Lapti rakentaa Limingantullin Veturi -toimistokiinteistökokonaisuuden Ouluun

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa kehittyvälle Limingantullin alueelle Voudintielle Ouluun Limingantullin Veturi -toimistokiinteistökokonaisuuden. Limingantullin Veturiin rakennetaan kaksi toimistokiinteistöä ja pysäköintipaikat noin 280 autolle. Vuokrattavia toimistotiloja tulee yhteensä noin 5000 neliömetriä.

Lapti rakentaa Ouluun Limingantullin Veturin. Tulevan Limingantullin Veturin toimistotilat on suunniteltu helposti muunneltaviksi ja joustaviksi vastaamaan vuokralaisten tarpeita.

Vuoden 2019 lopussa valmistuu ensimmäinen toimistokiinteistö ja vuoden 2020 lopussa toinen. Ensimmäisenä valmistuvaan toimistokiinteistöön tulee toimistotilojen lisäksi yhteiset kokoustilat ja koko aluetta palveleva lounasravintola.

Olemme erittäin tyytyväisiä, että pääsimme aloittamaan hankkeen ja käynnistämään rakennustyöt ripeästi. Limingantullista on kasvamassa merkittävä työpaikkakeskittymä Oulun keskustan läheisyyteen. Limingantullin Veturi kasvattaa alueen vetovoimaa entisestään, toteaa aluejohtaja Mikko Lohi Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Rakenteilla olevan Limingantullin Veturin suunnittelussa on otettu huomioon erityisesti tilojen muunneltavuus. Tiloista tehdään mahdollisimman joustavat ja helposti muunneltavat.

Limingantullin Veturiin tulee noin 5000 neliömetriä vuokrattavaa toimistotilaa, joka palvelee joustavuudellaan kaikenkokoisia yrityksiä. Lisäksi on suunnitteilla myös kattavat yhteiset palvelut, jotka helpottavat vuokralaisten arkea. Vuoden vaihteessa valmistuvassa ensimmäisen vaiheen toimistokiinteistössä on vielä yhdessä kerroksessa vapaana vuokrattavia tiloja, kertoo Lohi.

Aluejohtaja Mikko Lohi
mikko.lohi@lapti.fi

Tulevan Limingantullin Veturin ensimmäisen toimistotalon sisäänkäynti on suunniteltu avoimeksi ja viihtyisäksi kohtaamispaikaksi.

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi

Lapti käynnisti Aallonportin asuinkorttelin viimeisen vaiheen, 237 asuntoa rakenteilla6.9.2019 09:00:00 EESTTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Seminaarimäelle Jyväskylään Aallonportin korttelia, jossa viimeisen kerrostalon As Oy Jyväskylän Elissan rakentaminen on käynnistynyt. Aiemmin tänä kesänä on jo käynnistetty viimeisen vaiheen kaksi muuta taloa ja pysäköintihalli. Viimeisen vaiheen 152 asunnon myötä alueella on nyt rakenteilla yhteensä 237 asuntoa Vuonna 2020 valmistuvaan Aallonportin kortteliin tulee yhteensä 308 asuntoa ja 100-paikkainen autohalli. Aallonportin korttelin talot on nimetty Jyväskylään käden jälkensä jättäneen Alvar Aallon ja hänen lähipiirinsä mukaan.

Lapti rakentaa 141 asuntoa uudelle Herttuankulman alueelle Turkuun21.8.2019 10:30:00 EESTTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Turun satama-alueella sijaitsevalle uudelle Herttuankulman asuinalueelle kaksi kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 141 asuntoa. Laptin ensimmäisen asuintalon Asunto oy Turun Herttuankulman Trumpetin rakentaminen on jo käynnistynyt. Siihen valmistuu 65 asuntoa kesällä 2020. Rakennukset nousevat asuinkortteliin, joka rajautuu Tukholmankatuun ja Nosturikatuun. Herttuankulman Trumpetti ja myöhemmin rakennettava Kornetti ovat kuin porttina uuteen merelliseen kaupunginosaan.

Laptin kannattava kasvu jatkuu16.4.2019 00:20:00 EESTTiedote

Asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin keskittyvän Rakennusliike Lapti Oy -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 284,1 (227,6) miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen oli 24,8 %. Konsernin liiketulos oli 17,0 (17,4) miljoonaa euroa eli 6,0 % (7,6 %) liikevaihdosta. Vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi hyvällä tasolla ollen 36,6 % (34,8 %). Vuoden lopussa konsernissa työskenteli 741 henkilöä. Rakennusliike Lapti Oy -konserniin kuuluu Rakennusliike Lapti Oy ja tytäryhtiö Laptitec Oy ja se on osa Lapti Group Oy -konsernia.