Länsimetron liityntälinjaston käyttöönottopäivä on sujunut mallikkaasti

Länsimetron liityntäliikenteen käyttöönotto on sujunut hyvin sekä aamu- että iltaruuhkassa. Päivän aikana pulmia on ollut jonkin verran sähköisissä näytöissä, Matinkylän liikennevalo-ohjauksessa sekä Matinkylän terminaalin edustalla, jossa yksityisautoilijat tukkeuttivat joukkoliikennekatua. Mutta näitä ongelmia on ratkottu jo päivän mittaan.

”Kuljettajat ovat omaksuneet hyvin uusien terminaalien käytön. Myös asiakkailta on tullut myönteisesti yllättynyttä palautetta vaihtoyhteyden sujuvuudesta, ja he ovat olleet hyvin perillä muutoksesta”, HSL:n ryhmäpäällikkö Ville Uusi-Rauva kiittää.

HSL:n oppaat ovat olleet koko päivän Matinkylän, Niittykummun, Tapiolan, Lauttasaaren ja Kampin terminaaleissa opastamassa asiakkaita. Opastukset pysäkkialueilla jatkuvat huomenna ja jälleen ensi viikon alussa, kun osa työmatkalaisista ja koululaisista palaa joululomalta.

Myös metroliikenne on sujunut ongelmitta. Yksi metrojuna oli aamulla pois liikenteestä, mutta saatiin aamuseitsemältä takaisin liikenteeseen. Sen jälkeen metroliikenne on sujunut normaalisti.

Ryhmäpäällikkö Ville Uusi-Rauva, puh. 0401791187

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Poikittaisliikenne paranee vuonna 2018, lisää liikennettä kasvaville alueille23.1.2018 13:20Tiedote

HSL:n liikenteen suurimmat muutokset vuonna 2018 tapahtuvat Pasilan tason poikittaisliikenteessä, Otaniemi–Tapiola-välin bussiliikenteessä, Herttoniemen alueen bussilinjastossa ja kasvavilla alueilla eri puolilla seutua. Nämä ja muut muutokset seudun joukkoliikenteessä sisältyvät HSL:n liikennöintisuunnitelmaan 2018–2019, jonka HSL:n hallitus hyväksyi linjan 71 muutoksia lukuun ottamatta tiistaina 23. tammikuuta.

HSL:n hallituksen päätöksiä 23.1.201723.1.2018 13:10Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018502 Liikennöintisuunnitelma 2018-2019 Hallitus päätti hyväksyä liikennöintisuunnitelman 2018-2019:n muilta osin, mutta Helsingin linjaa 71 koskevat muutokset ja sen mahdolliset vaikutukset muihin linjoihin palautettiin uudelleen valmisteltaviksi. HSL laatii liikennöintisuunnitelman vuosittain. Siihen sisältyvät keskeisimmät reitti- ja palvelutasomuutokset, jotka tapahtuvat seuraavan ajovuoden aikana. Liikennöintisuunnitelma on voimassa tulevan kesäliikenteen alusta seuraavan vuoden talviliikenteen loppuun. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018502-2 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018 järjestäminen Hallitus päätti järjestää bussiliikenteen tarjouskilpailun kohteissa 234 ja 235 niin, että tarjouskilpailu voidaan ratkaista hallituksessa huhtikuussa 2018. Kilpailutus koskee