Länsimetron liityntälinjaston käyttöönottopäivä on sujunut mallikkaasti

Länsimetron liityntäliikenteen käyttöönotto on sujunut hyvin sekä aamu- että iltaruuhkassa. Päivän aikana pulmia on ollut jonkin verran sähköisissä näytöissä, Matinkylän liikennevalo-ohjauksessa sekä Matinkylän terminaalin edustalla, jossa yksityisautoilijat tukkeuttivat joukkoliikennekatua. Mutta näitä ongelmia on ratkottu jo päivän mittaan.

”Kuljettajat ovat omaksuneet hyvin uusien terminaalien käytön. Myös asiakkailta on tullut myönteisesti yllättynyttä palautetta vaihtoyhteyden sujuvuudesta, ja he ovat olleet hyvin perillä muutoksesta”, HSL:n ryhmäpäällikkö Ville Uusi-Rauva kiittää.

HSL:n oppaat ovat olleet koko päivän Matinkylän, Niittykummun, Tapiolan, Lauttasaaren ja Kampin terminaaleissa opastamassa asiakkaita. Opastukset pysäkkialueilla jatkuvat huomenna ja jälleen ensi viikon alussa, kun osa työmatkalaisista ja koululaisista palaa joululomalta.

Myös metroliikenne on sujunut ongelmitta. Yksi metrojuna oli aamulla pois liikenteestä, mutta saatiin aamuseitsemältä takaisin liikenteeseen. Sen jälkeen metroliikenne on sujunut normaalisti.

Ryhmäpäällikkö Ville Uusi-Rauva, puh. 0401791187

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen