Laptin Kuopion Portin vuokralaiseksi Sweco

Kuopion tulevaan maamerkkiin Kuopion Porttiin valmistuvien toimistotilojen pitkäaikainen vuokrasopimuksen ovat allekirjoittaneet Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy ja Sweco. Vuokrasopimus käsittää toimistotilat noin 150 henkilölle. Tiloihin muuttaa Swecon Kuopion aluetoimisto tilojen valmistuttua vuonna 2020.

Havainnekuva Kuopion Portti etelän suunnasta

Swecon päätös sijoittua Kuopion Porttiin kuvaa hyvin Kuopion Portin vetovoimaa. Vuokrasopimuksen allekirjoittaminen tässä vaiheessa, lähes kaksi vuotta ennen tilojen valmistumista, antaa vuokralaiselle parhaat edellytykset muokata tilat ja palvelut omiin tarpeisiinsa sopiviksi”, kertoo Laptin Itä-Suomen aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Sweco saa Kuopion Portista nykyaikaiset ja sen liiketoimintaa hyvin palvelevat toimitilat. Meille on tärkeää olla lähellä asiakkaitamme. Muuton myötä asiantuntijamme ovat yhä helpommin saavutettavissa. Kuopion Portti sijaitsee Kuopion solmukohdassa, välittömästi keskustan laidalla, ja paikalle pääsee helposti monesta suunnasta”, kertoo Swecon tilojen suunnitteluttamisesta vastaava tulosyksikön johtaja Seppo Höyhtyä.

Kuopion asemanseudulle vaiheittain vuosina 2020-2023 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon rakennetaan matkustajapalveluiden lisäksi asunto-, toimisto-, liike- ja palvelutiloja.

Risto Pekkarinen
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Itä-Suomi

Havainnekuva Kuopion Portti etelän suunnasta

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakentamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluita sekä osana omia rakentamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista ja kannattavimmista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 milj.€ ja työntekijöitä on 700. www.lapti.fi

LAPTI VARAUTUU KOULURAKENTAMISEN KASVUUN – palkkaamme heti lähes 10 uutta projektipäällikköä15.5.2018 13:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy jatkaa panostustaan kasvuun. Yhtiö palkkaa kevään aikana 7-10 uutta projektipäällikköä toimipisteisiinsä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Lapti on keskittynyt urakkamuotoihin, joissa rakentaja vastaa myös hankkeen suunnittelusta. Strategiansa mukaisesti Lapti panostaa edelleen asunto- ja palvelutilarakentamisen kasvuun. Palvelutilojen, kuten koulujen, päiväkotien, hoivakotien ja terveydenhoitotilojen hankkeiden vetämiseen tarvitaan lisää ammattitaitoisia projektipäälliköitä.