Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.

Turun alueella rakentaminen on voimakkaassa kasvussa ja strategiamme mukaan keskitymme asuntorakentamiseen kasvavissa kaupunkikeskuksissa. Palvelutiloja, kuten hoiva- ja päiväkoteja olemme rakentaneet Turun seudulle useita. Jatkossa tavoittelemme osuutta myös alueen muusta rakentamisesta, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n toimitusjohtaja Raimo Pesola.

Turkuun perustettava aluetoimisto on Laptin seitsemäs toimipiste. Muut toimipisteet sijaitsevat Oulussa, Kuopiossa, Joensuussa, Jyväskylässä, Tampereella ja Vantaalla.

Laptin vahva kehitys ja näytöt erityisesti hankekehityksestä yhdistettynä vahvaan alueorganisaatiomalliin houkutteli siirtymään takaisin rakentamisen pariin. Haluan olla mukana Laptin kasvussa sen laajentuessa valtakunnalliseksi rakennusliikkeeksi. Tulemme etsimään aktiivisesti sopivia tontteja ja muita rakennushankkeita Turun ja Tampereen alueilta, avaa siirtymisen taustoja Kari Mäkelä.

Laptista:

Lapti Groupin kolme liiketoiminta-aluetta:

• Asunnot: Asunnot-liiketoiminta-alue keskittyy kohtuuhintaisten kerrostaloasuntojen rakentamiseen avaimet käteen -periaatteella. Liiketoiminta-alue keskittyy asuinrakennusten rakentamiseen kasvukeskuksissa.
  • Palvelutilat: Palvelutilat-liiketoiminta-alue käsittää hoiva-, päivähoito-, terveydenhuolto- ja koulukiinteistöjen sekä hybridirakennusten rakentamisen. Palvelutiloja rakennetaan yksityisille ja julkisille toimijoille kokonaispalveluna tontin valitsemisesta valmiiden tilojen luovutukseen.
  • Talotekniikka: Talotekniikka-liiketoiminta-alue tarjoaa sähkö-, LVI- ja automaatiopalveluiden suunnittelu- ja projektitoteutusratkaisuja rakentajille, omistajille ja käyttäjille. Talotekniikan osa-alueita ovat asunnot ja toimitilat, palvelutilat ja pientalot.

Raimo Pesola, toimitusjohtaja, Rakennusliike Lapti Oy

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakentamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluita sekä osana omia rakentamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista ja kannattavimmista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 milj.€ ja työntekijöitä on 700. www.lapti.fi

Lapti tukee kasvuaan uudella konsernirakenteella – kaikki liiketoiminnot uuteen Lapti Groupiin1.2.2018 09:13Tiedote

Suomen nopeimmin kasvaviin rakentajiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy erkanee Kastelli Group konsernista. Vuodenvaihteessa 2017–2018 Kastelli Group Oy jakautui kahdeksi uudeksi yhtiöksi, jotka ovat Kastelli Group Oy ja Lapti Group Oy. Jakautumisen jälkeen Lapti Group -konserniin kuuluvat Rakennusliike Lapti Oy:n lisäksi myös talotekniikkayhtiöt Terawatt Oy ja Nuotek Oy, jotka on tarkoitus sulauttaa vuonna 2018 yhdeksi yhtiöksi. Talotekniikkayhtiö toimii Laptitec nimellä, ja se tarjoaa talotekniikkaratkaisuja Laptin kohteisiin sekä muille rakennusalan toimijoille.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa ja rivitalon Näsijärven rantaan uudelle Halkoniemen alueelle Tampereelle18.12.2017 09:00Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Tampereen Halkoniemeen kahden kerrostalon ja yhden rivitalon Näsijärven rantamaisemaan. Tontille tulee yhteensä 72 asuntoa. Ensimmäisen 6-kerroksisen kerrostaloyhtiön ja 2-kerroksisen rivitaloyhtiön rakentaminen käynnistyvät tänä vuonna. Näiden on arvioitu valmistuvan vuoden 2018 loppuun mennessä. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Manu Humppi Arkkitehtitoimisto AR-Vastamäki Oy:stä.

Oulun Kynsilehtoon nouseva asuin- ja palvelukortteli yhdistää eri-ikäiset ihmiset ja palvelut15.12.2017 11:11Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa Oulun Kynsilehtoon monimuotoisen asuin- ja palvelukorttelin, jonka pihapiiriin rakennetaan 110 asuntoa neljään kerrostaloon sekä palveluasuntoja ja tehostettua palveluasumista. Myöhemmin kortteliin rakennetaan myös liike-/toimistotiloja. Ensimmäisen kerrostalon ja palveluasuntojen rakentaminen on jo käynnistynyt ja ne valmistuvat vuoden 2018 aikana. Koko korttelin rakentaminen kestää arviolta 4-5 vuotta. Palveluasumisen toiminnasta vastaa Attendo.