Lappset ja uusi Urheilumuseo aloittavat yhteistyön

Lappset ja Urheilumuseo aloittavat yhteistyön, joka nostaa kaiken ikäisten leikki- ja liikuntaelämykset esiin suomalaisessa yhteiskunnassa. Ainutlaatuinen yhteistyö havainnollistaa Lappsetin liikunnallistavaa merkitystä arjen ympäristöissä.

Liikettä museossa. Urheilumuseoon avataan tammikuussa 2022 Lappsetin yhteiskunnallista roolia koko kansan liikuttajana valottava vaihtuva näyttely. Näyttelyn kävijöitä aktivoidaan liikkumaan myös IOT-teknologiaan perustuvan vuorovaikutteisen pelin avulla.

Urheilumuseo jatkaa uusien yhteistyökumppanuuksien julkistamisten sarjaa. Nyt Urheilumuseon kumppaniksi liittyy suomalainen, voimakkaasti kansainvälistynyt leikki- ja liikuntavälineitä, kadunkalusteita sekä aktiivisia teemapuistoja suunnitteleva ja toteuttava Lappset. Vuonna 1970 perustettu Lappset on perheomisteinen suomalainen yhtiö, jonka tarkoituksena on lisätä hyvinvointia maailmassa luomalla innostavia alueita, jotka kannustavat koko ihmiskuntaa aktiivisuuteen – unelmana vahvistaa yli miljardin ihmisen sydäntä vuoteen 2030 mennessä.

Urheilumuseon johtaja Jukka-Pekka Vuori korostaa leikki- ja liikuntapaikkojen roolia suomalaisessa liikuntakulttuurissa.

- Missionsa mukaisesti Lappset on tehnyt merkittäviä tekoja innovoimalla leikkiin ja liikkeeseen aktivoivia tuotteita jo viiden vuosikymmenen ajan. Lappsetilla on liikuntakulttuurin näkökulmasta erittäin arvokas historia ja yritys on luonteva partneri Urheilumuseolle lisäämään liikettä näyttelytiloissamme. Pääsemme yhdessä havainnollistamaan myös liikuntakulttuurin tulevaisuutta kertomalla mihin suuntaan esimerkiksi matalan kynnyksen liikuntaympäristöt ovat kehittymässä.

Liikettä kävijöille tarjoaa IOT-teknologiaan perustuva vuorovaikutteinen peli

Lappsetin ja Urheilumuseon yhteistyö todennetaan tammikuussa 2022 avautuvassa teknologia-aiheisessa vaihtuvassa näyttelyssä. Lappset on vastannut kestävillä ratkaisuillaan yhteiskunnan muutokseen ja rakentanut kaikille suomalaisille tuttuja liikuntapaikkoja. Näyttelysisällöt huipentuvat kävijöitä aktivoivaan IOT-teknologiaan perustuvaan interaktiiviseen peliin.

Lappsetin johtajan Erkki Ikäheimon mukaan yhteistyö tarkoittaa Lappsetin yhteiskunnallisen roolin kertomisesta koko kansan liikuttajana uudella tavalla:

- Harva tulee ajatelleeksi, että on oppinut monet motoriset taitonsa lapsesta lähtien leikkikentällä ja liikunta-alueella. Luomalla inspiroivia toimintaympäristöjä, jotka ruokkivat mielikuvitusta, edistävät oppimista ja kunnioittavat ympäristöä, kannustamme kaiken ikäisiä ihmisiä aktiivisuuteen ja viettämään aikaa yhdessä. Liikunnallinen aktiivisuus ja yhdessäolo vahvistavat sydäntä ja kokonaisvaltaista hyvinvointia monella eri tapaa. Teknologia puolestaan on ollut jo vuosituhannen alusta läsnä perinteisissä leikki- ja liikuntaympäristöissä. On hienoa päästä aktivoimaan Urheilumuseon kaltainen ympäristö yhdistämällä teknologia liikkeeseen!

Urheilumuseon vaihtuva näyttely avautuu tammikuussa 2022. Lappsetin ja Urheilumuseon asiakkaille ja sidosryhmille yhteistyö näkyy näyttelysisältöjen lisäksi liikuttavina kampanjoina ja monipuolisena sisältönä digitaalisissa kanavissa.

Lisätietoja:
Urheilumuseo: johtaja Jukka-Pekka Vuori, puh. 050 598 7064
Lappset: johtaja Erkki Ikäheimo, puh. 040 535 9962

Urheilumuseo on maailmalla ainutlaatuinen kokonaisuus. Tallennamme, tutkimme ja esittelemme suomalaista liikuntakulttuuria huikeista menestyshetkistä aina arkiliikunnan iloon. Uudistettu pysyvä näyttely kertoo kävijöille Suomea rakentaneita urheilun tarinoita suurten tunteiden ja uusien näkökulmien kautta. www.urheilumuseo.fi

Lappset Group Oy on suomalainen perheyritys, joka valmistaa leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, puisto- ja kadunkalusteita sekä teemoitettuja elämyspuistoja kansainvälisille markkinoille. Lappset on toimialansa edelläkävijä teknologisten leikki- ja liikuntatuotteiden markkinoilla. Sen tuotteita viedään yli 60 eri maahan eri puolille maapalloa. www.lappset.fi

Maisema-arkkitehtuurin ja -suunnittelun opiskelijat kutsutaan kilpailemaan Porin Perkonpuiston maisemasuunnittelusta2.4.2020 14:51:25 EEST | Tiedote

Suomalainen leikkivälineyritys Lappset Group Oy järjestää maisemasuunnittelukilpailun yhteistyössä Porin kaupungin kanssa yrityksen 50-vuotisjuhlavuonna. Kilpailun suunnittelukohteeksi on valittu Länsi-Porissa sijaitseva 9,8 hehtaarin kokoinen Perkonpuiston viheralue. Suunnittelukilpailussa painottuu kestävän ympäristörakentamisen huomioiminen.

Lappset-konsernille 50-vuotisen historiansa paras liikevaihto vuonna 2019, yli 70 MEUR23.3.2020 13:46:37 EET | Tiedote

Lappset-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 73 miljoonaa euroa (63,5 MEUR vuonna 2018), kasvua edellisvuodesta 15 %. Kaikki kolme liiketoiminta-aluetta kasvattivat liikevaihtoaan. Liikevoitto kehittyi myönteisesti lisääntyneen myynnin ja toimintojen tehostamisen ansiosta. Liikevoittoa kertyi 3,9 miljoonaa, kun se vuonna 2018 oli 2,9 miljoonaa euroa. Vuoden 2019 liikevoittoprosentti oli 5,3. Lappset Groupin viime vuoden liikevaihto oli konsernin 50-vuotisen historian paras ja liikevoitto toiseksi paras.

”Mäihä” voitti Imatran Ukonniemen toimintapuiston ideakilpailun12.2.2020 15:20:34 EET | Tiedote

Imatran kaupunki ja Lappset Group Oy järjestivät yhteistyössä aluesuunnittelun ideakilpailun viime vuonna kohteena Ukonniemen taimitarhan alue. Palkintolautakunta valitsi voittajaksi Hämeen ammattikorkeakoulun kahden opiskelijan tiimin ehdotuksen ”Mäihä”. Yleisöäänestyksen voittajaksi selvisi ehdotus ”imatraLAINE”. Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden varjoraadin valinta oli ”Voimala”. Kaikki palkitut kilpailutyöt olivat Hämeen ammattikorkeakoulun opiskelijoiden tekemiä ehdotuksia. Tulokset julkistettiin 12. helmikuuta 2020 Jyväskylässä pidetyillä Viherpäivillä.

Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä markkinoille tekonurmien täysin luonnollisen täyteaineen, puurouheen25.9.2019 09:18:44 EEST | Tiedote

Lappset Group on ollut ympäristöasioiden edelläkävijä yrityksen perustamisesta 1970-luvulta lähtien. Ilmastonmuutoksen torjumiseksi, urheilualueiden ympäristöystävällisyyden lisäämiseksi ja pelaajien turvallisuuden vahvistamiseksi Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä Euroopan markkinoille 100 % luonnollisen täyteaineen, Lappset Puurouheen. Puurouhe on rekisteröity tavaramerkki.