Laptin Kuopion Portin vuokralaiseksi Sweco

Kuopion tulevaan maamerkkiin Kuopion Porttiin valmistuvien toimistotilojen pitkäaikainen vuokrasopimuksen ovat allekirjoittaneet Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy ja Sweco. Vuokrasopimus käsittää toimistotilat noin 150 henkilölle. Tiloihin muuttaa Swecon Kuopion aluetoimisto tilojen valmistuttua vuonna 2020.

Havainnekuva Kuopion Portti etelän suunnasta

Swecon päätös sijoittua Kuopion Porttiin kuvaa hyvin Kuopion Portin vetovoimaa. Vuokrasopimuksen allekirjoittaminen tässä vaiheessa, lähes kaksi vuotta ennen tilojen valmistumista, antaa vuokralaiselle parhaat edellytykset muokata tilat ja palvelut omiin tarpeisiinsa sopiviksi”, kertoo Laptin Itä-Suomen aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Sweco saa Kuopion Portista nykyaikaiset ja sen liiketoimintaa hyvin palvelevat toimitilat. Meille on tärkeää olla lähellä asiakkaitamme. Muuton myötä asiantuntijamme ovat yhä helpommin saavutettavissa. Kuopion Portti sijaitsee Kuopion solmukohdassa, välittömästi keskustan laidalla, ja paikalle pääsee helposti monesta suunnasta”, kertoo Swecon tilojen suunnitteluttamisesta vastaava tulosyksikön johtaja Seppo Höyhtyä.

Kuopion asemanseudulle vaiheittain vuosina 2020-2023 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon rakennetaan matkustajapalveluiden lisäksi asunto-, toimisto-, liike- ja palvelutiloja.

Risto Pekkarinen
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Itä-Suomi

Havainnekuva Kuopion Portti etelän suunnasta

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakentamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluita sekä osana omia rakentamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista ja kannattavimmista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 milj.€ ja työntekijöitä on 700. www.lapti.fi

Lapti Group Oy ostaa Oulun Medikiinteistöt Oy:n Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiriltä24.9.2018 14:43Tiedote

Sairaanhoitopiirin (PPSHP) kuntayhtymän valtuusto on päättänyt kokouksessaan 24.9.2018 myydä Oulun Medikiinteistöt Oy:n koko osakekannan ja Sairaalarinteen maa-alueet. Kauppa tukee sairaanhoitopiirin strategiaa luopua ydintoiminnan kannalta tarpeettomista kiinteistöistä. Kaupan myötä Lapti Group Oy hyödyntää Sairaalarinteen käyttämättömän rakennusoikeuden ja jatkaa Oulun Medikiinteistöt Oy:n vuokraustoimintaa.