Lapset puoleen hintaan myös mobiilissa - HSL:n mobiililippusovelluksella voi nyt ostaa lastenlippuja

HSL Mobiililippu uudistuu tänään, kun valikoimiin lisätään lastenlippu. 7–16-vuotiaat lapset voivat ostaa mobiilisti HSL:n kerta- ja vuorokausilippuja.

Perheiden matkustaminen joukkoliikenteessä helpottuu, kun lapset saavat tänään oman lipun HSL:n mobiililippusovellukseen.

7–16-vuotiaille lapsille voi nyt ostaa mobiilisti HSL:n kerta- ja vuorokausilippuja. Alle 7-vuotiaat eivät tarvitse matkalippua HSL:n liikenteessä.

”Lastenlipun lisäksi uudessa versiossa tulee käyttöön offline-toiminto eli lippu toimii myös ilman netti- tai wlan-yhteyttä. Tämä helpottaa sekä lasten että ulkomaisten turistien matkustamista: nettiyhteyden ei tarvitse olla koko ajan päällä”, sanoo Satu Rönnqvist, HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija.

HSL:n mobiililipun ostamiseen tarvitaan älypuhelin ja HSL Mobiililippu -sovellus, jonka voi ladata maksutta sovelluskaupasta. Mobiililippuja voi ostaa kaikille HSL:n matkustusvyöhykkeille ja ne käyvät kaikissa liikennevälineissä.

Vanhemmat voivat halutessaan asettaa lapsen sovellukseen päiväkohtaiset ostorajat 10–50 euroa.

”Lasten mobiililippua on toivottu meiltä paljon. Lapsilla ja nuorilla matkakortti saattaa unohtua kotiin, mutta kännykkä ei unohdu koskaan. Lippu toimii myös prepaid-liittymissä. Lisäksi lipun voi tilata etukäteen niin, että se tulee voimaan 1–24 tunnin kuluttua”, sanoo HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink.

Lasten mobiililipun voi maksaa Visa, Visa Electron tai Mastercard -maksukorteilla tai puhelinlaskulla.

Lapset matkustavat HSL:n liikenteessä puoleen hintaan. HSL Mobiililipun hinta laskee vuodenvaihteessa. Nyt kaupungin sisäinen lastenlippu maksaa mobiilissa 1,50 euroa. 1.1.2018 alkaen se maksaa 1,10 euroa. Yötaksa poistuu kokonaan 1.1.2018.

Voimassa oleva mobiililippu on kolmivärinen. Lippu näytetään bussissa kuljettajalle ja muissa liikennevälineissä pyydettäessä matkalippujen tarkastajalle.

Lasten mobiililippu tulee aluksi Android-käyttöjärjestelmälle tehtyihin HSL Mobiililippu -sovelluksiin ja sen jälkeen iOS-käyttöjärjestelmälle ja Windows-puhelimille tehtyihin sovelluksiin.

Lue lisää HSL mobiililipusta: www.hsl.fi/mobiililippu

Jäikö jokin asia mietityttämään? Katso myös usein kysytyt kysymykset:

HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink, puhelin: 040 715 0440
HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist, puhelin: 050 572 9490

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen