Lapti rakentaa Elolle 149 asuntoa vanhan toimiston tilalle kasvavaan ja kehittyvään Vantaan Myyrmäkeen

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elolle Vantaan Myyrmäkeen kaksi vuokra-asuintaloa, joihin tulee yhteensä 149 asuntoa. Ensimmäisen asuintalon rakentaminen alkoi heinäkuussa 2022 ja toisen alkaa lokakuussa 2022 korttelissa, josta on purettu vanha toimistokiinteistö.

Myyrmäen Kilterinrinteen ja Kilterinkujan väliin nousevaan Asunto Oy Vantaan Kilterinrinne 3:een tulee yhteensä 105 asuntoa, ja se valmistuu tammikuussa 2024. Samaan kortteliin Asunto Oy Vantaan Kilterinkuja 2:een tulee yhteensä 44 asuntoa, ja se valmistuu joulukuussa 2023.

Tulevissa kerrostaloissa on asuntoja yksiöistä kolmioihin ja lisäksi pesutupa, saunaosasto, asuntokohtaiset irtaimistovarastot, pyöräkellarit ja maanalainen paikoitushalli, josta löytyy myös sähköautojen latauspisteitä.

”Tulevien asuntojen sijainti on erinomainen alati kasvavassa ja kehittyvässä Myyrmäessä, jossa on selkeästi vetovoimaa ja tarvetta asunnoille. Olemme iloisia voidessamme vastata kysyntään yhteistyössä Elon kanssa”, kertoo Laptin Etelä-Suomen aluejohtaja Matti Leimi.

Myyrmäki on Vantaan läntinen keskus hyvien palveluiden ja liikenneyhteyksien äärellä. Julkisen liikenteen yhteydet ovat erinomaiset, bussipysäkit ja juna-asemat ovat kävelymatkan päässä tulevista asunnoista ja tieliikenteen pääväylistä Kehä III, Vihdintie ja Hämeenlinnanväylä kulkevat läheltä.

Samassa korttelissa Lapti rakentaa lisäksi tällä hetkellä Asunto Oy Vantaan Bronksia, johon valmistuu 63 omistusasuntoa syksyllä 2023. Kortteliin on suunnitteilla vielä toinenkin samankokoinen kerrostalo omistusasumiseen.

Matti Leimi, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, 050 352 7577, matti.leimi@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Huipputason urheilukeskus nousi harjakorkeuteen Turussa – täysin hiilineutraalissa keskuksessa pelataan Finnish Padel Tourin finaali 202321.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Huipputason urheilukeskus on noussut harjakorkeuteen Turun Vähäheikkilässä. Urheilukeskuksen suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy, ja tulevana operaattorina toimii Padel Group, joka tulee toimimaan nimellä BOOST. Urheilukeskus on merkittävä yksityinen liikuntainvestointi alueella ja käytön aikana täysin hiilineutraali. Keskuksen rakentaminen käynnistyi keväällä 2022, ja se avautuu toukokuussa 2023.

Hämeenlinnan yhteiskoulun tuleva uudisrakennus ja liikuntahalli palvelevat monikäyttöisinä sekä oppilaita että lähialueen asukkaita15.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Hämeenlinnan yhteiskoulun alue muuttuu tulevina vuosina alueen asukkaat yhteen kokoavaksi monitoimikeskukseksi, kun pihalle nousee Tuomelan koulun kylkeen uusi koulurakennus kirjastoineen ja nuorisotiloineen sekä aktiivisuuteen kannustava piha-alue ja liikuntahalli. Uuden koulurakennuksen ja liikuntahallin suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy, joka valittiin urakan toteuttajaksi kilpailullisen neuvottelumenettelyn kautta.