Lappset Group Oy laajentaa urheilukenttiin

Lappset on laajentanut urheilukenttiin. Lappset Liikuntapaikat Oy tarjoaa laadukkaita tekonurmiratkaisuja ja erilaisten urheilukenttien elinkaaripalveluja.

Lappset Liikuntapaikat Oy:n liiketoiminnan kehittämisestä ja tekonurmiratkaisujen myynnistä vastaa kaksi alan kokenutta konkaria, joilla molemmilla on yli 15 vuoden kokemus urheilukenttien tekonurmiratkaisuista. Yrityskaupan myötä Pasi Riikonen ja Jesperi Loponen ovat nyt molemmat Lappset Group Oy:n vähemmistöosakkeenomistajia muun toimivan johdon ohella. Heidän toimipisteensä on Helsingissä.

Uuden liiketoiminnan brändinimeksi tulee Lappset SPORT, jonka alla tarjotaan alustamateriaaleja jalkapallokentille, koulujen kentille, tenniskentille ja agilityradoille. Tarjontaan kuuluvat lisäksi monitoiminurmet ja ylipainehallit sekä kaikkien edellä mainittujen elinkaaripalvelut asennuksista huoltoon ja turvatarkastuksista kierrätykseen.

Lappset SPORT tarjoaa markkinoille kotimaisen, asiakaslähtöisen ja perheyrittäjyyden arvoja edustavan vaihtoehdon, jolla on maanlaajuinen palvelu. Yhtiön toiminnan lähtökohtana on loppukäyttäjien tyytyväisyys sekä ympäristöystävälliset ja kestävää kehitystä edistävät ratkaisut. Tekonurmen toimittajakumppaniksi on valittu CoCreation Grass Corporation (CCGrass), joka on maailman suurin tekonurmivalmistaja ja kansainvälisen jalkapalloliitto FIFA:n yksi kuudesta korkeimman FIFA Preferred Producer -luokituksen omaavista toimittajista.

Lappsetin muiden SPORT-tuotteiden kuten ulkokuntoiluvälineiden ja monitoimiareenoiden tuotekehitys-, markkinointi- ja myyntivastuu säilyy konsernin emoyhtiöllä, Lappset Group Oy:llä.

Lappset Liikuntapaikat Oy:n tarkoituksena on laajentua Ruotsiin ja muihin pohjoismaihin.

Liiketoiminnan verkkosivut löytyvät osoitteesta www.lappsetsport.fi

Lappset Liikuntapaikat Oy, brändinimeltään Lappset SPORT, on konsernin yhdeksäs tytäryhtiö. Muut tytäryhtiöt ovat Lappset Estonia Oü, Lappset Sweden AB, Lappset GmbH, Lappset UK Ltd, Lappset France SAS, Lappset Nederland BV (Yalp), Yalp USA Inc ja Carousel Oy.

Lappset Group Oy:n toimitusjohtaja Tero Ylinenpää kertoo uudesta liiketoiminnasta.
Siirry videokanavalle

Yrityskauppaan liittyen:
Johtaja Erkki Ikäheimo, erkki.ikaheimo@lappset.com, 040 535 9962

Lappset SPORTin Suomen liiketoimintaan liittyen:
Pasi Riikonen, pasi.riikonen@lappset.com, 040-543 3221

Muut pohjoismaat:
Jesperi Loponen, jesperi.loponen@lappset.com, 040-555 9695

Lappset Group Oy on suomalainen perheyhtiö, joka suunnittelee ja valmistaa leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, puisto- ja kadunkalusteita sekä teemoitettuja aktiviteettipuistoja Lappset Creative-brändin alla. Lappsetin kotipaikka on Rovaniemellä. Konserniin kuuluu yhdeksän tytäryhtiötä seitsemässä eri maassa. Lappsetilla on valmistusta Rovaniemen lisäksi Ruotsin Enköpingissä ja Viron Tallinnassa. Henkilökuntaa konsernissa on noin 350. Lappset Liikuntapaikat Oy on konsernin yhdeksäs tytäryhtiö, joka keskittyy toimittamaan tekonurmialustoja erilaisille urheilukentille ja huolehtimaan niiden elinkaaripalveluista.

Lappset Group Oy vahvistaa teemapuisto-osaamistaan ostamalla osake-enemmistön Kuopiossa toimivasta Fantasia Works Oy:stä4.9.2018 09:10Tiedote

Rovaniemellä toimiva perheyritys Lappset Group Oy vahvistaa teemapuistojen liiketoimintaan liittyvää osaamistaan ostamalla 51 prosenttia Kuopiossa toimivan Fantasia Works Oy:n osakekannasta. Osakekauppa kasvattaa Lappsetin teemoitettujen aktiviteettipuistojen liiketoiminnan Lappset Creativen osaamista ja kapasiteettia erityisesti suunnittelun sekä erikoistuotannon osalta. Kauppa solmittiin Kuopiossa 3. syyskuuta 2018. Osakekaupan hintaa ei julkisteta.

Lappsetille historiansa suurin teemapuistokauppa kansainvälisen Merlin Entertainmentsin kanssa3.5.2018 14:14Tiedote