Rakennusliike Lapti OyRakennusliike Lapti Oy

Lapti rakentaa Meltexille uudet toimitilat Kempeleeseen

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa kotimaiselle putki- ja kaivovalmistaja sekä rakennustarvikkeiden maahantuojalle Meltexille noin 3200 m2:n laajuiset toimitilat Kempeleeseen. Uudet tilat luovutetaan käyttäjälle kesällä 2022.

Lapti rakentaa Meltexille kolmikerroksisen toimitilan Zatelliitin alueelle Kempeleeseen. Havainnekuva Arkkitehtisuunnittelu Niskanen Oy

Olemme palvelleet Oulun talousalueen asiakaskuntaa Kempeleestä käsin vuodesta 2008 saakka. Useista kiinteistön laajennuksista huolimatta tilat Kuokkamaantiellä ovat jääneet meille lopulta pieniksi liiketoimintamme kehittyessä. Uudet toimitilat tulevatkin mahdollistamaan kasvumme ja kehittymisemme Pohjois-Suomessa pitkälle tulevaisuuteen. Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että löysimme tontin uusille tiloille Kempeleestä ja pääsemme toteuttamaan hanketta yhdessä tunnetun oululaisen rakennusliikkeen kanssa, toteaa Meltexin myynti- ja markkinointijohtaja Teemu Pohjonen.

Rakennamme Meltexille Zatelliitin alueelle Linnunrata 26:een 3-kerroksisen toimitilan, johon tulee myymälätilan lisäksi tuotanto- ja varastotiloja. Rakentaminen käynnistyy kesän 2021 aikana. Uudet tilat luovutetaan käyttäjälle kesällä 2022, kertoo Pohjois-Suomen aluejohtaja Mikko Lohi Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Meltex Oy Plastics
Teemu Pohjonen
Myynti- ja markkinointijohtaja

Rakennusliike Lapti Oy, Pohjois-Suomi
Aluejohtaja Mikko Lohi

Zatelliittiin rakentuvaan Meltexin toimitilaan tulee myymälätilojen lisäksi tuotanto- ja varastotiloja.

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä.

Meltex lyhyesti

Meltex tarjoaa muovinlujaa osaamista tunnettuna putki- ja kaivonvalmistajana sekä monipuolisena INFRA- ja LVI-tarvikkeiden tukkurina. Laaja tuotevalikoima, maanrakennus- ja LVI-tarvikealan erikoisosaaminen sekä tuotanto lähellä asiakasta ovat yrityksen kulmakiviä. Meltex työllistää Suomessa vuonna 2021 jo yli 300 henkilöä. www.meltex.fi

Kuopion rautatieaseman länsipuolen pysäköintialue poistuu käytöstä 1.7.202130.6.2021 13:56:34 EEST | Tiedote

Kuopion rautatieaseman länsipuolen kulmauksessa oleva pysäköintialue suljetaan 1.7.2021 alkaen alueella käynnistyvän uudisrakentamisen vuoksi. Alueen pysäköintiä palvelevat jatkossa Haapaniemenkadun pysäköintilaitos ja P-Matkakeskus, johon on ajoyhteys Puutarhakadulta. Kuopion Portissa sijaitsevasta P-Matkakeskuksesta on jalankulkijoille tunneliyhteys suoraan rautatieasemalle.

Entisen Lassinkallion koulun tontille rakennettavista kerrostaloista viimeinen rakenteille21.6.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Lapti rakentaa keskeiselle paikalle Tuiraan viiden kerrostalon korttelia. Korttelin viimeisen kerrostalon Asunto Oy Tuiran Uurteen rakentaminen käynnistyy syksyllä. Kortteli rakentuu puretun, sisäilmaongelmista kärsineen Lassinkallion koulun tilalle. Viimeiseen 8-kerroksiseen kerrostaloyhtiöön tulee yhteensä 56 asuntoa. Tuiran Uurteen valmistuttua 2022 vuoden lopulla kortteliin on valmistunut yhteensä 288 asuntoa.

Lapti rakentaa 30 paikkaisen kehitysvammaisten asumispalveluyksikön Diakonissalaitokselle Helsinkiin28.5.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin Diakonissalaitos sr ja Rakennusliike Lapti Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen kehitysvammaisten asumispalveluyksikön rakentamisesta Helsingin Malminkartanoon. Asumispalveluyksiköstä tulee kaksikerroksinen, ja siihen tulee kuusi asuntoryhmää. Jokaisella asukkaalla on oma asunto, ja jokaisella ryhmällä oma yhteinen olohuone yhdessäoloa varten. Rakennustyöt käynnistyvät heti ja rakennus valmistuu keväällä 2022. Rinnekoti Tuulikannel toteutetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa hankkeen suunnittelusta ja rakentamisesta.

Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy Hämeenlinnassa12.4.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Lapti käynnistää Kaurialan koulun rakentamisen Hämeenlinnassa. Kouluun tulee tilat 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Koulu on suunniteltu tietomallintamalla ja rakennuttajalle sekä käyttäjille järjestetään mahdollisuus tutustua mallitiloihin virtuaalisesti VR-lasien avulla. Suunnittelu on edennyt Laptin johdolla tiiviissä yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin edustajien ja koulun henkilöstön kanssa. Suunnitelman mukaan Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy huhtikuussa maansiirtotöillä ja koulu valmistuu vuoden 2022 lopussa. Koulu rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulun suunnittelusta ja rakentamisesta.

Emäkosken ja Myllyhaan koulut harjakorkeudessa, sisätyöt käynnissä24.3.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa Nokian kaupungille Emäkosken yläkoulun 550 oppilaalle ja Myllyhaan koulun 450 alakoululaiselle. Koulujen rakennustyöt käynnistyivät kesällä 2020 ja ovat edenneet sisätyövaiheeseen. Koulut rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Koulujen rakentamisessa noudatetaan Kuivaketju10-toimintamallia sekä puhtaan rakentamisen periaatteita, jolloin työmaan pölynhallinnalle on asetettu yhteisesti sovitut laatutavoitteet.