Lankisen lukupiirin ensimmäinen kirja on ilmastoaktivisti Greta Thunbergista kertova Sydämen asioita

Kiekkovahti Kevin Lankisen lukuharrastuksesta liikkeelle lähtenyt Lankisen lukupiiri saavutti Facebookissa juuri 10 000 seuraajan rajan. Lukupiirin ensimmäiseksi kirjaksi Kevin valitsi ilmastoaktivisti Greta Thunbergin perheen tarinan Sydämen asioita – Perhe ja planeetta kriisissä (Tammi, 2019). Greta ja Svante Thunbergin sekä Malena ja Beata Ernmanin kirjoittama teos on koskettava tarina erityislasten ongelmien kanssa kamppailevasta perheestä, joka päättää suunnata voimansa taisteluun ilmastonmuutosta vastaan.

”Valitsin lukupiirin ensimmäiseksi kirjaksi Greta Thunbergin Sydämen asioita. Erityisesti kyseisessä kirjassa kiinnostaa se, kuinka nuoresta iästä huolimatta Greta on pystynyt vaikuttamaan niin voimakkaasti ja saanut paljon huomiota tärkeälle aiheelle uskomalla omaan juttuunsa. Samalla kirjan aihepiiri on ajankohtaisuudellaan aika ytimessä juuri nyt”, perustelee Kevin Lankinen valintaansa.

Kevin Lankinen, yksi kevään maailmanmestarijoukkueen sankareista, kertoi kisojen aikaan lukuharrastuksestaan ja sai muutkin suomalaiset innostumaan kirjoista. Syntyi käsite #lankisenlukupiiri. Lankisen lukupiiri on verkossa toimiva yhteisö, johon pääsee mukaan liittymällä Facebook-ryhmään. Syksyn aikana Kevin valitsee lukupiiriin itseään kiinnostavia kirjoja, joista ryhmässä keskustellaan.

Lukupiiri toteutetaan yhteistyössä Werner Söderström Osakeyhtiön kanssa. Lukupiirin kautta tilattujen kirjojen tuotolla tuetaan Suomen Icehearts ry:n toimintaa.

Linkki ryhmään:

Timo Julkunen

Tiedote: Werner Söderström Osakeyhtiön äänikirjoja on myyty BookBeatissa yli miljoona kappaletta6.3.2019 09:00:00 EETTiedote

Helmikuussa Werner Söderström Osakeyhtiön ja sen kustantamoiden WSOY:n ja Tammen äänikirjojen yhteenlaskettu kulutus äänikirjapalvelu BookBeatissa sen lanseeraamisesta alkaen ylitti miljoonan myydyn kappaleen rajan. Kaikkien aikojen kuunnelluin yksittäinen kirja on Oskari Saaren Aki Hintsa – Voittamisen anatomia, joka on kuunneltu yli 25 000 kertaa. Myös vuodesta 2019 on tulossa äänikirjamarkkinassa vahva kasvun vuosi: BookBeat ennustaa asiakasmääränsä ylittävän 100 000 maksavan asiakkaan rajan ja Werner Söderström osakeyhtiö kasvattaa maan laajinta äänikirjakatalogia edelleen voimakkaasti.