Lapti rakentaa kerrostalon Sompasaareen

Lapti Groupiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Sompasaareen 6-8 kerroksisen kerrostalon, jossa panostetaan asumiseen laatuun. Rantakadun varrelle nousevaan taloon on suunniteltu 89 asuntoa kompakteista yksiöistä isoihin perheasuntoihin ja liiketiloja. Kohteen on suunnitellut Serum Arkkitehdit Oy.

Lapti rakentaa Sompasaareen rantakadun varrelle kerrostalon, jossa on 89 asuntoa.

Asunto Oy Helsingin Sompasaaren Tyynissä on huomioitu myös ekologisuus. Keittiöön on valittu täysin kierrätettävä Puustellin Miinus-keittiö. Taloyhtiön katolla on viherkattoa ja aurinkopaneeleja. Taloyhtiössä on myös polkupyörien huoltopiste. Yhtiö liittyy myös alueelliseen jäteputkijärjestelmään. Asunto Oy Helsingin Sompasaaren Tyyni valmistuu syksyllä 2020.

Sompasaareen nouseva Asunto Oy Sompasaaren Tyyni tarjoaa modernia asumista merellisessä ympäristössä. Alueen suunnittelussa on huomioitu ekologisuus ja asukkaiden arjen sujuvuus. Hyvien kulkuyhteyksien lisäksi kävelyetäisyydellä ovat Kalasataman kattavat palvelut kauppoineen, kouluineen ja päiväkoteineen. Tätä päivää ovat autohalliin tulevat sähköautojen latauspaikat ja Smartpost-automaatti, johon asukkaat voivat vastaanottaa ja lähettää postipaketteja,  kertoo Rakennusliike Oy:n Etelä-Suomen aluejohtaja Antti Pekkarinen.

Aluejohtaja Antti Pekkarinen
Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomi
antti.pekkarinen@lapti.fi

Havainnekuva. Lapti rakentaa Sompasaareen rantakadun varrelle kerrostalon.

Lapti Group on nopeasti kasvava suomalainen rakennusalan konserni, joka keskittyy asunto- ja palvelutilarakentamisen lisäksi talotekniikan projektitoteutuksiin. Lapti Groupilla on työntekijöitä noin 800 henkilöä, ja sen liikevaihto tilikaudella 2017 oli noin 225 miljoonaa euroa. www.lapti.fi

Lapti laajentaa vuokramallilla kuntien päiväkotien ja koulujen hankinta- ja rahoitusvaihtoehtoja1.11.2018 08:33Tiedote

Lapti Groupiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy tuo markkinoille erityisesti kunta-alalle suunnatun vuokramallin perinteisten hanke- ja rahoitusvaihtoehtojen rinnalle täydentämään päiväkotien hankintavaihtoehtoja. Vuokramallissa Lapti rakentaa kunnan tai kaupungin kanssa yhteistyössä alueelle uuden päiväkodin tai koulun, jonka kunta vuokraa käyttöönsä. Laptin vuokramalli mahdollistaa kunnan tarpeita vastaavien uusien ja monikäyttöisten tilojen rakentamisen sitomatta kunnan omia resursseja kiinteistöinvestointeihin.

Lapti Group Oy ostaa Oulun Medikiinteistöt Oy:n Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiriltä24.9.2018 14:43Tiedote

Sairaanhoitopiirin (PPSHP) kuntayhtymän valtuusto on päättänyt kokouksessaan 24.9.2018 myydä Oulun Medikiinteistöt Oy:n koko osakekannan ja Sairaalarinteen maa-alueet. Kauppa tukee sairaanhoitopiirin strategiaa luopua ydintoiminnan kannalta tarpeettomista kiinteistöistä. Kaupan myötä Lapti Group Oy hyödyntää Sairaalarinteen käyttämättömän rakennusoikeuden ja jatkaa Oulun Medikiinteistöt Oy:n vuokraustoimintaa.