Lapti myy talotekniikkayhtiö Laptitecin

Lapti on myynyt talotekniikkayhtiö Laptitec Oy:n koko osakekannan. Ostajana on ryhmittymä, joka muodostuu yhtiön toimivasta johdosta sekä henkilöstöstä. Kaupan myötä Laptitecin nimi vaihtuu Terawatt Oy:ksi alkuvuoden 2020 aikana.

Järjestelyn tavoitteena on Laptitecin toimitusjohtaja Jussi Holman mukaan omistusrakenne, joka tukee vahvemmin yhtiön strategisia päämääriä.

Ostamalla yhtiön koko osakekannan pystymme sitouttamaan riittävän laajan joukon yhtiömme avainhenkilöitä osakkaiksi. Myös nimen ja brändin vaihto Terawattiksi on luonteva ratkaisu, sillä yhtiö tunnettiin tällä nimellä vuosina 2004–2017, sanoo Holma.

Lapti luopuu konsernin ulkopuolelle myytävistä talotekniikkapalveluista. Osakekauppa on Lapti Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Pekkarisen mukaan yritykselle strateginen ratkaisu.

Luovumme konsernin ulkopuolelle myytävistä talotekniikka palveluista ja olemme tyytyväisiä, että ostajat löytyivät Laptitecin avainhenkilöistä, sanoo Pekkarinen.

Terawattiksi muuttuva Laptitec keskittyy jatkossa ennenkaikkea sähköisten talotekniikkaratkaisujen suunnittelun ja asennukseen, jossa kohderyhminä ovat asunnot, toimitilat ja linjasaneeraukset. Yrityksen asiakkaita ovat pääurakoitsijat, taloyhtiöt, rakennusliikkeet ja talotehtaat.

Lapti Group Oy
toimitusjohtaja Timo Pekkarinen
timo.pekkarinen@lapti.fi

Laptitec Oy
toimitusjohtaja Jussi Holma
jussi.holma@laptitec.fi

Lapti Group Oy on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Konsernissa työskentelee lähes 700 henkilöä.

Laptitec Oy on perustettu vuonna 2004. Yhtiö tarjoaa talotekniikan suunnittelu- ja asennuspalveluja asunnot-, toimitilat- ja linjasaneerauskohteisiin. Laptitec työllisti vuoden 2019 lopussa noin 125 henkilöä.

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Vuoden työmaana5.12.2019 12:50:00 EETTiedote

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Rakennuslehden Vuoden Työmaa 2019 -kilpailussa ykköspalkinnolla. Työmaata arvioitaessa raatia miellytti hankkeessa käyttäjien ja tilaajien tyytyväisyys yhteistoiminnan ja tiedottamisen sujumiseen, työmaan hyvä yhteishenki, työntekijöiden ja aliurakoitsijoiden arvostus ja kuuntelu, halu oppia, erinomainen siisteys ja pölynhallinta sekä hyvä työturvallisuus. Raadin mukaan työmaalla kosteudenhallinta on hoidettu erinomaisesti. Allianssina toteutettavan KYS Uusi Sydän 2025 -hankkeen ensimmäisen vaiheen päätoteuttaja on Rakennusliike Lapti Oy.

K-Supermarket täydentämään Kuopion Portin palvelukokonaisuutta29.11.2019 16:06:49 EETTiedote

Kuopion Asemanseudulle vaiheittain vuosina 2020-2022 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon kuuluu asuntoja, palveluasumista, toimisto- ja liiketiloja, pysäköintilaitos ja matkakeskus. Alueelle on nyt tulossa myös ruokakauppa. Kuopion Portin A-vaihe valmistuu alkuvuodesta 2020 ja B-vaihe alkuvuodesta 2021. Kolmannen eli C-vaiheen liike- ja toimistotilojen vuokraaminen on käynnistynyt.