Lapti rakentaa viiden kerrostalon korttelin Tuiraan Ouluun

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Oulun Tuiraan viiden kerrostaloyhtiön korttelin, johon on suunniteltu yhteensä 240 asuntoa. Tuira on valittu sanomalehti Kalevan tekemässä kyselyssä Oulun suosituimmaksi asuinalueeksi. Kortteli rakennetaan purettavan, sisäilmaongelmista kärsineen Lassinkallion koulun tilalle.

Lapti rakentaa Oulun Tuiraan viiden kerrotalon korttelin.

Ensimmäisen 8-kerroksisen kerrostaloyhtiön, johon tulee yhteensä 56 asuntoa, rakentaminen käynnistyy alkuvuodesta 2018. Koko korttelin rakentaminen kestää arviolta    4-5 vuotta ja alueelle muuttaa noin 400 uutta tuiralaista.

-        Tuiraan rakennettava korttelihanke lähti liikkeelle vuonna 2015 käydyistä keskusteluista. Nopeasti lähdimme suunnittelemaan hanketta ja otimme vetovastuun hankkeen viemisestä loppuun, kertoo Tuiran korttelin taustoista Rakennusliike Lapti Oy:n Pohjois-Suomen aluejohtaja Panu Hulkko.

Aluejohtaja Panu Hulkko, Rakennusliike Lapti Oy Pohjois-Suomi, puh. 040 500 4229

Lapti rakentaa Oulun Tuiraan viiden kerrotalon korttelin.

Rakennusliike Lapti Oy on osa valtakunnallista, vakavaraista Lapti-konsernia, johon kuuluvat myös talotekniikkaan keskittynyt Nuotek Oy ja urakointiyhtiö Lapcon Oy. Konserni rakentaa asuntoja, toimitiloja, kouluja sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjä. Vahvan asuntorakentamisen ohella Lapti-konserni on Suomen johtavia hoivakiinteistöjen rakentajia. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 159 miljoonaa euroa. Konserni työllistää 390 henkilöä. Lapti on osa voimakkaasti rakennusalalla kasvavaa Kastelli-konsernia. Lue lisää lapti.fi

LAPTI VARAUTUU KOULURAKENTAMISEN KASVUUN – palkkaamme heti lähes 10 uutta projektipäällikköä15.5.2018 13:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy jatkaa panostustaan kasvuun. Yhtiö palkkaa kevään aikana 7-10 uutta projektipäällikköä toimipisteisiinsä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Lapti on keskittynyt urakkamuotoihin, joissa rakentaja vastaa myös hankkeen suunnittelusta. Strategiansa mukaisesti Lapti panostaa edelleen asunto- ja palvelutilarakentamisen kasvuun. Palvelutilojen, kuten koulujen, päiväkotien, hoivakotien ja terveydenhoitotilojen hankkeiden vetämiseen tarvitaan lisää ammattitaitoisia projektipäälliköitä.

Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun4.4.2018 10:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.