Laptin kehittämä Limingantullin Veturin 2. vaiheen toimistotalohanke Krouvintiellä käynnistyy Oulussa

Laptin Pohjois-Suomen kehittämä Limingantullin Veturin toimistokiinteistökokonaisuuden 2. vaihe käynnistyy kesällä 2022 Oulussa. Krouvintie 4:ään nousevaan toimistotaloon tulee yhteensä 4.300 neliömetriä vuokrattavia tiloja ja yli 100 autopaikkaa. Toimistotalon päävuokralaiseksi tulee Monetra Oulu Oy. Toimistotalo valmistuu syksyllä 2023.

Lapti rakentaa toimistotalon  Krouvintie 4:ään kehittyvälle Limingantullin alueelle.
Lapti rakentaa toimistotalon Krouvintie 4:ään kehittyvälle Limingantullin alueelle.

Kehittyvälle Limingantullin alueelle rakennettava toimistotalo nousee omalle tontille Laptin pääkonttorin viereen. Alueesta on kasvamassa merkittävä työpaikkakeskittymä Oulun keskustan läheisyyteen. Lapti vastaa hankkeen suunnittelusta, rakentamisesta ja tilojen vuokrauksesta. Päävuokralaiseksi tulee kuntien tukipalveluja tuottava Monetra Oulu Oy.

Odotamme uusien, nykyaikaisten toimistotilojemme valmistumista. Limingantullin Veturin sijainti on erinomainen Oulun keskustan läheisyydessä. Limingantulli sijaitsee keskeisellä paikalla ja sinne on hyvät yhteydet niin julkisella liikenteellä kuin omalla autollakin iloitsee toimitusjohtaja Jussi Kauppi Monetra Oulu Oy:stä.

Olemme erittäin tyytyväisiä, että pääsemme käynnistämään hankkeen. Krouvintielle rakennettavan Limingantullin Veturin 2. vaiheen suunnittelussa on otettu huomioon erityisesti tilojen muunneltavuus. Tiloista tehdään mahdollisimman joustavat ja helposti muunneltavat, jolloin ne soveltuvat useamman yrityksen tarpeisiin, kertoo aluejohtaja Mikko Lohi Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Mikko Lohi, Aluejohtaja
mikko.lohi@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Laptin mittava rakennushanke Kuopion Portti on valmistunut31.3.2022 12:02:58 EEST | Tiedote

Kuopion Portin viimeisen eli C-vaiheen rakentaminen on saatu päätökseen. Viimeisessä vaiheessa valmistui 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä noin 4 472 neliömetriä. Kuopion Portin rakentaminen käynnistyi kesällä 2018. Hankkeen toteutunut kokonaisinvestointi koko Kuopion Portin alueella on noin 120 miljoonaa euroa.

Lapti rakentaa geoenergialla lämmitettävän ja viilennettävän kansainvälisen tason padelkeskuksen Turkuun17.3.2022 12:00:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee ja rakentaa kansainvälisen tason padelkeskuksen turkulaiselle Jeopop Oy:lle. Hankkeen operaattorina toimii Åbo Padel Oy. Padelkeskus rakentuu Turun Vähäheikkilään, uuden Pihlajaniemen asuinalueen kupeeseen erinomaisten liikenneyhteyksien äärelle. Keskuksen bruttoala on noin 6500 neliömetriä ja rakennuksesta tulee osittain kolmikerroksinen. Tuleva padelkeskus lämmitetään ja viilennetään maasta saatavalla geoenergialla hiilineutraali Turku 2029 -ilmastolinjausten mukaisesti.

Laptin tulostiedote 2021: RS-asuntorakentamisen vahva vire kannattavan kasvun lähteenä4.2.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Vuosi 2021 oli Laptille hyvä toimintaympäristö ja vallinneet poikkeusolot huomioiden. Strategian mukaisesti Lapti panostaa vahvasti RS-asuntotuotantoon. Vuoden 2021 aikana Lapti myi 1173 RS-asuntoa Suomen eri kasvukeskuksissa ja nousi koko maassa kolmen suurimman RS-asuntojen myyjän joukkoon. Pitkäjänteinen työ työturvallisuuden kehittämiseksi toi positiivisia tuloksia. Tapaturmataajuuden tulos oli hyvällä tasolla ollen 6,68 tapaturmaa miljoonaa työtuntia kohden.