Klever Ab Oy/Lindorff OyKlever Ab Oy/Lindorff Oy

Laskut voi nyt saada suoraan matkapuhelimeen - Klever ja Lindorff aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on vähentää paperilaskuja

Finanssiteknologian startup-yritys Klever ja luotonhallinnan palveluyritys Lindorff ovat solmineet aiesopimuksen yhteistyöstä paperilaskujen määrään vähentämiseksi. Klever on kehittänyt sovelluksen, jolla kuluttaja voi tilata kaikki laskut puhelimeensa ja maksaa ne helposti sormijälkitunnisteella. Yhteistyön myötä Lindorff voi tulevaisuudessa välittää yritysten laskuja Kleverin sovelluksen kautta asiakkaiden matkapuhelimiin.

Suomessa noin kaksi kolmasosaa kuluttajille lähetettävistä laskuista on edelleen paperisia, ja karkean arvion mukaan Suomessa lähetetään 200 miljoonaa paperilaskua vuodessa. Kleverin ja Lindorffin yhteisenä päämääränä on vähentää tätä määrää. Ympäristöhyötyjen lisäksi uudella laskujen lähettämistavalla on muitakin hyötyjä.

”Kun kuluttaja saa laskun suoraan puhelimeen ja sovellus vielä muistuttaa eräpäivästä, turhat maksumuistutukset vähenevät. Laskuja lähettävälle yritykselle tämä on edullisempi tapa verrattuna paperilaskuihin ja e-laskuihin, ja lisäksi kassavirta nopeutuu”, sanoo Kleverin teknologiajohtaja Jyrki Juuti.

Suomessa laskuja ei ole ennen pystytty lähettämään suoraan kuluttajien matkapuhelimiin, eli kyseessä on täysin uudenlainen palvelu.

”Etsimme jatkuvasti digitaalisia ratkaisuja, joilla voimme helpottaa ihmisten arkea, auttaa laskuliikenteen hoitamisessa ja vähentää turhia kuluja. Kleverin sovellus on selkeä ja helppokäyttöinen, ja se antaa kuluttajille uudenlaisen mahdollisuuden hallita ja hoitaa omaa talouttaan”, sanoo Lindorffin kaupallinen johtaja Juho Ylinen.

Yritykset integroivat palvelunsa vuoden 2018 ensimmäisellä puoliskolla, minkä jälkeen palvelu julkaistaan kuluttajille.

Jyrki Juuti
teknologiajohtaja
Klever

Juho Ylinen
kaupallinen johtaja
Lindorff

Klever Ab Oy/Lindorff Oy

Klever on suomalainen startup-yritys, joka on kehittänyt mobiilisovelluksen laskujen maksamiseen. Vuonna 2016 perustettu yritys on kerännyt sijoittajilta 2,2, miljoonan euron pääoman ja saanut Tekesiltä 0,5 miljoonan euron lainan. www.kleverapp.com

Lindorff on johtava luotonhallinnan palveluyritys, joka on auttanut ihmisiä pitämään luotot hallinnassa Suomessa jo yli 50 vuotta. Yhtiön palveluksessa on Turussa, Lahdessa ja Helsingissä n. 500 työntekijää. Lindorffin laskutuspalvelut välittävät lähes viisi miljoonaa tavallista laskua vuodessa. www.lindorff.fi

KLEVER BANG!

Kleverin missio on hävittää paperilaskut maailmasta ja sen vuoksi ryhdymme ihan konkreettisiin toimenpiteisiin: räjäytämme 1000 kg paperilaskuja taivaan tuuliin Finlandiatalon edustalla 11.1.2018 klo 18. Tervetuloa juhlistamaan laskujen maksamisen uuttaa aikakautta!

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi