Lappsetille historiansa suurin teemapuistokauppa kansainvälisen Merlin Entertainmentsin kanssa

Teemapuistojen liiketoiminta kasvaa. Lappset Creative solmi historiansa suurimman kaupan kansainvälisen Merlin Entertainmentsin kanssa ja toimittaa jatkossa useita perheille suunnattuja teemapuistoja Kiinaan ja Yhdysvaltoihin.

- Olemme erittäin ylpeitä siitä, että kansainvälinen Merlin-konserni valitsi Lappset Creativen yhteistyökumppanikseen. Kyseessä on historiamme merkittävin kumppanuus, joka kattaa teemapuistojen suunnittelun ja toteutuksen avaimet käteen –periaatteella useisiin kohteisiin. Sopimus vahvistaa asemaamme aktiviteetti- ja teemapuistojen maailmanlaajuisena toimittajana, ja on samalla osoitus aikaisemmin erinomaisesti tehdyistä projekteista. Kaupan myötä työllistämme suunnittelijoita, tuotantoa ja projektijohtamisen ammattilaisia. Meillä on tarve rekrytoida lisää kansainvälisiä osaajia, kertoo Lappset Creativen johtaja Johan Granholm.

Lontoon pörssiin listatun Merlin Entertainmentsin liiketoiminta- ja brändijohtaja Mike Vallisin mukaan valinnan teemapuistojen kokonaistoimituksesta Lappsetin hyväksi ratkaisi Lappset Creativen vahva kokemus sisä- ja ulkotiloihin sijoittuvien aktiviteettipuistojen toimittajana.

- Iloitsemme yhteistyöstä Lappset Creativen kanssa, joka on yksi Euroopan johtavia teemoitettujen aktiviteettipuistojen ja perheille suunnattujen elämyskeskusten toimittajia. Heidän aikaisempi toimitushistoriansa teki vaikutuksen, Mike Vallis sanoo.

Vuonna 1999 perustettu Merlin on Euroopan johtava ja maailman toiseksi suurin elämyskohteiden operaattori. Heidän ainutlaatuinen brändisalkkunsa sisältää legendaarisia kansainvälisiä ja kansallisesti tunnettuja tuotemerkkejä, jotka tarjoavat ikimuistoisia, viihdyttäviä, vuorovaikutteisia ja oppimiseen liittyviä kokemuksia ensisijaisesti perheille, lapsille ja nuorille. Esimerkkejä Merlinin omistamista tuotemerkeistä ovat muun muassa SEA LIFE, Madame Tussauds, LEGOLAND-puistot ja LEGOLAND Discovery-keskukset sekä lukuisat muut Isossa-Britanniassa tunnetut elämyskohteet.

Tero Ylinenpää, Lappset Group Oy:n toimitusjohtaja, +358 400 290 234, tero.ylinenpaa@lappset.com tai
Johan Granholm, Lappset Creativen johtaja, +358 40 532 4183, johan.granholm@lappset.com

Lappset Creative on Lappset Group Oy:n teemapuistojen liiketoiminnasta vastaava divisioona

Rovaniemeläinen Lappset Group Oy on Euroopan johtavia leikki- ja liikuntavälineiden sekä teemapuistojen valmistajia. Vuonna 2012 perustettu Lappset Creative suunnittelee, toimittaa ja asentaa teemapuistoja sekä perheille suunnattuja elämyspuistoja. Perustamisestaan lähtien se on toimittanut lukuisia sisä- ja ulkotiloihin sijoittuvia aktiviteettipuistoja eri puolille maailmaa yhteistyössä maailman tunnetuimpien tuotemerkkien kanssa. Vuonna 2018 Lappset solmi merkittävän yhteistyösopimuksen Lontoon pörssiin listatun Merlin Entertainments –yrityksen kanssa teemapuistojen kokonaistoimituksista. Lappset Creative on osa Lappset-konsernia, johon kuuluu yhdeksän tytäryhtiötä kahdeksassa eri maassa sekä kansainvälinen jälleenmyyntiverkosto lähes 60 maassa. Lappset-konsernin pääkonttori sijaitsee Rovaniemellä.

Lappset Group Oy:n konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 50,8 miljoonaa euroa, josta liikevoittoa noin 3,1 miljoonaa. Yhtiön omavaraisuusaste on 60.8 %, ja se työllistää noin 340 henkilöä kahdeksassa eri maassa.

www.lappsetcreative.fi tai www.lappset.fi #lappsetcreative @lappsetcreative @LappsetGroup #lappset

Merlin Entertainments plc

Merlin Entertainments plc on maailman johtava perheille suunnattujen elämyskohteiden operaattori. Euroopassa alansa markkinajohtajana ja maailman toiseksi suurimpana operaattorina sillä on yli 120 elämyskohdetta, 15 hotellia ja 6 lomakylää 25 eri maassa ja 4 maanosassa. Yrityksen kohteet ja sen omistamat legendaariset kansainväliset ja kansalliset tuotemerkit tarjoavat ikimuistoisia elämyksiä ja kokemuksia yli 60 miljoonalle asiakkaalle maailmanlaajuisesti. Merlinin palveluksessa on sesonkiaikoina noin 29 000 työntekijää.

www.merlinentertainments.biz

Lappset Group Oy vahvistaa teemapuisto-osaamistaan ostamalla osake-enemmistön Kuopiossa toimivasta Fantasia Works Oy:stä4.9.2018 09:10Tiedote

Rovaniemellä toimiva perheyritys Lappset Group Oy vahvistaa teemapuistojen liiketoimintaan liittyvää osaamistaan ostamalla 51 prosenttia Kuopiossa toimivan Fantasia Works Oy:n osakekannasta. Osakekauppa kasvattaa Lappsetin teemoitettujen aktiviteettipuistojen liiketoiminnan Lappset Creativen osaamista ja kapasiteettia erityisesti suunnittelun sekä erikoistuotannon osalta. Kauppa solmittiin Kuopiossa 3. syyskuuta 2018. Osakekaupan hintaa ei julkisteta.

Lappset Group Oy laajentaa urheilukenttiin19.1.2018 10:15Tiedote