Lappset Group Oy laajentaa urheilukenttiin

Lappset on laajentanut urheilukenttiin. Lappset Liikuntapaikat Oy tarjoaa laadukkaita tekonurmiratkaisuja ja erilaisten urheilukenttien elinkaaripalveluja.
Lappset Group Oy:n toimitusjohtaja Tero Ylinenpää kertoo uudesta liiketoiminnasta.
Siirry videokanavalle

Lappset Liikuntapaikat Oy:n liiketoiminnan kehittämisestä ja tekonurmiratkaisujen myynnistä vastaa kaksi alan kokenutta konkaria, joilla molemmilla on yli 15 vuoden kokemus urheilukenttien tekonurmiratkaisuista. Yrityskaupan myötä Pasi Riikonen ja Jesperi Loponen ovat nyt molemmat Lappset Group Oy:n vähemmistöosakkeenomistajia muun toimivan johdon ohella. Heidän toimipisteensä on Helsingissä.

Uuden liiketoiminnan brändinimeksi tulee Lappset SPORT, jonka alla tarjotaan alustamateriaaleja jalkapallokentille, koulujen kentille, tenniskentille ja agilityradoille. Tarjontaan kuuluvat lisäksi monitoiminurmet ja ylipainehallit sekä kaikkien edellä mainittujen elinkaaripalvelut asennuksista huoltoon ja turvatarkastuksista kierrätykseen.

Lappset SPORT tarjoaa markkinoille kotimaisen, asiakaslähtöisen ja perheyrittäjyyden arvoja edustavan vaihtoehdon, jolla on maanlaajuinen palvelu. Yhtiön toiminnan lähtökohtana on loppukäyttäjien tyytyväisyys sekä ympäristöystävälliset ja kestävää kehitystä edistävät ratkaisut. Tekonurmen toimittajakumppaniksi on valittu CoCreation Grass Corporation (CCGrass), joka on maailman suurin tekonurmivalmistaja ja kansainvälisen jalkapalloliitto FIFA:n yksi kuudesta korkeimman FIFA Preferred Producer -luokituksen omaavista toimittajista.

Lappsetin muiden SPORT-tuotteiden kuten ulkokuntoiluvälineiden ja monitoimiareenoiden tuotekehitys-, markkinointi- ja myyntivastuu säilyy konsernin emoyhtiöllä, Lappset Group Oy:llä.

Lappset Liikuntapaikat Oy:n tarkoituksena on laajentua Ruotsiin ja muihin pohjoismaihin.

Liiketoiminnan verkkosivut löytyvät osoitteesta www.lappsetsport.fi

Lappset Liikuntapaikat Oy, brändinimeltään Lappset SPORT, on konsernin yhdeksäs tytäryhtiö. Muut tytäryhtiöt ovat Lappset Estonia Oü, Lappset Sweden AB, Lappset GmbH, Lappset UK Ltd, Lappset France SAS, Lappset Nederland BV (Yalp), Yalp USA Inc ja Carousel Oy.

Yrityskauppaan liittyen:
Johtaja Erkki Ikäheimo, erkki.ikaheimo@lappset.com, 040 535 9962

Lappset SPORTin Suomen liiketoimintaan liittyen:
Pasi Riikonen, pasi.riikonen@lappset.com, 040-543 3221

Muut pohjoismaat:
Jesperi Loponen, jesperi.loponen@lappset.com, 040-555 9695

Lappset Group Oy on suomalainen perheyhtiö, joka suunnittelee ja valmistaa leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, puisto- ja kadunkalusteita sekä teemoitettuja aktiviteettipuistoja Lappset Creative-brändin alla. Lappsetin kotipaikka on Rovaniemellä. Konserniin kuuluu yhdeksän tytäryhtiötä seitsemässä eri maassa. Lappsetilla on valmistusta Rovaniemen lisäksi Ruotsin Enköpingissä ja Viron Tallinnassa. Henkilökuntaa konsernissa on noin 350. Lappset Liikuntapaikat Oy on konsernin yhdeksäs tytäryhtiö, joka keskittyy toimittamaan tekonurmialustoja erilaisille urheilukentille ja huolehtimaan niiden elinkaaripalveluista.

Lappset ja Avara solmivat mittavasta leikkipaikkojen kunnossapitoyhteistyöstä21.4.2016 14:11Tiedote

Rovaniemeläinen leikki- ja liikuntavälineiden valmistaja Lappset Group Oy ja vuokra-asuntoja hallinnoiva Avara Oy solmivat 21. huhtikuuta 2016 mittavasta leikkialueiden kunnossapidosta. Viisivuotisen sopimuksen arvo ylittää miljoona euroa. Sopimuksen mukaan Lappsetin PlayCare –palvelu vastaa kokonaisvaltaisesti Avara Oy:n hallinnoimien vuokra-asuntojen pihoilla olevien leikkipaikkojen kunnossapidosta, niihin liittyvän työn suunnittelusta ja toteutuksesta.

Lappsetin ja maailman suurimpiin kuuluvan leluvalmistajan yhteistyönä syntyi Mattel Play! Liverpool -sisäteemapuisto22.3.2016 13:38Tiedote

Televisiosta tutut lasten hahmot Puuha-Pete, Tuomas Veturi ja Palomies Sam ovat saaneet Euroopan ensimmäisen aktiviteettipuiston Liverpoolissa sijaitsevaan Albert Dock-elämyskeskukseen Isoon-Britanniaan. Leikkiin ja liikkumiseen kannustava sisäpuisto on Rovaniemellä toimivan Lappset Group Oy:n suunnittelema, valmistama ja rakentama kokonaisuus. Se avattiin yleisölle 22. maaliskuuta 2016. Kyseessä on kansainvälisen Mattel-konsernin leikkikonseptin, Mattel Play’n, ensimmäinen kohde Euroopassa. Asiakkaana ja teemapuiston operaattorina on Heritage Great Britain, joka kuuluu Iso-Britannian merkittävimpiin elämysmatkailualan yrityksiin.