Lapset ja lapsenmieliset takaisin kesäloman tunnelmiin

Tutut näyttelijät tuovat Kangasalle vauhdikkaan, kaikille yli 5-vuotiaille suositellun musiikkinäytelmän Pate ja ihmeellinen eno. Esitys nähdään Kangasala-talossa lauantaina 6.10. klo 15.
Veera Degerholm, Tuomo Rannankari ja Jaakko Loukkola vievät lapsiperheet takaisin kesäloman tunnelmiin esityksessä Pate ja ihmeellinen eno. Tuomo Rannankarikuva Pasi Pitkänen

Timo Parvelan suosituista lastenkirjoista tuttu Pate saa oman musiikkinäytelmänsä.

Kiertävän koko perheen näytelmän rooleissa nähdään tv:stä tutut näyttelijät Veera Degerholm ja Jaakko Loukkola sekä muusikko Tuomo Rannankari. Kaikki esiintyjät nähdään Pikku Kakkosessa myös tänä syksynä. Näytelmän dramatisoinnista vastaa Jaakko Loukkola ja esityksen ohjaa Janne Jämsä.

Paten kesäloma alkaa, ja häntä jännittää joutuuko hän tänäkin kesänä suuntaamaan tylsälle kesäleirille kauaksi kotoa. Pakosuunnitelma on valmis ja pakolaukkukin jo pakattuna, kunnes vanhemmat ilmoittavat omalaatuisen ja ihmeellisen enon vierailusta. Enon saapuessa kaupunkiin alkaa koko kesän mittainen matka, joka on täynnä lukemattomia uimatuokioita, viiksikarvoja ja yllätyksiä.

Timo Parvelan Paten aikakirjat -kirjaan perustuva Pate ja ihmeellinen eno on saanut kantaesityksensä syyskuussa 2018, ja lähtenyt juuri kiertueelle ympäri Suomen.

Esitystä suositellaan kaikille yli 5-vuotiaille. Esityksen arvioitu kesto noin 1 h, ei väliaikaa.

Alkuperäiskäsikirjoitus Timo Parvela
Dramatisointi Jaakko Loukkola
Musiikki Tuomo Rannankari
Ohjaus Janne Jämsä
Rooleissa Veera Degerholm, Jaakko Loukkola ja Tuomo Rannankari

Pate ja ihmeellinen eno Kangasala-talossa la 6.10.2018 klo 15. Liput Kangasala-talolta 13 €, Lippu.fi 14,50 € + toimitusmaksu

Näyttelijät antavat mielellään haastatteluja, esimerkiksi puhelimitse.

Näyttelijöiden haastattelut
Janne Jämsä