Lappset toimittaa suuren teemapuiston Hollantiin

Havainnekuva Tuomas Veturin alueesta. Vastaavanlaiset leikkialueet on suunniteltu myös Puuha-Peten, Anniina Ballerinan ja Palomies Samin teemojen mukaisesti. Lisäksi Mattel Play! Sevenumiin tulee ravintola, juhlatiloja, näyttämö, kauppa sekä nuorten freestylepuisto. Kuva: Lappset Creative.

Sevenumin teemoina ovat Mattelin lastenbrändien valikoimasta Suomessakin tutut Tuomas Veturi, Puuha-Pete, Anniina Ballerina ja Palomies Sam. Lisäksi kohteeseen tulee tiloja, joissa lapset rakentavat itse suunnittelemiaan kokonaisuuksia Mega Construx- ja Mega Bloks-rakennuspalikoilla.

Sisätiloihin sijoittuva perheille suunnattu elämys- ja aktiviteettipuisto on laajuudeltaan noin viiden tenniskentän kokoinen.

Kahdessa kerroksessa olevat Mattel-teemaiset leikkialueet tarjoavat lapsiperheille mahdollisuuden leikkiä ja viettää aikaa yhdessä. Samalla tavalla kuin muissakin brändien mukaan teemoitetuissa elämyskohteissa, perheet pääsevät kokemaan tarinoista, saduista ja tv-ohjelmista tuttujen hahmojen maailman konkreettisesti.

Sevenumin elämyskohteeseen Lappset toimittaa myös laajan, noin tuhannen neliömetrin kokoisen nuorille suunnatun freestyle-liikuntapuiston. Sen teemana on 8-bittinen 80-luvun retropelimaailma, jossa liikutaan eri pelitasoille portaalien välityksellä. Liikunta-alueelle tulee mm. trampoliineja, ilmavolttialue, volttimonttu, pump-track -pyörärata sekä skeittiramppi.

”De Schatbergin matkailukohteen omistajat investoivat useita miljoonia euroja elämyskohteensa laajennukseen. Lappset Creativella on kokonaisvastuu Sevenum-projektin johtamisesta suunnittelusta tuotteiden ja välineiden valmistukseen sekä asennukseen asti. Suunnittelutyö on tehty, ja seuraavaksi alkaa kohteeseen tulevien tuotteiden valmistus, joista pääosa tehdään Suomessa.”, kertoo Lappset Creativen johtaja Johan Granholm.

Viime vuonna Lappset Creative toimitti ensimmäisen Mattel Play! –elämyskohteen sisätiloihin Liverpooliin, Isoon-Britanniaan. Yhteistyö kansainvälisen Mattel-konsernin kanssa käynnistyi pari vuotta sitten.

Mattel Play! Sevenum rakennetaan Hollannin kaakkoisosassa Limburgissa sijaitsevaan De Schatbergin matkailukohteeseen, joka on vajaan tunnin ajomatkan päässä Düsseldorfista.

Faktatietoja Mattel Play! Sevenum –kohteesta:

• Mattel Play! leikkialueet noin1 700 m2, kahdessa kerroksessa.
  • Havainnekuvassa oleva Tuomas Veturin alue on kooltaan 365 m2.
  • Muut teemat: Puuha-Pete, Palomies Sam, Anniina Ballerina, Mega Bloks ja Mega Construx.
  • Lisäksi kalustetaan ja teemoitetaan kolme juhlatilaa, näyttämö, kauppatila ja ravintola.
  • Nuorten freestyle-liikuntapuiston pinta-ala noin 1 000 m2, ja sen teemana on 8-bittinen 80-luvun retropelimaailma, missä siirrytään reaalimaailmasta eri pelitasoille portaalien välityksellä. Freestylepuisto sisältää trampoliineja, ilmavolttialueen, volttimontun, pump track -pyöräradan ja skeittirampin.

Johan Granholm, johtaja, Lappset Creative, puh. +358 40 532 4183, johan.granholm@lappset.com

020 775 0100http://www.lappset.fi

Lappset Creative on Lappset Group Oy:n teemapuistojen liiketoiminnasta vastaava yksikkö, joka suunnittelee, tuottaa ja asentaa aktiviteettipuistoja sisä- ja ulkotiloihin. Lappset Creative sijaitsee Rovaniemellä. Lappset Group Oy on Euroopan johtaviin kuuluva leikki- ja liikuntapaikkavälineiden valmistaja, joka vie tuotteita yli 50 eri maahan. Lappsetin tehtaat sijaitsevat Rovaniemellä, Tallinnassa ja Enköpingissä. Konserniin kuuluu noin 340 työntekijää kuudessa eri maassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 46,7 miljoonaa euroa.

Lappset-konsernin tulostiedote vuodelta 20238.3.2024 09:46:14 EET | Tiedote

Rovaniemeläisen leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, teemapuistoja sekä puisto- ja kadunkalusteita valmistavan Lappset Groupin vuoden 2023 tulos jäi odotettua vaisummaksi. Inflaatiopaineet lieventyivät loppuvuonna mutta korot pysyivät edelleen korkealla, viivästyttäen talouden elpymistä. Tämä heijastui selkeästi eri markkina-alueilla ja asiakassegmenteissä, aiheuttaen merkittäviä eroja yksittäisten maiden välillä.

First of two playgrounds donated from Finland opens in Lviv, Ukraine7.6.2023 12:21:37 EEST | Press release

Finnish companies and individuals have teamed up to build kids’ playgrounds in Lviv and Kyiv, Ukraine, and the first playground is now ready. This “Joy of Play” project is run by the Hartwall family, and the key partners are kids’ wear brand Reima and play facilities producer Lappset Group. Additionally, donations from dozens of other corporations and private individuals through the Ukrainaid initiative are enabling the building of the two playgrounds.

Ensimmäinen suomalaisten lahjoittama leikkikenttä aukeaa Ukrainan Lvivissä7.6.2023 12:13:59 EEST | Tiedote

Suomalaiset yritykset ja yksityishenkilöt ovat yhdistäneet voimansa rakentaakseen ukrainalaisille lapsille leikkikentät Lviviin ja Kiovaan, ja ensimmäinen leikkikenttä on nyt avattu. Joy of Play yhteistyön aloitteentekijä on Hartwallin perhe. Projektin pääkumppanit ovat lastenvaatemerkki Reima ja leikki- ja liikuntavälineiden tuottaja Lappset. Myös kymmenien muiden yritysten ja yksityisten lahjoitukset Ukrainaid-tukihankkeen kautta mahdollistavat näiden kahden leikkikentän rakentamisen.