Lapti rakentaa yli 700 asuntoa pääkaupunkiseudulle ja merkittäviin kasvukeskuksiin

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy on käynnistänyt useita kerrostalohankkeita pääkaupunkiseudulla ja merkittävissä kasvukeskuksissa. Jo käynnistyneistä hankkeista suurimmat ovat pääkaupunkiseudulla Tikkurilan Center ja Helsingin Sompasaaren Tyyni, joihin valmistuu yhteensä lähes 300 asuntoa vuoden 2020 aikana.
Laptissa omaperusteinen asuntotuotanto jatkuu
edelleen vahvana, kertoo Lapti Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.
Laptissa omaperusteinen asuntotuotanto jatkuu edelleen vahvana, kertoo Lapti Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.

Keski-Suomessa Jyväskylän keskustaan ja sen tuntumaan on rakenteilla yli 130 asuntoa. Seminaarimäelle nousee Aallonportin kortteli, jonka toisessa vaiheessa rakennettavat kaksi kerrostaloa valmistuvat vuoden 2019 lopussa.

Itä-Suomessa Kuopion Portin ensimmäisen vaiheen rakentaminen on käynnissä. Kuopion Aseman Tornin 16-kerroksiseen kerrostaloon valmistuu liike- ja toimistotilojen lisäksi 53 asuntoa alkuvuodesta 2020.

Pohjois-Suomessa jatkuu kolmen korttelin rakentaminen Oulun Tuirassa, Toppilansalmessa ja Kynsilehdossa. Kortteleihin rakennetaan yhteensä yli 250 asuntoa. Oulun keskustan tuntumaan Tuiran kortteliin valmistuu yhteensä 120 asunto vuoden 2019 loppuun mennessä. Toppilansalmessa Möljän kortteliin nousee Oulun Pehtoori, joka valmistuu keväällä 2020. Kynsilehdossa Sienitielle rakennettavan korttelin rakentaminen jatkuu kolmannella kerrostalolla.

Laptissa omaperusteinen asuntotuotanto jatkuu edelleen vahvana. Näiden aloitettujen hankkeiden myötä meillä on rakenteilla noin 1 200 omaperustaista asuntoa. Pääkaupunkiseudulla ja kasvavissa kasvukeskuksissa uusien asuntojen tarve ei ole hävinnyt vaikka asuntotuotannon ennustetaankin hiipuvan. Pikemminkin voidaan puhua asuntotuotannon palaamisesta normaalille tasolle voimakkaan kasvupiikin jälkeen”, toteaa toimitusjohtaja Timo Pekkarinen Lapti Group Oy:stä.

Timo Pekkarinen, puh. 040 544 9245
timo.pekkarinen@lapti.fi
toimitusjohtaja, Lapti Group Oy

Laptissa omaperusteinen asuntotuotanto jatkuu
edelleen vahvana, kertoo Lapti Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.
Laptissa omaperusteinen asuntotuotanto jatkuu
edelleen vahvana, toteaa Lapti Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.
Laptissa omaperusteinen asuntotuotanto jatkuu edelleen vahvana, toteaa Lapti Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.
Lapti rakentaa Helsingin Sompasaareen kolmen kerrostalon korttelia, johon tulee omistusasuntojen lisäksi kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja nuorille.
Oulussa Möljän korttelin rakentaminen Toppilansalmen ylittävän Möljän sillan viereen on edennyt hankkeen toiseen vaiheeseen, jossa valmistuu 81 uutta asuntoa vuoden 2020 aikana. Kaikkiaan kortteliin rakennetaan seitsemän kerrostaloa.

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi