Lapti rakentaa uudistuvalle Jyväskylän Vaajakoskelle alueen ensimmäisen omistuskerrostalon pitkään aikaan

Rakennusliike Lapti on aloittanut uuden kerrostalon rakentamisen Jyväskylän Vaajakosken keskustaan entiselle Shell-huoltoaseman ja sittemmin ABC-kylmäasemana toimineelle tontille. Tuleva talo jatkaa Vaajakosken keskustan uudistumista. Kyseessä on ensimmäinen omistuskerrostalo alueella pitkään aikaan.

Asunto Oy Vaajakosken Toive, Jyväskylä

Viisikerroksiseen Asunto Oy Vaajakosken Toiveeseen tulee yhteensä 36 asuntoa yksiöistä tilaviin kolmioihin. Rakentaminen on jo aloitettu maanrakennustöillä ja kerrostalo valmistuu kesällä 2023. Vaajakosken Toiveen asunnot ovat juuri tulleet myyntiin.

”On hienoa päästä uudistamaan Vaajakoskea ja pystyä tarjoamaan uusia, odotettuja omistuskerrostaloasuntoja alueella. Vaajakosken Toive sijaitsee aivan keskustassa palveluiden ja vapaa-ajan aktiviteettien keskellä ja Jyväskylänkin keskusta on vain 10 minuutin ajomatkan päässä”, Laptin Keski-Suomen aluejohtaja Samuli Heino kuvailee.

Samuli Heino, aluejohtaja
samuli.heino@lapti.fi

Asunto Oy Vaajakosken Toive, Jyväskylä

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Laptin mittava rakennushanke Kuopion Portti on valmistunut31.3.2022 12:02:58 EEST | Tiedote

Kuopion Portin viimeisen eli C-vaiheen rakentaminen on saatu päätökseen. Viimeisessä vaiheessa valmistui 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä noin 4 472 neliömetriä. Kuopion Portin rakentaminen käynnistyi kesällä 2018. Hankkeen toteutunut kokonaisinvestointi koko Kuopion Portin alueella on noin 120 miljoonaa euroa.

Lapti rakentaa geoenergialla lämmitettävän ja viilennettävän kansainvälisen tason padelkeskuksen Turkuun17.3.2022 12:00:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee ja rakentaa kansainvälisen tason padelkeskuksen turkulaiselle Jeopop Oy:lle. Hankkeen operaattorina toimii Åbo Padel Oy. Padelkeskus rakentuu Turun Vähäheikkilään, uuden Pihlajaniemen asuinalueen kupeeseen erinomaisten liikenneyhteyksien äärelle. Keskuksen bruttoala on noin 6500 neliömetriä ja rakennuksesta tulee osittain kolmikerroksinen. Tuleva padelkeskus lämmitetään ja viilennetään maasta saatavalla geoenergialla hiilineutraali Turku 2029 -ilmastolinjausten mukaisesti.