Laptin mittava rakennushanke Kuopion Portti on valmistunut

Kuopion Portin viimeisen eli C-vaiheen rakentaminen on saatu päätökseen. Viimeisessä vaiheessa valmistui 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä noin 4 472 neliömetriä. Kuopion Portin rakentaminen käynnistyi kesällä 2018. Hankkeen toteutunut kokonaisinvestointi koko Kuopion Portin alueella on noin 120 miljoonaa euroa.
Kuopion Portti on merkittävä työpaikkakeskittymä Kuopion pohjoisen sisääntuloväylän varrella. Kuopion Portti toimii myös lähi- ja kaukoliikenteen solmukohtana.

Kuopion Portti rakennettiin kolmessa vaiheessa vuosina 2018-2022. Alueelle valmistui kolme tornitaloa ja torneihin liittyvissä matalammissa rakennusosissa on liike- ja toimistotiloja yhteensä noin 15 900 neliömetriä.

Kuopion Portti on merkittävä työpaikkakeskittymä Kuopion alueella lukuisten liikkeiden, palveluiden sekä suuren toimistomäärän kautta. Alueella tulee työskentelemään arviolta 650 henkilöä. Kuopion Porttiin on sijoittunut monipuolisesti erilaisia ja eri kokoisia yrityksiä.

Kuopiolaiset ovat ottaneet hyvin Kuopion Portin omakseen. Asuntojen kysyntä on pysynyt koko hankkeen ajan erinomaisena. Asuntojen ja toimitilojen houkuttelevuutta ovat kasvattaneet muun muassa se, että ne sijaitsevat keskeisellä paikalla, lähellä monipuolisia palveluita ja sujuvia liikenneyhteyksiä. Viimeisessä vaiheessa on vielä vapaana noin 790 neliömetriä vuokrattavia toimitiloja. Tarjolla olevia tiloja kannattaa kysyä, vinkkaa aluejohtaja Risto Pekkarinen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Kuopion Portin A- ja B-vaiheille on jo myönnetty Leed Gold -sertifiointi ja C-vaiheen valmistuttua hankkeen viimeiselle vaiheelle haetaan myös sertifiointia.

Kuopion Portin rakentaminen on ollut haasteellista, mutta palkitsevaa. Olemme toteuttaneet hankkeen budjetissa pysyen ja sovitussa aikataulussa. Kiitos hankkeen toteuttamisesti kuuluu Kuopion kaupungille, joka valitsi Laptin hankkeen toteuttajaksi, kaikille yhteistyökumppaneillemme, jotka ovat olleet tärkeässä roolissa hankkeen kaikissa vaiheissa ja omalle henkilökunnallemme, jotka ovat omalla työpanoksellaan vaikuttaneet hankkeen tavoitteiden toteutumiseen. Erityisesti työmaan työnjohto ansaitsee kiitoksen. Olette vieneet hankkeen menestyksekkäästi läpi huolella rakentaen, toteaa Pekkarinen tyytyväisenä.

KUOPION PORTTI LYHYESTI

Asuntoja 257 kpl, joista palveluasuntoja 35 kpl
Päiväkoti noin 80 lapselle
Hoivakoti noin 30 asiakkaalle
Toimisto- ja liiketiloja noin 15 900 m2
Pysäköintilaitos 483 autolle
Alueella kaikkiaan pysäköintipaikkoja noin 520 autolle
Alueella satoja polkupyöräpaikkoja
Rakennusaika 6/2018-3/2022
Rakennusala yhteensä 46 813 m2

Risto Pekkarinen, aluejohtaja
risto.pekkarinen@lapti.fi

Lapti on monipuolinen ja vakavarainen suomalainen rakennusalan toimija. Rakennamme huolella hyvän elämän puitteita ympäri maan: asuntoja, toimitiloja sekä toimivan yhteiskunnan tärkeimpiä tiloja päiväkodeista kouluihin ja hoivakodeista sairaaloihin. Meillä työskentelee noin 500 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Pohjolan OP:n uudisrakennushanke käynnistyy Oulussa – Urakoitsijaksi valittiin Lapti16.4.2024 14:00:00 EEST | Tiedote

Pohjolan OP:n hallitus on valinnut Isonkadun ja Hallituskadun kulmassa sijaitsevan Kiinteistö Oy Oulun Isokatu 14:n uudisrakennuksen kehitysvaiheen urakoitsijaksi Rakennusliike Laptin. Pohjolan OP:n Isonkadun konttorin toiminnot siirtyvät väistötiloihin toukokuussa ja purkutyöt alkavat. Uudisrakennuksen toimisto- ja liiketiloja sisältävän jalustaosan arvioidaan valmistuvan loppuvuonna 2026 ja asuintorniosan keväällä 2027.