Lapti rakentaa 106 asuntoa Espoon Saunalahteen

Rakennusliike Lapti rakentaa Espoon Saunalahteen kolme kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 106 asuntoa. Taloissa on pääosin kompakteja yksiöitä ja kaksioita. Ensimmäisen 6-kerroksisen kerrostaloyhtiön rakentaminen käynnistyy tänä vuonna. Sen on arvioitu valmistuvan vuoden 2019 alkupuolella.

Lapti rakentaa Asunto Oy Espoon Loiston ja Espoon Välkkeen Linjaloiston suurkortteliin Saunalahteen Espooseen

Talot valmistuvat uuteen Linjaloiston suurkortteliin, joka sijaitsee Länsiväylän ja Kauklahden väylän tuntumassa. Alueelta onkin erinomaiset kulkuyhteydet eri puolille pääkaupunkiseutua, kertoo Laptin Etelä-Suomen aluejohtaja Antti Pekkarinen.

Antti Pekkarinen, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomi, puh. 041 436 4786

Lapti-konsernin muodostavat emoyhtiö Rakennusliike Lapti Oy sekä talotekniikkaan keskittynyt Nuotek Oy ja urakointiyhtiö Lapcon Oy. Konsernirakentaaasuntoja, toimitiloja sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjä. Vahvan asuntorakentamisen ohella Lapti-konserni on Suomen johtavia hoivakiinteistöjen rakentajia. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 159 miljoonaa euroa. Konserni työllistää 390 henkilöä. Lapti on osa voimakkaasti rakennusalalla kasvavaa Kastelli-konsernia.

Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun4.4.2018 10:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.

Lapti tukee kasvuaan uudella konsernirakenteella – kaikki liiketoiminnot uuteen Lapti Groupiin1.2.2018 09:13Tiedote

Suomen nopeimmin kasvaviin rakentajiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy erkanee Kastelli Group konsernista. Vuodenvaihteessa 2017–2018 Kastelli Group Oy jakautui kahdeksi uudeksi yhtiöksi, jotka ovat Kastelli Group Oy ja Lapti Group Oy. Jakautumisen jälkeen Lapti Group -konserniin kuuluvat Rakennusliike Lapti Oy:n lisäksi myös talotekniikkayhtiöt Terawatt Oy ja Nuotek Oy, jotka on tarkoitus sulauttaa vuonna 2018 yhdeksi yhtiöksi. Talotekniikkayhtiö toimii Laptitec nimellä, ja se tarjoaa talotekniikkaratkaisuja Laptin kohteisiin sekä muille rakennusalan toimijoille.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa ja rivitalon Näsijärven rantaan uudelle Halkoniemen alueelle Tampereelle18.12.2017 09:00Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Tampereen Halkoniemeen kahden kerrostalon ja yhden rivitalon Näsijärven rantamaisemaan. Tontille tulee yhteensä 72 asuntoa. Ensimmäisen 6-kerroksisen kerrostaloyhtiön ja 2-kerroksisen rivitaloyhtiön rakentaminen käynnistyvät tänä vuonna. Näiden on arvioitu valmistuvan vuoden 2018 loppuun mennessä. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Manu Humppi Arkkitehtitoimisto AR-Vastamäki Oy:stä.

Oulun Kynsilehtoon nouseva asuin- ja palvelukortteli yhdistää eri-ikäiset ihmiset ja palvelut15.12.2017 11:11Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa Oulun Kynsilehtoon monimuotoisen asuin- ja palvelukorttelin, jonka pihapiiriin rakennetaan 110 asuntoa neljään kerrostaloon sekä palveluasuntoja ja tehostettua palveluasumista. Myöhemmin kortteliin rakennetaan myös liike-/toimistotiloja. Ensimmäisen kerrostalon ja palveluasuntojen rakentaminen on jo käynnistynyt ja ne valmistuvat vuoden 2018 aikana. Koko korttelin rakentaminen kestää arviolta 4-5 vuotta. Palveluasumisen toiminnasta vastaa Attendo.