Lapti rakentaa Vuolle Setlementille uuden toimitalon Ouluun

Rakennusliike Lapti Oy ja Vuolle Setlementti ry ovat allekirjoittaneet sopimuksen uuden toimitalon rakentamisesta Heinäpäähän Ouluun. Vuolle-talon kerrosala on yhteensä 3063 m2. Rakennusliike Lapti vastaa Vuolle-talon suunnittelusta ja rakentamisesta. Vuolle-talon rakennustyöt ovat käynnistyneet maansiirtotöillä ja talo valmistuu marraskuussa 2021.
Rakennusliike Lapti rakentaa Vuolle Setlementti ry:lle uuden toimitalon Ouluun. Havainnekuva: Arkdesign

Vuolle-taloon tulee Vuolteen opistotoiminnan sekä kansalais- ja yhteisötyön käyttöön monipuolisia kokous-, opetus-, harraste- ja yhteisöllisiä tiloja sekä alueen ihmisiä palveleva toiminnallinen viheralue.

Odotamme innolla uuden toimitalon valmistumista. On hienoa olla luomassa pysyvää ja monia eri käyttäjäryhmiä palvelevaa yhteisöllistä toimintaa huippupaikalle lähelle keskustaa. Tulevalle toiminnalliselle viheralueelle on jo suunniteltu monenlaista käyttöä, joka palvelee niin omia asiakkaitamme kuin alueen asukkaitakin. Alueelle tulee myös erilaisia liikuntalaitteita ja nurmialueella voimme järjestää kesäisin vaikkapa erilaisia liikuntatunteja tarpeen mukaan, iloitsee toiminnanjohtaja Jussi Kemppainen Vuolle Setlementti ry:stä.

Kaksikerroksiseen Vuolle-taloon tulee tilat noin 240 henkilölle. Uuteen rakennukseen siirtyvät Vuolteen opistotoiminta, erilaisia kansalais- ja yhteisötyön muotoja sekä konsernin hallinnon työpisteet. Tiloihin tulee muun muassa ryhmäliikuntaa varten liikuntasali ja erillinen tanssisali, erilaisia musiikki- ja bänditiloja, ruokasali sekä alueen ihmisille suunnattuja, yhteisöllistä olohuonetoimintaa tukevia tiloja. Toiminta uusissa tiloissa alkaa vuoden 2022 alusta.

On hienoa päästä toteuttamaan Vuolle-talon uudet tilat yhteistyössä Vuolle Setlementti ry:n kanssa. Rakenteilla oleva toimitalo tulee tarjoamaan modernit, huolella rakennetut tilat Vuolteen monipuoliseen käyttöön, kertoo Pohjois-Suomen aluejohtaja Mikko Lohi Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Mikko Lohi
Aluejohtaja
mikko.lohi@lapti.fi

Jussi Kemppainen
Vuolle Setlementti ry
jussi.kemppainen@vuolleoulu.fi

Äyritie 8 B
01510 VANTAA

020 785 5500http://www.lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

VUOLLE SETLEMENTTI RY LYHYESTI

Vuolle Setlementti ry on Ouluun vuonna 1944 perustettu voittoa tavoittelematon, uskonnollisesti- ja poliittisesti sitoutumaton yleishyödyllinen yhdistys. Vuolle Setlementin toiminta-alue on laaja ja pitää sisällään monipuolisia sosiaali-, hyvinvointi- sekä opistopalveluita. Lisäksi konserniimme kuuluu Pudasjärvellä sijaitseva Nuoriso- ja vapaa-ajankeskus Pikku-Syöte sekä terapia- sekä työyhteisöpalveluita tarjoava Vuolle Palvelut Oy (Kandela). Laaja toimintamme koskettaa vuosittain jopa 10 000 oululaista. www.vuolleoulu.fi

Lue lisää julkaisijalta Rakennusliike Lapti Oy

Pohjolan OP:n uudisrakennushanke käynnistyy Oulussa – Urakoitsijaksi valittiin Lapti16.4.2024 14:00:00 EEST | Tiedote

Pohjolan OP:n hallitus on valinnut Isonkadun ja Hallituskadun kulmassa sijaitsevan Kiinteistö Oy Oulun Isokatu 14:n uudisrakennuksen kehitysvaiheen urakoitsijaksi Rakennusliike Laptin. Pohjolan OP:n Isonkadun konttorin toiminnot siirtyvät väistötiloihin toukokuussa ja purkutyöt alkavat. Uudisrakennuksen toimisto- ja liiketiloja sisältävän jalustaosan arvioidaan valmistuvan loppuvuonna 2026 ja asuintorniosan keväällä 2027.