Lappset ja uusi Urheilumuseo aloittavat yhteistyön

Lappset ja Urheilumuseo aloittavat yhteistyön, joka nostaa kaiken ikäisten leikki- ja liikuntaelämykset esiin suomalaisessa yhteiskunnassa. Ainutlaatuinen yhteistyö havainnollistaa Lappsetin liikunnallistavaa merkitystä arjen ympäristöissä.
Liikettä museossa. Urheilumuseoon avataan tammikuussa 2022 Lappsetin yhteiskunnallista roolia koko kansan liikuttajana valottava vaihtuva näyttely. Näyttelyn kävijöitä aktivoidaan liikkumaan myös IOT-teknologiaan perustuvan vuorovaikutteisen pelin avulla.

Urheilumuseo jatkaa uusien yhteistyökumppanuuksien julkistamisten sarjaa. Nyt Urheilumuseon kumppaniksi liittyy suomalainen, voimakkaasti kansainvälistynyt leikki- ja liikuntavälineitä, kadunkalusteita sekä aktiivisia teemapuistoja suunnitteleva ja toteuttava Lappset. Vuonna 1970 perustettu Lappset on perheomisteinen suomalainen yhtiö, jonka tarkoituksena on lisätä hyvinvointia maailmassa luomalla innostavia alueita, jotka kannustavat koko ihmiskuntaa aktiivisuuteen – unelmana vahvistaa yli miljardin ihmisen sydäntä vuoteen 2030 mennessä.

Urheilumuseon johtaja Jukka-Pekka Vuori korostaa leikki- ja liikuntapaikkojen roolia suomalaisessa liikuntakulttuurissa.

- Missionsa mukaisesti Lappset on tehnyt merkittäviä tekoja innovoimalla leikkiin ja liikkeeseen aktivoivia tuotteita jo viiden vuosikymmenen ajan. Lappsetilla on liikuntakulttuurin näkökulmasta erittäin arvokas historia ja yritys on luonteva partneri Urheilumuseolle lisäämään liikettä näyttelytiloissamme. Pääsemme yhdessä havainnollistamaan myös liikuntakulttuurin tulevaisuutta kertomalla mihin suuntaan esimerkiksi matalan kynnyksen liikuntaympäristöt ovat kehittymässä.

Liikettä kävijöille tarjoaa IOT-teknologiaan perustuva vuorovaikutteinen peli

Lappsetin ja Urheilumuseon yhteistyö todennetaan tammikuussa 2022 avautuvassa teknologia-aiheisessa vaihtuvassa näyttelyssä. Lappset on vastannut kestävillä ratkaisuillaan yhteiskunnan muutokseen ja rakentanut kaikille suomalaisille tuttuja liikuntapaikkoja. Näyttelysisällöt huipentuvat kävijöitä aktivoivaan IOT-teknologiaan perustuvaan interaktiiviseen peliin.

Lappsetin johtajan Erkki Ikäheimon mukaan yhteistyö tarkoittaa Lappsetin yhteiskunnallisen roolin kertomisesta koko kansan liikuttajana uudella tavalla:

- Harva tulee ajatelleeksi, että on oppinut monet motoriset taitonsa lapsesta lähtien leikkikentällä ja liikunta-alueella. Luomalla inspiroivia toimintaympäristöjä, jotka ruokkivat mielikuvitusta, edistävät oppimista ja kunnioittavat ympäristöä, kannustamme kaiken ikäisiä ihmisiä aktiivisuuteen ja viettämään aikaa yhdessä. Liikunnallinen aktiivisuus ja yhdessäolo vahvistavat sydäntä ja kokonaisvaltaista hyvinvointia monella eri tapaa. Teknologia puolestaan on ollut jo vuosituhannen alusta läsnä perinteisissä leikki- ja liikuntaympäristöissä. On hienoa päästä aktivoimaan Urheilumuseon kaltainen ympäristö yhdistämällä teknologia liikkeeseen!

Urheilumuseon vaihtuva näyttely avautuu tammikuussa 2022. Lappsetin ja Urheilumuseon asiakkaille ja sidosryhmille yhteistyö näkyy näyttelysisältöjen lisäksi liikuttavina kampanjoina ja monipuolisena sisältönä digitaalisissa kanavissa.

Lisätietoja:
Urheilumuseo: johtaja Jukka-Pekka Vuori, puh. 050 598 7064
Lappset: johtaja Erkki Ikäheimo, puh. 040 535 9962

020 775 0100http://www.lappset.fi

Urheilumuseo on maailmalla ainutlaatuinen kokonaisuus. Tallennamme, tutkimme ja esittelemme suomalaista liikuntakulttuuria huikeista menestyshetkistä aina arkiliikunnan iloon. Uudistettu pysyvä näyttely kertoo kävijöille Suomea rakentaneita urheilun tarinoita suurten tunteiden ja uusien näkökulmien kautta. www.urheilumuseo.fi

Lappset Group Oy on suomalainen perheyritys, joka valmistaa leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, puisto- ja kadunkalusteita sekä teemoitettuja elämyspuistoja kansainvälisille markkinoille. Lappset on toimialansa edelläkävijä teknologisten leikki- ja liikuntatuotteiden markkinoilla. Sen tuotteita viedään yli 60 eri maahan eri puolille maapalloa. www.lappset.fi

Lappset-konsernin tulostiedote vuodelta 20238.3.2024 09:46:14 EET | Tiedote

Rovaniemeläisen leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, teemapuistoja sekä puisto- ja kadunkalusteita valmistavan Lappset Groupin vuoden 2023 tulos jäi odotettua vaisummaksi. Inflaatiopaineet lieventyivät loppuvuonna mutta korot pysyivät edelleen korkealla, viivästyttäen talouden elpymistä. Tämä heijastui selkeästi eri markkina-alueilla ja asiakassegmenteissä, aiheuttaen merkittäviä eroja yksittäisten maiden välillä.

First of two playgrounds donated from Finland opens in Lviv, Ukraine7.6.2023 12:21:37 EEST | Press release

Finnish companies and individuals have teamed up to build kids’ playgrounds in Lviv and Kyiv, Ukraine, and the first playground is now ready. This “Joy of Play” project is run by the Hartwall family, and the key partners are kids’ wear brand Reima and play facilities producer Lappset Group. Additionally, donations from dozens of other corporations and private individuals through the Ukrainaid initiative are enabling the building of the two playgrounds.

Ensimmäinen suomalaisten lahjoittama leikkikenttä aukeaa Ukrainan Lvivissä7.6.2023 12:13:59 EEST | Tiedote

Suomalaiset yritykset ja yksityishenkilöt ovat yhdistäneet voimansa rakentaakseen ukrainalaisille lapsille leikkikentät Lviviin ja Kiovaan, ja ensimmäinen leikkikenttä on nyt avattu. Joy of Play yhteistyön aloitteentekijä on Hartwallin perhe. Projektin pääkumppanit ovat lastenvaatemerkki Reima ja leikki- ja liikuntavälineiden tuottaja Lappset. Myös kymmenien muiden yritysten ja yksityisten lahjoitukset Ukrainaid-tukihankkeen kautta mahdollistavat näiden kahden leikkikentän rakentamisen.