Lämpöinen sää jatkuu – hanavesi on edullinen, ekologinen ja erinomainen janojuoma!

Helteellä pitää muistaa juoda riittävästi. HSY haluaa haastaa pääkaupunkiseudun asukkaat juomaan hanavettä janoonsa.

Hanavesi on edullista, ekologista ja laadultaan eriomaista - ihan parasta janojuomaa!

Helteellä pitää muistaa juoda riittävästi. Hanavesi on terveellinen valinta eikä hinta ei ole este juomiselle. Helsingin seudun ympäristöpalvelujen tuottama juomavesi maksaa asukkaille alle kolme senttiä ämpärilliseltä.

Ekologiseksi ja ilmastoystävälliseksi hanaveden tekee muun muassa se, että sitä ei tarvitse erikseen kasvattaa, pakata ja kuljettaa kulkuneuvolla. Vedentuotannon hiilijalanjälki on pääkaupunkiseudulla niin pieni (vain noin 2 kgCO2 asukasta kohden vuodessa), että se vastaa noin 15 km autolla ajamista koko vuoden aikana.

Hanaveden hyvästä laadusta kertoo tutkimusten lisäksi se, että juomavetemme on aina saanut erinomaiset arvosanat HSY:n asiakastyytyväisyyskyselyssä. Jopa saksalainen vesisommelier Arno Steguweit on ylistänyt HSY:n vettä.

Tuunaa oma janojuomasi

HSY haluaa haastaa pääkaupunkiseudun asukkaat juomaan hanavettä janoonsa. Osana haastetta järjestämme kesäkuun aikana leikkimielisen kampanjan Facebookissa. Osallistujien kesken arvomme kolme hanallista juoma-astiaa sekä seitsemän kahden lipun settiä (yhteensä 14 lippua) Tekniikan museoon, jossa voit tutustua vedenpuhdistukseen vuosimallia 1909. Museossa on syksyllä 2017 avautunut myös uusi interaktiivinen näyttely Tekniikan maa, jossa lähtökohtana on koti sekä tekniikan vaikutus arkeen, työhön ja ympäristöön.

Inspiraatiota janojuoman/hanaveden tuunaamiseen voit hakea 31.5. alkaen Finnkinon teattereista, joissa pyörii noin viikon ajan hanaveden juhlavideo, tai bongaamalla hanaveden juhlamainoksen Radio Iskelmän ja Radio Cityn Uudenmaan kuuluvuusalueilla kahden viikon aikana ennen juhannusta.

Nauti hanavedestä, ole hyvä! »

HSY Facebookissa »

Ympäristöasiantuntija Elina Tanner, puh. 045 657 7375, elina.tanner(at)hsy.fi

KORJAUS: Vesihuoltomaksujen ja kiinteistöjen jätehuoltomaksujen muutokset vuonna 2019 ‒ maksut edelleen Suomen halvimpia12.10.2018 11:31Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden, HSY:n jäsenkunnissa vesihuollon käyttö-, perus- ja liittymismaksut nousevat keskimäärin 2 prosenttia. Liittymismaksuja korotetaan 4 prosenttia. Nostolla rahoitetaan toimintavarmuutta turvaavia investointeja kuten uutta jätevedenpuhdistamoa. Vesihuollon palvelumaksuhintoihin ei tule yleiskorotusta, mutta hinnastoa uudistetaan asiakasystävällisemmäksi. Kiinteistöjen hyötyjätteiden maksut eivät nouse, ainoastaan sekajätemaksut nousevat 1,5 prosenttia. Sortti-asemien asiakasmaksut pysyvät ennallaan. Uudet maksut tulevat voimaan 1.1.2019.

HSY:n hallituksen kokous 12.10.201812.10.2018 11:22Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 12.10.2018 Hallitus päätti muun muassa esittää seuraavat asiat yhtymäkokoukselle: - HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2019–2021 - HSY:n strategia vuoteen 2025 - vesihuollon ja jätehuollon investointistrategiat - vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2019–2028. Hallitus hyväksyi vesihuollon ja jätehuollon hinnat vuodelle 2019 sekä hyväksyi aiesopimuksen koskien Puotisten Vesi Oy:n liittymistä osaksi HSY:n vesihuoltoa. Hallitus päätti pääkaupunkiseudun ilmanlaadun seurantaohjelman hyväksymisestä vuosille 2019–2023. Hallitus sai tiedoksi muun muassa HSY:n osavuosikatsauksen tammi–elokuulta 2018 ja Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen syyskuulta 2018. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella vesihuollon ja jätehuollon hinnoista sekä pääkaupunkiseudun ilmanlaadun seurantaohjelmasta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 12.10.20189.10.2018 16:02Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 12.10.2018 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa seuraavien asioiden esittämisestä yhtymäkokoukselle: - HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2019–2021 - HSY:n strategia vuoteen 2025 - vesihuollon ja jätehuollon investointistrategiat - vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2019–2028. Hallitus päättää myös vesihuollon ja jätehuollon hinnoista vuodelle 2019 sekä aiesopimuksen hyväksymisestä koskien Puotisten Vesi Oy:n liittymistä osaksi HSY:n vesihuoltoa. Hallitus päättää pääkaupunkiseudun ilmanlaadun seurantaohjelman hyväksymisestä vuosille 2019–2023. Hallitus saa tiedoksi muun muassa HSY:n osavuosikatsauksen tammi–elokuulta 2018 ja Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen syyskuulta 2018. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen vesihuollon ja jätehuollon hinnoista sekä