Lapti rakentaa palveluasuntoja Vantaan Nikinmäkeen

Rakennusliike Lapti Oy ja FinCap Kiinteistökehitys Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen palvelutalon rakentamisesta Vantaa Nikinmäkeen. Harrikuja 8:aan rakennettavasta palvelutalosta tulee kaksikerroksinen ja siihen tulee 68 palveluasuntoa. Lämmitysmuotona on ekologinen maalämpö. Työt ovat käynnissä ja palvelutalo valmistuu 2021 loppuun mennessä. Palveluita tarjoaa hoivapalveluyritys Esperi Care Oy.

Rakennusliike Lapti rakentaa Vantaan Nikinmäkeen kaksikerroksisen palvelutalon, johon tulee 68 palveluasuntoa. Palvelutalo valmistuu 2021 loppuun mennessä.

Tulevien asukkaiden viihtyvyyteen panostetaan mm. säilyttämällä osa tontista luonnontilaisena sekä sijoittamalla ulkoilualueelle huvimaja ja kesäkeittiö. Tontille sijoitetaan myös erityisesti ikäihmisille tarkoitettu kuntoilualue välineineen.

Kohde on pitkän kehitystyön tulos, jossa FinCap yhdessä Esperin kanssa, on suunnitellut ja kaavoittanut tontin juuri Esperin tarpeiden mukaisesti. Olemme iloisia, että työt ovat vihdoin hyvässä vauhdissa ja alueelle saadaan uusia palveluja vuoden 2022 alusta alkaen, kertoo aluejohtaja Juha Kivimäki FinCap Kiinteistökehitys Oy:stä.

Harrikujalle Vantaalle nouseva palvelutalo tarjoaa ympärivuorokautista hoivaa ja huolenpitoa sekä turvallista ja modernia asumista ikäihmisille. Vakituisen asumisen ohella kodissa voi asua myös lyhytaikaisesti esimerkiksi sairaalasta kuntoutumisen, omaishoitajan loman tai vaikkapa putkiremontin ajan. Kohde täydentää hyvin Esperin palvelutarjontaa Vantaan alueella, kertoo kiinteistökehityspäällikkö Jari Pynnönen Esperi Care Oy:stä.

Palvelutalon suunnittelussa olemme hyödyntäneet pitkäaikaista ja laajaa kokemustamme hoiva- ja palvelutilojen rakentamisessa. Tämä näkyy viihtyisinä tiloina ja sujuvana arkena palvelutalossa työskentelevälle hoitohenkilökunnalle ja asukkaille. Palvelutalon työmaalla työt käynnistyivät lokakuussa maansiirtotöillä ja tällä hetkellä käynnissä on rungon pystytys, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:stä Etelä-Suomen aluejohtaja Sami Alanen.

Aluejohtaja Sami Alanen
Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomi
sami.alanen@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Aberdeen Standard Investmentsin hallinnoima rahasto ja Rakennusliike Lapti ovat sopineet Kuopion Portin toisen vaiheen, eli B -osan kaupasta12.1.2021 09:00:00 EETTiedote

Aberdeen Standard Investmentsin hallinnoima rahasto ja Rakennusliike Lapti Oy ovat sopineet Kuopiossa sijaitsevan Kuopion Portin toisen vaiheen, eli B-osan toimisto- ja liiketilakokonaisuuden kaupasta. LEED Gold-sertifioitavan hybridihankkeen toinen osa, eli B-osa valmistuu vuoden 2021 alussa. Valmistuvan B-osan vuokrattava pinta-ala on noin 5,400 kerrosneliömetriä.

Lapti on voittanut Hämeenlinnan kaupungin Kaurialan koulun kilpailutuksen25.11.2020 12:00:00 EETTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on voittanut Hämeenlinnan kaupungin Kaurialan koulun kilpailutuksen. Hankkeen urakkasopimus allekirjoitetaan joulukuussa. Kaurialan kouluun tulee tilat 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Allekirjoitettavan sopimuksen mukaan Rakennusliike Lapti vastaa hankkeen suunnittelusta ja rakentamisesta yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin edustajien kanssa. Hankkeen arvo on 13,7 miljoonaa euroa. Kaurialan koulun rakentaminen alkaa keväällä 2021 ja koulu valmistuu vuoden 2022 lopussa.

Lapti rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin Kemiin19.10.2020 09:53:12 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja Kemin kaupunki ovat allekirjoittaneet sopimuksen hirsirakenteisen päiväkodin rakentamisesta Pajarinrantaan Kemiin. Päiväkotiin tulee hoitopaikka yhteensä 198 lapselle. Rakennukseen sijoittuu myös kaupungin vuorohoitoyksikkö, johon tulee 10 yöhoitopaikkaa. Rakennusliike Lapti vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. Päiväkodin rakennustyöt ovat käynnissä ja se valmistuu syksyllä 2021.