Lapti myy talotekniikkayhtiö Laptitecin

Lapti on myynyt talotekniikkayhtiö Laptitec Oy:n koko osakekannan. Ostajana on ryhmittymä, joka muodostuu yhtiön toimivasta johdosta sekä henkilöstöstä. Kaupan myötä Laptitecin nimi vaihtuu Terawatt Oy:ksi alkuvuoden 2020 aikana.

Järjestelyn tavoitteena on Laptitecin toimitusjohtaja Jussi Holman mukaan omistusrakenne, joka tukee vahvemmin yhtiön strategisia päämääriä.

Ostamalla yhtiön koko osakekannan pystymme sitouttamaan riittävän laajan joukon yhtiömme avainhenkilöitä osakkaiksi. Myös nimen ja brändin vaihto Terawattiksi on luonteva ratkaisu, sillä yhtiö tunnettiin tällä nimellä vuosina 2004–2017, sanoo Holma.

Lapti luopuu konsernin ulkopuolelle myytävistä talotekniikkapalveluista. Osakekauppa on Lapti Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Pekkarisen mukaan yritykselle strateginen ratkaisu.

Luovumme konsernin ulkopuolelle myytävistä talotekniikka palveluista ja olemme tyytyväisiä, että ostajat löytyivät Laptitecin avainhenkilöistä, sanoo Pekkarinen.

Terawattiksi muuttuva Laptitec keskittyy jatkossa ennenkaikkea sähköisten talotekniikkaratkaisujen suunnittelun ja asennukseen, jossa kohderyhminä ovat asunnot, toimitilat ja linjasaneeraukset. Yrityksen asiakkaita ovat pääurakoitsijat, taloyhtiöt, rakennusliikkeet ja talotehtaat.

Lapti Group Oy
toimitusjohtaja Timo Pekkarinen
timo.pekkarinen@lapti.fi

Laptitec Oy
toimitusjohtaja Jussi Holma
jussi.holma@laptitec.fi

Lapti Group Oy on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Konsernissa työskentelee lähes 700 henkilöä.

Laptitec Oy on perustettu vuonna 2004. Yhtiö tarjoaa talotekniikan suunnittelu- ja asennuspalveluja asunnot-, toimitilat- ja linjasaneerauskohteisiin. Laptitec työllisti vuoden 2019 lopussa noin 125 henkilöä.

Lapti rakentaa 54 asunnon kerrostalon uudelle Hervantajärven asuinalueelle Tampereelle30.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa uudelle Hervantajärven asuinalueelle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee 54 asuntoa 25,5 m2:n yksiöistä 82,5 m2:n asuntoihin. Osaan ylimmän kerroksen asunnoista tulee lisätilaa tuova parvi. Asunto Oy Hervantajärven Aarre rakennetaan osoitteeseen Makkarajärvenkatu 80. Tulevaisuudessa noin 2900 asukkaan Hervantajärven asuinalue on suunniteltu tehokkaan joukkoliikenteen alueeksi, jonne kulkee raitiotie syksystä 2021 alkaen. Asunto Oy Hervantajärven Aarre valmistuu arviolta loppuvuodesta 2021.

Lapti suunnittelee ekologisen kolmen talon rivitaloyhtiön rakentamista Ristonmaalle Jyväskylään16.6.2020 12:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee Jyväskylään Jyväsjärven kupeeseen Ristonmaalle rivitaloyhtiön Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovin rakentamista. Taloyhtiö sijaitsee osoitteessa Tienristi 1. Kaskenhoviin tulee yhteensä 14 asuntoa kolmeen puurunkoiseen rivitaloon. Asuntojakauma painottuu perheasuntoihin 81,5 m2:n kolmioista tilaviin 121,5 m2:n viiden huoneen asuntoihin. Kohde valmistuu syksyllä 2021.

Lapti käynnistää Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin viimeisessä vaiheessa rakennetaan 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 4462 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Kärki. Aseman Kärkeen tulee 90 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-15 kerroksissa. Kuopion Portin kolmas vaihe valmistuu keväällä 2022.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa Huikkaan alueelle Tampereelle20.5.2020 13:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Hakametsän itäpuolella sijaitsevan Huikkaanaukion läheisyyteen Ali-Huikkaantielle kaksi nelikerroksista kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 54 huoneistoa. Asunto Oy Huikkaan Harmonian asuntotarjonta on monipuolinen. Taloihin on suunniteltu asuntoja kompakteista yksiöistä tilaviin perheasuntoihin. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Harri Mäkiaho Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Rakentaminen on käynnissä ja talot valmistuvat kesällä 2021.