi on edullinen, ekologinen ja erinomainen janojuoma!

Helteellä pitää muistaa juoda riittävästi. HSY haluaa haastaa pääkaupunkiseudun asukkaat juomaan hanavettä janoonsa.

Hanavesi on edullista, ekologista ja laadultaan eriomaista - ihan parasta janojuomaa!

Helteellä pitää muistaa juoda riittävästi. Hanavesi on terveellinen valinta eikä hinta ei ole este juomiselle. Helsingin seudun ympäristöpalvelujen tuottama juomavesi maksaa asukkaille alle kolme senttiä ämpärilliseltä.

Ekologiseksi ja ilmastoystävälliseksi hanaveden tekee muun muassa se, että sitä ei tarvitse erikseen kasvattaa, pakata ja kuljettaa kulkuneuvolla. Vedentuotannon hiilijalanjälki on pääkaupunkiseudulla niin pieni (vain noin 2 kgCO2 asukasta kohden vuodessa), että se vastaa noin 15 km autolla ajamista koko vuoden aikana.

Hanaveden hyvästä laadusta kertoo tutkimusten lisäksi se, että juomavetemme on aina saanut erinomaiset arvosanat HSY:n asiakastyytyväisyyskyselyssä. Jopa saksalainen vesisommelier Arno Steguweit on ylistänyt HSY:n vettä.

Tuunaa oma janojuomasi

HSY haluaa haastaa pääkaupunkiseudun asukkaat juomaan hanavettä janoonsa. Osana haastetta järjestämme kesäkuun aikana leikkimielisen kampanjan Facebookissa. Osallistujien kesken arvomme kolme hanallista juoma-astiaa sekä seitsemän kahden lipun settiä (yhteensä 14 lippua) Tekniikan museoon, jossa voit tutustua vedenpuhdistukseen vuosimallia 1909. Museossa on syksyllä 2017 avautunut myös uusi interaktiivinen näyttely Tekniikan maa, jossa lähtökohtana on koti sekä tekniikan vaikutus arkeen, työhön ja ympäristöön.

Inspiraatiota janojuoman/hanaveden tuunaamiseen voit hakea 31.5. alkaen Finnkinon teattereista, joissa pyörii noin viikon ajan hanaveden juhlavideo, tai bongaamalla hanaveden juhlamainoksen Radio Iskelmän ja Radio Cityn Uudenmaan kuuluvuusalueilla kahden viikon aikana ennen juhannusta.

Nauti hanavedestä, ole hyvä! »

HSY Facebookissa »

Ympäristöasiantuntija Elina Tanner, puh. 045 657 7375, elina.tanner(at)hsy.fi

HSY:n hallituksen kokouksen ja yhtymäkokouksen päätökset 16.11.201816.11.2018 11:14Tiedote

Hallitus päätti muun muassa hyväksyä Kestävän kaupunkielämän ohjelman valmistelun käynnistämisen sekä tarkistaa Blominmäen jätevedenpuhdistamon rakennustöiden toteutussuunnittelun enimmäishintaa. Hallitus päätti biojätteiden ja kartonkipakkausten kilpailutuksesta vuosille 2019–2027 seuraavasti: - biojätteiden keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijaksi Kirkkonummelle, Espooseen, Länsi-Vantaalle ja Länsi-Helsinkiin valittiin Remeo Oy - biojätteiden keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijaksi Itä-Vantaalle valittiin Lassila & Tikanoja Oyj - kartonkipakkausten keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijaksi Länsi-Helsinkiin valittiin Urbaser Oy. Yhtymäkokous päätti muun muassa hyväksyä seuraavat asiat: - HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2019–2021 - HSY:n strategia vuoteen 2025 - vesihuollon ja jätehuollon investointistrategiat - vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2019–2028 Yhtymäkokous päätti myös hyväksyä Pitkäkosken kapasiteetinnoston ja perusparannuksen hankesuunnitel

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta ja yhtymäkokouksesta 16.11.201813.11.2018 15:51Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous ja yhtymäkokous pidetään perjantaina 16.11.2018. Kokouksien esityslistat ovat nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Kestävän kaupunkielämän ohjelman valmistelun käynnistämisen hyväksymisestä sekä Blominmäen jätevedenpuhdistamon rakennustöiden toteutussuunnittelun enimmäishinnan korotuksesta. Hallitus päättää myös biojätteiden ja kartonkipakkausten kuljetusurakoitsijoiden valinnasta Espooseen, Vantaalle ja Länsi-Helsinkiin vuosina 2019–2027. Yhtymäkokous päättää muun muassa seuraavien asioiden hyväksymisestä: - HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2019–2021 - HSY:n strategia vuoteen 2025 - vesihuollon ja jätehuollon investointistrategiat - vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2019–2028. Yhtymäkokous päättää myös Pitkäkosken kapasiteetinnoston ja perusparannuksen hankesuunnitelman hyväksymisestä. HSY tiedottaa kokouksen jä

Polttopuiden hankinta helpottuu ja päästöt vähenevät – Kuivaa asiaa -hanke paneutuu oikeaoppiseen ja tehokkaaseen polttopuun käyttöön25.10.2018 10:52Tiedote

TTS Työtehoseuran, HSY:n ja Turun kaupungin yhteisessä Kuivaa asiaa- hankkeessa kehitetään asukkaille uusia polttopuupalveluita ja annetaan vinkkejä oikeaoppiseen säilytykseen ja polttoon. Tavoitteena on tehostaa polttopuun käyttöä ja vähentää poltosta aiheutuvia hiukkaspäästöjä ja parantaa siten pientaloalueiden ilmanlaatua.