Laptin Kuopion Portin vuokralaiseksi Sweco

Kuopion tulevaan maamerkkiin Kuopion Porttiin valmistuvien toimistotilojen pitkäaikainen vuokrasopimuksen ovat allekirjoittaneet Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy ja Sweco. Vuokrasopimus käsittää toimistotilat noin 150 henkilölle. Tiloihin muuttaa Swecon Kuopion aluetoimisto tilojen valmistuttua vuonna 2020.

Havainnekuva Kuopion Portti etelän suunnasta

Swecon päätös sijoittua Kuopion Porttiin kuvaa hyvin Kuopion Portin vetovoimaa. Vuokrasopimuksen allekirjoittaminen tässä vaiheessa, lähes kaksi vuotta ennen tilojen valmistumista, antaa vuokralaiselle parhaat edellytykset muokata tilat ja palvelut omiin tarpeisiinsa sopiviksi”, kertoo Laptin Itä-Suomen aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Sweco saa Kuopion Portista nykyaikaiset ja sen liiketoimintaa hyvin palvelevat toimitilat. Meille on tärkeää olla lähellä asiakkaitamme. Muuton myötä asiantuntijamme ovat yhä helpommin saavutettavissa. Kuopion Portti sijaitsee Kuopion solmukohdassa, välittömästi keskustan laidalla, ja paikalle pääsee helposti monesta suunnasta”, kertoo Swecon tilojen suunnitteluttamisesta vastaava tulosyksikön johtaja Seppo Höyhtyä.

Kuopion asemanseudulle vaiheittain vuosina 2020-2023 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon rakennetaan matkustajapalveluiden lisäksi asunto-, toimisto-, liike- ja palvelutiloja.

Risto Pekkarinen
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Itä-Suomi

Havainnekuva Kuopion Portti etelän suunnasta

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakentamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluita sekä osana omia rakentamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista ja kannattavimmista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 milj.€ ja työntekijöitä on 700. www.lapti.fi

Laptin kannattava kasvu jatkuu16.4.2019 00:20:00 EESTTiedote

Asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin keskittyvän Rakennusliike Lapti Oy -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 284,1 (227,6) miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen oli 24,8 %. Konsernin liiketulos oli 17,0 (17,4) miljoonaa euroa eli 6,0 % (7,6 %) liikevaihdosta. Vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi hyvällä tasolla ollen 36,6 % (34,8 %). Vuoden lopussa konsernissa työskenteli 741 henkilöä. Rakennusliike Lapti Oy -konserniin kuuluu Rakennusliike Lapti Oy ja tytäryhtiö Laptitec Oy ja se on osa Lapti Group Oy -konsernia.

Lapti käynnistää Kuopion uuden maamerkin Kuopion Portin B-vaiheen21.2.2019 14:19:51 EETTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin B-vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin B-vaiheessa rakennetaan 17-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 5 350 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Väylä. Aseman Väylään tulee 79 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-17 kerroksissa. Kuopion Portin B-vaihe valmistuu tammikuun loppuun 2021 mennessä.