Lastensuojelun Keskusliitto / Lapsen oikeudet

Lapsen oikeuksien sopimuksen 20-vuotisjuhlaa vietettiin perjantaina 20.11.2009 Helsingissä - STT INFO KUVA (VIDEOTIEDOTE)

Lapset ja aikuiset avasivat juhlapäivän sytyttämällä Finlandia-talolla 12 lyhtyä YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen lasten osallisuuden artiklan 12. kunniaksi. Avajaisten jälkeen pidettiin Suomen Lasten Parlamentin juhlaistunto. Eduskunnan puhemies Sauli Niinistö ja arkkipiispa Jukka Paarma julkistivat Kättä päälle -haastekampanjan sopimukset. Puhemies Niinistö ja lapset kohtasivat myös nettiyhteisö Habbossa. Säätytalolla lapset ja nuoret kertoivat omien oikeuksiensa toteutumisesta tasavallan presidentti Tarja Haloselle. Presidentti vastaanotti myös Uskontojen yhteistyö Suomessa -foorumin julkilausuman. Lapsenpäivä-palkintojen ja Lastenkulttuurin valtionpalkintojen jakotilaisuus tapahtui Säätytalolla. Palkinnon jakoi kulttuuri- ja urheiluministeri Stefan Wallin.

-
VIDEO, pituus n. 3 min.: Jos flash-video e i lataudu suoraan sähköpostissa, lataa video (.wmv) liitetiedostosta.
Kuvaaja: Tommi Tikka/STT Info Kuva.

Lapsen oikeuksien sopimuksen 20-vuotisjuhlaa vietettiin perjantaina 20.11.2009
Finlandia-talolla ja Säätytalolla

Säätytalolla lapset ja nuoret kertoivat omien oikeuksiensa toteutumisesta tasavallan presidentti Tarja Haloselle . Presidentti vastaanotti myös Uskontojen yhteistyö Suomessa -foorumin julkilausuman.

Lapsenpäivä-palkintojen ja Lastenkulttuurin valtionpalkintojen jakotilaisuus vietettiin Säätytalolla. Palkinnon jakoi kulttuuri- ja urheiluministeri Stefan Wallin .

Finlandia-talon ja Säätytalon tapahtumien painokelpoiset valokuvat ja video ovat vapaasti ja ilman tunnuksia ladattavissa osoitteessa www.sttinfo.fi  perjantaina 20.11 n. klo 16.00 alkaen.

Nettiyhteistö Habbon keskustelijoiden hahmot ja muu materiaali ladattavissa www.unicef.fi/habbo ja www.pelastakaalapset.fi sekä www.eoph.fi ja www.mll.fi/kasvattajille .

Lapsilla on omat oikeudet -kampanja on koonnut toimijoita juhlapäivän viettoon. Kampanjan tavoitteena on YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen tunnettuuden ja vaikuttavuuden lisääminen.

Kampanjan toteuttavat yhteistyössä lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin politiikkaohjelma, lapsiasiavaltuutettu, kansalaisjärjestöt sekä evankelisluterilainen kirkko.

Lisätietoja :
Hanna-Mari Savolainen
Viestintäpäällikkö (sij.)
Lastensuojelun Keskusliitto
hanna-mari.savolainen@lskl.fi

Noin 3 minuutin pituinen wmv- verkkovideo liitetiedostossa. (Klikkaa STT Info portaalissa Kuva -välilehteä) Video: Tommi Tikka/STT Info Kuva. Kuvat: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva. Kuvat ja video ovat vapaasti käytettävissä. Julkaisun yhteydessä pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaajan nimi ja STT Info Kuva.

Kuva ylhäällä
:
Tasavallan presidentti Tarja Halosen ja professori Pentti Arajärven seurassa lapset vasemmalta,
Matti Jokela, Maxim Voihanski, Ida Weintraub, Asma Guled, Meryam Schakir.
Kuvat: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva.
Kuvat ovat vapaasti käytettävissä. Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaajan nimi ja STT Info Kuva.

Pieni kuva ylinnä :
Lapset sytyttivät 12 lyhtyä YK:n lapsen oikeuksien artiklan 12. kunniaksi.
Kuvat: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva.

Lastensuojelun Keskusliitto / Lapsen oikeudet
Armfeltintie 1

+358 (0) 9 3296 011https://www.lapsenoikeudet.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Lastensuojelun Keskusliitto / Lapsen oikeudet

Lapsilla ja nuorilla on oikeus tulevaisuuteen18.11.2020 07:00:00 EETTiedote

Poikkeusoloissa ja niiden jälkeisissä toimissa lasten ja nuorten oikeudet ja heidän erityinen asemansa jäävät helposti sivurooliin. Pandemian hillitsemiseksi tehdyt päätökset vaikuttavat kuitenkin merkittävästi heidän oikeuksiensa toteutumiseen. Erityisesti heikommassa asemassa olevien lasten ja nuorten tilanne voi vaarantua merkittävästi. Päätöksiä tehtäessä on huolehdittava siitä, että lasten ja nuorten usko ja oikeus tulevaisuuteen säilyy. Lapsen oikeuksien viestintäverkosto on julkaissut tänään kannanoton lasten ja nuorten oikeudesta tulevaisuuteen ja tulevaisuususkoon.

Lapsen oikeuksien sopimuksen 20-vuotisjuhlaa vietettiin perjantaina 20.11.2009 Helsingissä Finlandia-talolla ja Säätytalolla - STT INFO KUVA (KUVATIEDOTE)20.11.2009 17:32:00 EETTiedote

Lapsen oikeuksien sopimuksen 20-vuotisjuhlaa vietettiin perjantaina 20.11.2009 Helsingissä Finlandia-talolla ja Säätytalolla. Lapset ja aikuiset avasivat juhlapäivän sytyttämällä Finlandia-talolla 12 lyhtyä YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen lasten osallisuuden artiklan 12. kunniaksi. Avajaisten jälkeen pidettiin Suomen Lasten Parlamentin juhlaistunto. (KUVATIEDOTE)