Lapti rakentaa palveluasuntoja Vantaan Nikinmäkeen

Rakennusliike Lapti Oy ja FinCap Kiinteistökehitys Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen palvelutalon rakentamisesta Vantaa Nikinmäkeen. Harrikuja 8:aan rakennettavasta palvelutalosta tulee kaksikerroksinen ja siihen tulee 68 palveluasuntoa. Lämmitysmuotona on ekologinen maalämpö. Työt ovat käynnissä ja palvelutalo valmistuu 2021 loppuun mennessä. Palveluita tarjoaa hoivapalveluyritys Esperi Care Oy.
Rakennusliike Lapti rakentaa Vantaan Nikinmäkeen kaksikerroksisen palvelutalon, johon tulee 68 palveluasuntoa. Palvelutalo valmistuu 2021 loppuun mennessä.

Tulevien asukkaiden viihtyvyyteen panostetaan mm. säilyttämällä osa tontista luonnontilaisena sekä sijoittamalla ulkoilualueelle huvimaja ja kesäkeittiö. Tontille sijoitetaan myös erityisesti ikäihmisille tarkoitettu kuntoilualue välineineen.

Kohde on pitkän kehitystyön tulos, jossa FinCap yhdessä Esperin kanssa, on suunnitellut ja kaavoittanut tontin juuri Esperin tarpeiden mukaisesti. Olemme iloisia, että työt ovat vihdoin hyvässä vauhdissa ja alueelle saadaan uusia palveluja vuoden 2022 alusta alkaen, kertoo aluejohtaja Juha Kivimäki FinCap Kiinteistökehitys Oy:stä.

Harrikujalle Vantaalle nouseva palvelutalo tarjoaa ympärivuorokautista hoivaa ja huolenpitoa sekä turvallista ja modernia asumista ikäihmisille. Vakituisen asumisen ohella kodissa voi asua myös lyhytaikaisesti esimerkiksi sairaalasta kuntoutumisen, omaishoitajan loman tai vaikkapa putkiremontin ajan. Kohde täydentää hyvin Esperin palvelutarjontaa Vantaan alueella, kertoo kiinteistökehityspäällikkö Jari Pynnönen Esperi Care Oy:stä.

Palvelutalon suunnittelussa olemme hyödyntäneet pitkäaikaista ja laajaa kokemustamme hoiva- ja palvelutilojen rakentamisessa. Tämä näkyy viihtyisinä tiloina ja sujuvana arkena palvelutalossa työskentelevälle hoitohenkilökunnalle ja asukkaille. Palvelutalon työmaalla työt käynnistyivät lokakuussa maansiirtotöillä ja tällä hetkellä käynnissä on rungon pystytys, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:stä Etelä-Suomen aluejohtaja Sami Alanen.

Aluejohtaja Sami Alanen
Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomi
sami.alanen@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

PSOASin opiskelijatornitalo UNO valmistui – opiskelijat muuttavat maaliskuun lopussa21.3.2024 10:01:32 EET | Tiedote

Oulun 3. korkein asuinkerrostalo ja Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiön historian korkein uudiskohde, 16-kerroksinen UNO on valmistunut. PSOAS järjestää sidosryhmä- ja esittelytilaisuuden UNOssa perjantaina 22.3.2024. Opiskelijat pääsevät muuttamaan melkein täyteen vuokrattuun UNOon tiistaina 26.3.2024. UNO on toteutettu opiskelijoiden ehdoilla, mikä näkyy poikkeuksellisena panostuksena yhteisöllisyyttä ja liikkumista tukeviin tiloihin. Yhteistoiminta on korostunut myös hankkeen suunnittelussa ja rakentamisessa.