Lappset toimittaa sisäaktiviteettipuiston Tykkimäelle Kouvolan Prismakeskukseen

Tykkimäen vapaa-aikakeskus Oy avaa huvipuiston 30-vuotisjuhliensa merkeissä sisäaktiviteettipuiston Kouvolan Prismakeskukseen tänä syksynä. Rovaniemeläinen Lappset Group Oy suunnittelee kokonaisuuden, valmistaa ja asentaa sinne tulevat tuotteet. Tykkimäen suunnitelmissa siintää vastaavanlaisten toteutus myös Kotkaan ja Lappeenrantaan.
Havainnekuva Tykkimäen aktiviteettipuistosta, joka rakennetaan Kouvolan Prismakeskukseen. Se valmistuu syksyllä.

”Kyseessä on koko perheen monipuolisia liikunta- ja seikkailuaktiviteettejä tarjoava kokonaisuus, jonka pinta-ala Kouvolassa tulee olemaan n. 2 000 m2. Suomeen on lähivuosina perustettu useita vastaavanlaisia puistoja ja ne ovat kasvattaneet suosiotaan. Tykkimäki on pitkään miettinyt mahdollisuuksia ympärivuotiseen liiketoimintaan ja tällä investoinnilla nimenomaan tavoitellaan sitä. Lisäksi, vaikkapa viime kesää ajatellen, tällaisella sisäpaikalla olisimme pelastaneet monta huvittelupäivää, kun sekä huvi- että vesipuisto kärsivät sateisina päivinä kävijäkadosta”, sanoo Tykkimäen vapaa-aikakeskus Oy:n toimitusjohtaja Sakari Pasanen.

Teemapuistojen liiketoiminnasta vastaava johtaja Johan Granholm iloitsee Tykkimäen valinnasta tilata syksyllä valmistuvan sisäaktiviteettipuiston suunnittelu ja toimitus asennuksineen Lappsetilta.

”Tykkimäen teeman mukaan suunniteltava aktiviteettipuisto on erinomainen kohde, joka valmistuttuaan entisestään lisää lasten ja nuorten liikunnallisten aktiviteettien mahdollisuuksia Kouvolassa. Lisäksi se tulee varmasti lisäämään Kouvolan Prismakeskuksen vetovoimaisuutta ja asiakkaiden viihtyisyyttä, kun lapset ja nuoret pääsevät purkamaan energiaansa leikkiin ja liikuntaan”, täydentää Granholm.

Tykkimäen huvipuisto aloitti toimintansa Kouvolassa 1986 ja puistoissa (huvipuisto ja Aquapark) vierailee vuosittain n. 200 000 kävijää. Tulevana kesänä Tykkimäellä juhlitaan 30-vuotissynttäreitä.

Lappsetin teemapuistojen liiketoiminnasta vastaava yksikkö, Lappset Creative, on aikaisemmin toimittanut lukuisia sisä- ja ulkoaktiviteettipuistoja Suomeen sekä ulkomaille.

Tykkimäen vapaa-aikakeskus Oy, toimitusjohtaja Sakari Pasanen, p. 0400 482 589,
sakari.pasanen@tykkimaki.fi
Lappset Group Oy, Lappset Creative, johtaja Johan Granholm, p. 040 532 4183, johan.granholm@lappset.com

Lappset Group Oy on yli 50 vuoden ajan omistautunut leikin ja liikkumisen edistämiseen. Lappset suunnittelee ja valmistaa innovatiivisia, inklusiivisia ja kestäviä leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, teemapuistoja sekä puisto- ja kadunkalusteita. Rovaniemeläinen perheyritys työllistää lähes 400 eri alojen asiantuntijaa kahdeksassa eri maassa. Tuotantoa sillä on Suomessa, Virossa ja Alankomaissa, ja sen kansainvälinen jakeluverkosto ulottuu yli 60 maahan. Lappset-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 66 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 3,5 miljoonaa euroa.

Tehtaita on kolmessa maassa, joista Suomessa Rovaniemellä valmistetaan leikki- ja liikuntapaikkavälineitä puusta, Viron tehtaalla Tallinnassa tuotetaan metallisia tuotesarjoja ja metalliosia sekä Alankomaissa valmistetaan interaktiiviset leikki- ja liikuntapaikkatuotteet.