Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.

Turun alueella rakentaminen on voimakkaassa kasvussa ja strategiamme mukaan keskitymme asuntorakentamiseen kasvavissa kaupunkikeskuksissa. Palvelutiloja, kuten hoiva- ja päiväkoteja olemme rakentaneet Turun seudulle useita. Jatkossa tavoittelemme osuutta myös alueen muusta rakentamisesta, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n toimitusjohtaja Raimo Pesola.

Turkuun perustettava aluetoimisto on Laptin seitsemäs toimipiste. Muut toimipisteet sijaitsevat Oulussa, Kuopiossa, Joensuussa, Jyväskylässä, Tampereella ja Vantaalla.

Laptin vahva kehitys ja näytöt erityisesti hankekehityksestä yhdistettynä vahvaan alueorganisaatiomalliin houkutteli siirtymään takaisin rakentamisen pariin. Haluan olla mukana Laptin kasvussa sen laajentuessa valtakunnalliseksi rakennusliikkeeksi. Tulemme etsimään aktiivisesti sopivia tontteja ja muita rakennushankkeita Turun ja Tampereen alueilta, avaa siirtymisen taustoja Kari Mäkelä.

Laptista:

Lapti Groupin kolme liiketoiminta-aluetta:

• Asunnot: Asunnot-liiketoiminta-alue keskittyy kohtuuhintaisten kerrostaloasuntojen rakentamiseen avaimet käteen -periaatteella. Liiketoiminta-alue keskittyy asuinrakennusten rakentamiseen kasvukeskuksissa.
  • Palvelutilat: Palvelutilat-liiketoiminta-alue käsittää hoiva-, päivähoito-, terveydenhuolto- ja koulukiinteistöjen sekä hybridirakennusten rakentamisen. Palvelutiloja rakennetaan yksityisille ja julkisille toimijoille kokonaispalveluna tontin valitsemisesta valmiiden tilojen luovutukseen.
  • Talotekniikka: Talotekniikka-liiketoiminta-alue tarjoaa sähkö-, LVI- ja automaatiopalveluiden suunnittelu- ja projektitoteutusratkaisuja rakentajille, omistajille ja käyttäjille. Talotekniikan osa-alueita ovat asunnot ja toimitilat, palvelutilat ja pientalot.

Raimo Pesola, toimitusjohtaja, Rakennusliike Lapti Oy

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakentamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluita sekä osana omia rakentamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista ja kannattavimmista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 milj.€ ja työntekijöitä on 700. www.lapti.fi

LAPTI VARAUTUU KOULURAKENTAMISEN KASVUUN – palkkaamme heti lähes 10 uutta projektipäällikköä15.5.2018 13:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy jatkaa panostustaan kasvuun. Yhtiö palkkaa kevään aikana 7-10 uutta projektipäällikköä toimipisteisiinsä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Lapti on keskittynyt urakkamuotoihin, joissa rakentaja vastaa myös hankkeen suunnittelusta. Strategiansa mukaisesti Lapti panostaa edelleen asunto- ja palvelutilarakentamisen kasvuun. Palvelutilojen, kuten koulujen, päiväkotien, hoivakotien ja terveydenhoitotilojen hankkeiden vetämiseen tarvitaan lisää ammattitaitoisia projektipäälliköitä.