Lapti rakentaa 123 asuntoa Jyväskylään

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti rakentaa Jyväskylään kolme kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 123 asuntoa. Näistä kaksi taloa nousevat Aallonportin asuinkortteliin Jyväskylän keskustaan ja kolmas Tuomiojärven rannalle. Talojen rakentaminen on jo käynnistynyt ja ne valmistuvat vuoden 2019 aikana.

Talot F ja G valmistuvat loppuvuodesta 2018.
Havainnekuva Seminaarimäen alueelle nousevasta Aallonportin asuinkorttelista, jossa Lapti käynnistää talojen A (Alvar) ja B (Ainomaria) rakentamisen. Talot F ja G valmistuvat loppuvuodesta 2018.

Seminaarimäen alueella Aallonportin asuinkorttelin rakentaminen jatkuu kahdella talolla Asunto Oy Jyväskylän Alvarilla ja Ainomarialla. Talot valmistuvat jouluksi 2019. Aallonportin asuinkortteliin rakennetaan vielä 2020-2021 kolme muuta taloa Elissa, Selly ja Johan sekä koko korttelia palveleva pysäköintihalli, joiden valmistuttua noin 250 asuntoa yliopiston tuntumassa ovat valmiita.

Lapti rakentaa yhdelle Jyväskylän tämän hetken halutuimmalle asuinalueelle Tuomiojärven rannalle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee yhteensä 47 asuntoa. Pääosin huoneistoista on esteetön järvinäköala.

” Nyt myytävänä olevat ja suunnittelussa olevat hankkeemme ovat hyvillä sijainneilla ja monipuoliselle asiakaskunnalle suunnattuja. ”, kertoo aluejohtaja Samuli Heino Rakennusliike Lapti Oy Keski-Suomesta.

Samuli Heino
Aluejohtaja, Keski-Suomi
samuli.heino@lapti.fi

Talot F ja G valmistuvat loppuvuodesta 2018.
Havainnekuva Lapti rakentaa viisikerroksisen kerrostalon Tuomiojärven rannalle Jyväskylään. Pääosin asunnoista on esteetön järvinäköala.

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakentamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluita sekä osana omia rakentamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista ja kannattavimmista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 milj.€ ja työntekijöitä on 700.lapti.fi

Lapti laajentaa vuokramallilla kuntien päiväkotien ja koulujen hankinta- ja rahoitusvaihtoehtoja1.11.2018 08:33Tiedote

Lapti Groupiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy tuo markkinoille erityisesti kunta-alalle suunnatun vuokramallin perinteisten hanke- ja rahoitusvaihtoehtojen rinnalle täydentämään päiväkotien hankintavaihtoehtoja. Vuokramallissa Lapti rakentaa kunnan tai kaupungin kanssa yhteistyössä alueelle uuden päiväkodin tai koulun, jonka kunta vuokraa käyttöönsä. Laptin vuokramalli mahdollistaa kunnan tarpeita vastaavien uusien ja monikäyttöisten tilojen rakentamisen sitomatta kunnan omia resursseja kiinteistöinvestointeihin.

Lapti Group Oy ostaa Oulun Medikiinteistöt Oy:n Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiriltä24.9.2018 14:43Tiedote

Sairaanhoitopiirin (PPSHP) kuntayhtymän valtuusto on päättänyt kokouksessaan 24.9.2018 myydä Oulun Medikiinteistöt Oy:n koko osakekannan ja Sairaalarinteen maa-alueet. Kauppa tukee sairaanhoitopiirin strategiaa luopua ydintoiminnan kannalta tarpeettomista kiinteistöistä. Kaupan myötä Lapti Group Oy hyödyntää Sairaalarinteen käyttämättömän rakennusoikeuden ja jatkaa Oulun Medikiinteistöt Oy:n vuokraustoimintaa.