Lapti rakentaa Limingantullin Veturi -toimistokiinteistökokonaisuuden Ouluun

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa kehittyvälle Limingantullin alueelle Voudintielle Ouluun Limingantullin Veturi -toimistokiinteistökokonaisuuden. Limingantullin Veturiin rakennetaan kaksi toimistokiinteistöä ja pysäköintipaikat noin 280 autolle. Vuokrattavia toimistotiloja tulee yhteensä noin 5000 neliömetriä.

Lapti rakentaa Ouluun Limingantullin Veturin. Tulevan Limingantullin Veturin toimistotilat on suunniteltu helposti muunneltaviksi ja joustaviksi vastaamaan vuokralaisten tarpeita.

Vuoden 2019 lopussa valmistuu ensimmäinen toimistokiinteistö ja vuoden 2020 lopussa toinen. Ensimmäisenä valmistuvaan toimistokiinteistöön tulee toimistotilojen lisäksi yhteiset kokoustilat ja koko aluetta palveleva lounasravintola.

Olemme erittäin tyytyväisiä, että pääsimme aloittamaan hankkeen ja käynnistämään rakennustyöt ripeästi. Limingantullista on kasvamassa merkittävä työpaikkakeskittymä Oulun keskustan läheisyyteen. Limingantullin Veturi kasvattaa alueen vetovoimaa entisestään, toteaa aluejohtaja Mikko Lohi Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Rakenteilla olevan Limingantullin Veturin suunnittelussa on otettu huomioon erityisesti tilojen muunneltavuus. Tiloista tehdään mahdollisimman joustavat ja helposti muunneltavat.

Limingantullin Veturiin tulee noin 5000 neliömetriä vuokrattavaa toimistotilaa, joka palvelee joustavuudellaan kaikenkokoisia yrityksiä. Lisäksi on suunnitteilla myös kattavat yhteiset palvelut, jotka helpottavat vuokralaisten arkea. Vuoden vaihteessa valmistuvassa ensimmäisen vaiheen toimistokiinteistössä on vielä yhdessä kerroksessa vapaana vuokrattavia tiloja, kertoo Lohi.

Aluejohtaja Mikko Lohi
mikko.lohi@lapti.fi

Tulevan Limingantullin Veturin ensimmäisen toimistotalon sisäänkäynti on suunniteltu avoimeksi ja viihtyisäksi kohtaamispaikaksi.

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Vuoden työmaana5.12.2019 12:50:00 EETTiedote

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Rakennuslehden Vuoden Työmaa 2019 -kilpailussa ykköspalkinnolla. Työmaata arvioitaessa raatia miellytti hankkeessa käyttäjien ja tilaajien tyytyväisyys yhteistoiminnan ja tiedottamisen sujumiseen, työmaan hyvä yhteishenki, työntekijöiden ja aliurakoitsijoiden arvostus ja kuuntelu, halu oppia, erinomainen siisteys ja pölynhallinta sekä hyvä työturvallisuus. Raadin mukaan työmaalla kosteudenhallinta on hoidettu erinomaisesti. Allianssina toteutettavan KYS Uusi Sydän 2025 -hankkeen ensimmäisen vaiheen päätoteuttaja on Rakennusliike Lapti Oy.

K-Supermarket täydentämään Kuopion Portin palvelukokonaisuutta29.11.2019 16:06:49 EETTiedote

Kuopion Asemanseudulle vaiheittain vuosina 2020-2022 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon kuuluu asuntoja, palveluasumista, toimisto- ja liiketiloja, pysäköintilaitos ja matkakeskus. Alueelle on nyt tulossa myös ruokakauppa. Kuopion Portin A-vaihe valmistuu alkuvuodesta 2020 ja B-vaihe alkuvuodesta 2021. Kolmannen eli C-vaiheen liike- ja toimistotilojen vuokraaminen on käynnistynyt.