LänsiAuto Oy

LänsiAutossa yksityisasiakkaan ei tarvitse kantaa riskiä autoveromuutoksesta

Lehdistötiedote 10.6. klo 14.00. LänsiAuto takaa, että se hyvittää yksityisasiakkaalleen autoveron mahdollisen muutoksen aiheuttaman hintaeron uusissa Opel-, Peugeot- ja Seat-henkilöautoissa. Takaus koskee LänsiAutossa 11.-30.6.2015 tehtyjä uusia tilaus- ja kauppasopimuksia ja se kattaa 31.1.2016 mennessä voimaan astuneiden autoveromuutosten vaikutukset.
LänsiAuto 2.

- Tämän takauksen ansiosta yksityisasiakkaan ei tarvitse lykätä autonhankintapäätöstä autoverospekulaation vuoksi. Me emme halua siirtää riskiä mahdollisesta veromuutoksesta yksityisille ihmisille  ja taloudellisesti vahvan asemamme ansiosta voimme antaa tällaisen sitoumuksen, toteaa LänsiAuton toimitusjohtaja Tommi Köninki.

Autojen vähittäiskaupalle yleisesti autoveron muuttumisesta avattu keskustelu on turmiollinen. Ala työllistää Suomessa korjaamopalvelujen ansiosta kymmeniä tuhansia ihmisiä, joten sen liiketoiminnan jatkuvuudella on myös yhteiskunnallista merkitystä.

- Hallitusohjelmaan laveasti kirjattu autoveron alentaminen aiheuttaa ymmärrettävästi levottomuutta autoilijoissa. Näkemyksemme on, että mikäli tällaista hankintahintaan välittömästi vaikuttavaa veroa muutetaan, se pitäisi tehdä kerralla ja takautuvasti niin, että kenenkään auton juuri ostaneen kuluttajan ei tarvitsisi muutoksesta kärsiä. Autoveron alentaminen useissa portaissa olisi mielestäni kansantaloudellisesti mahdoton vaihtoehto, Köninki jatkaa.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Tommi Köninki, p. 050 545 8515 tai tommi.koninki@lansiauto.fi

LänsiAuto on suomalainen kasvava ja kehittyvä autokaupan ketju, joka työllistää jo 450 autoalan ammattilaista kymmenellä eri paikkakunnalla Etelä-Suomessa. LänsiAuton tavoitteena on olla sekä asiakkaidensa että päämiestensä paras ja keskeinen kumppani omalla toimialallaan. Vuonna 2015 LänsiAuto myy 15 000 ja huoltaa yli 50 000 ajoneuvoa.

LänsiAuto 2.
LänsiAuto 1.
LänsiAuto 3.

LänsiAuto Oy
Pakkalantie 15
01510 VANTAA

LänsiAuto on yksi Suomen suurimmista ja vakavaraisimmista henkilö- ja pakettiautojen itsenäisistä jälleenmyyjistä. Vuonna 2014 LänsiAuto myy noin 15 000 ja huoltaa yli 50 000 ajoneuvoa kymmenellä eri paikkakunnalla Etelä-Suomessa. Yhtiön liikevaihto kasvaa vuonna 2014 yli 200 miljoonaan euroon. Lisätiedot yhtiöstä: www.lansiauto.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta LänsiAuto Oy

LänsiAuto ostaa Sveitsinportin ja Kaupunginportin Auton liiketoiminnot Hyvinkäällä2.3.2016 04:00:00 EET | Tiedote

LänsiAuto Oy ja Sveitsinportin Auton sekä Kaupunginportin Auton omistaja SPA Group Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jolla LänsiAutolle siirtyy SPA Group Oy:n autokaupan liiketoiminta kiinteistöineen 2.5.2016. Siirtyvän liiketoiminnan liikevaihto on noin 30 miljoonaa euroa. Kysymys on Hyvinkään suurimmasta autoliikkeestä, jonka markkinaosuus alueella on noin 25 prosenttia. Liikkeessä työskentelee 68 henkilöä.