Lämpöinen sää jatkuu – hanavesi on edullinen, ekologinen ja erinomainen janojuoma!

Helteellä pitää muistaa juoda riittävästi. HSY haluaa haastaa pääkaupunkiseudun asukkaat juomaan hanavettä janoonsa.

Hanavesi on edullista, ekologista ja laadultaan eriomaista - ihan parasta janojuomaa!

Helteellä pitää muistaa juoda riittävästi. Hanavesi on terveellinen valinta eikä hinta ei ole este juomiselle. Helsingin seudun ympäristöpalvelujen tuottama juomavesi maksaa asukkaille alle kolme senttiä ämpärilliseltä.

Ekologiseksi ja ilmastoystävälliseksi hanaveden tekee muun muassa se, että sitä ei tarvitse erikseen kasvattaa, pakata ja kuljettaa kulkuneuvolla. Vedentuotannon hiilijalanjälki on pääkaupunkiseudulla niin pieni (vain noin 2 kgCO2 asukasta kohden vuodessa), että se vastaa noin 15 km autolla ajamista koko vuoden aikana.

Hanaveden hyvästä laadusta kertoo tutkimusten lisäksi se, että juomavetemme on aina saanut erinomaiset arvosanat HSY:n asiakastyytyväisyyskyselyssä. Jopa saksalainen vesisommelier Arno Steguweit on ylistänyt HSY:n vettä.

Tuunaa oma janojuomasi

HSY haluaa haastaa pääkaupunkiseudun asukkaat juomaan hanavettä janoonsa. Osana haastetta järjestämme kesäkuun aikana leikkimielisen kampanjan Facebookissa. Osallistujien kesken arvomme kolme hanallista juoma-astiaa sekä seitsemän kahden lipun settiä (yhteensä 14 lippua) Tekniikan museoon, jossa voit tutustua vedenpuhdistukseen vuosimallia 1909. Museossa on syksyllä 2017 avautunut myös uusi interaktiivinen näyttely Tekniikan maa, jossa lähtökohtana on koti sekä tekniikan vaikutus arkeen, työhön ja ympäristöön.

Inspiraatiota janojuoman/hanaveden tuunaamiseen voit hakea 31.5. alkaen Finnkinon teattereista, joissa pyörii noin viikon ajan hanaveden juhlavideo, tai bongaamalla hanaveden juhlamainoksen Radio Iskelmän ja Radio Cityn Uudenmaan kuuluvuusalueilla kahden viikon aikana ennen juhannusta.

Nauti hanavedestä, ole hyvä! »

HSY Facebookissa »

Ympäristöasiantuntija Elina Tanner, puh. 045 657 7375, elina.tanner(at)hsy.fi

Muovipakkausten määrä kotien sekajätteessä vähentynyt yli 30 prosenttia – tämä selvisi HSY:n tekemässä tutkimuksessa sekajätteen koostumuksesta20.3.2019 13:18:23 EETTiedote

Muovipakkausten määrä sekajätteessä on vähentynyt selvästi viime vuosina. Muissa jätelajeissa ei ole merkittävää muutosta. Sekajätteen kokonaismäärä on sen sijaan vähentynyt. Nämä tulokset selvisivät Helsingin seudun ympäristöpalveluiden viime lokakuussa tekemästä kotien sekajätteen koostumustutkimuksesta.

HSY:n hallituksen päätökset 15.3.201915.3.2019 10:30:14 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa siirtää pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantuloa. Voimaantulon siirtäminen koskee jätteiden kuormausaikojen muutosta. Lisäksi hallitus päätti hyväksyä polttoaineen toimitussopimuksen. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantulon siirtämisestä koskien jätteiden kuormausaikojen muutosta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.3.201912.3.2019 14:32:41 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.3.2019. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantulon siirtämisestä. Voimaantulon siirtäminen koskee jätteiden kuormausaikojen muutosta. Lisäksi hallitus päättää polttoaineen toimitussopimuksen hyväksymisestä. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantulon siirtämisestä, asia koskee jätteiden kuormausaikojen muutosta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.9.2019. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi