Länsimetron liityntälinjaston käyttöönottopäivä on sujunut mallikkaasti

Länsimetron liityntäliikenteen käyttöönotto on sujunut hyvin sekä aamu- että iltaruuhkassa. Päivän aikana pulmia on ollut jonkin verran sähköisissä näytöissä, Matinkylän liikennevalo-ohjauksessa sekä Matinkylän terminaalin edustalla, jossa yksityisautoilijat tukkeuttivat joukkoliikennekatua. Mutta näitä ongelmia on ratkottu jo päivän mittaan.

”Kuljettajat ovat omaksuneet hyvin uusien terminaalien käytön. Myös asiakkailta on tullut myönteisesti yllättynyttä palautetta vaihtoyhteyden sujuvuudesta, ja he ovat olleet hyvin perillä muutoksesta”, HSL:n ryhmäpäällikkö Ville Uusi-Rauva kiittää.

HSL:n oppaat ovat olleet koko päivän Matinkylän, Niittykummun, Tapiolan, Lauttasaaren ja Kampin terminaaleissa opastamassa asiakkaita. Opastukset pysäkkialueilla jatkuvat huomenna ja jälleen ensi viikon alussa, kun osa työmatkalaisista ja koululaisista palaa joululomalta.

Myös metroliikenne on sujunut ongelmitta. Yksi metrojuna oli aamulla pois liikenteestä, mutta saatiin aamuseitsemältä takaisin liikenteeseen. Sen jälkeen metroliikenne on sujunut normaalisti.

Ryhmäpäällikkö Ville Uusi-Rauva, puh. 0401791187

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.4.201817.4.2018 12:40Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018524 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018 ratkaisu HSL:n hallitus ratkaisi tiistaina bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018. Mukana oli kaksi kilpailukohdetta. Helsingin bussiliikenne voitti ajettavakseen 31 auton liikenteen Helsingin linjoille 14, 17, 18, 18N ja 24. Nobina Finland voitti 17 auton liikenteen Herttoniemen suunnan linjoille 80, 81, 82, 82B ja 83. Molemmat yhtiöt liikennöivät jo nyt voittamiaan linjoja. Tarjoukset vertailtiin niiden kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018524-2 Arabian ja Kalasataman alueen bussilinjojen muutokset Hallitus päätti vaihtoehdosta, jossa linja 55 kulkee Arabian kautta. Se tarjoaa vaihdottoman yhteyden Kalasatamaan Arabiasta, Vanhastakaupungista ja Koskelasta. Hallitus päätti myös