Lasse Heinonen on nimitetty Ahlström Capitalin toimitusjohtajaksi

Ahlström Capital Oy:n hallitus on nimittänyt KTM Lasse Heinosen, (49), Ahlström Capitalin toimitusjohtajaksi. Heinonen aloittaa tehtävässään viimeistään 1. elokuuta 2018.

Lasse Heinonen siirtyy Ahlström Capitaliin Tieto Oyj:n talousjohtajan tehtävästä. Hän on vuodesta 2011 toiminut eri rooleissa yhtiön johtoryhmässä. Sitä ennen Lasse Heinonen on toiminut Finnair Oyj:n talousjohtajana ja varatoimitusjohtajana sekä Cargo & Aviation Services yksikön liiketoimintajohtajana. Heinonen on ollut myös useissa johdon tehtävissä lääke- ja kemianteollisuudessa Suomessa, Turkissa ja Sveitsissä.

”Toivotamme Lasse Heinosen tervetulleeksi Ahlström Capitaliin. Lassen vankka strateginen osaaminen, kokemus yrityskaupoista sekä kansainvälinen tausta sopivat erinomaisesti kehittämään Ahlström Capitalin jo menestyksekästä toimintaa eteenpäin. Kokemus teknologiayhtiöstä ja digitalisaatiosta tuo meille myös uutta osaamista.”, sanoo Ahlström Capitalin hallituksen puheenjohtaja Mikael Lilius.

”Ahlström Capital on pitkäjänteinen sijoittaja, jolla on merkittävä rooli yhteiskunnassa usealla toimialalla. Uskon, että johtamiskokemuksestani erilaisista kansainvälisistä yhtiöistä on hyötyä Ahlströmin Capitalille tulevina vuosina. Olen innoissani mahdollisuudesta oppia uutta ja päästä mukaan kehittämään erinomaista yhtiötä.” sanoo Lasse Heinonen.

Ahlström Capitalin nykyinen toimitusjohtaja Hans Sohlström lopettaa tehtävässään 15. huhtikuuta. Hans Sohlström siirtyy Ahlstrom-Munksjön toimitusjohtajaksi.

Ahlström Capitalin talousjohtaja Pasi Koota toimii 15. huhtikuuta alkaen väliaikaisena toimitusjohtajana, kunnes Lasse Heinonen aloittaa tehtävässään.

Lisätietoja:

Mikael Lilius, hallituksen puheenjohtaja, Ahlström Capital Oy
Soittopyynnöt viestintäjohtaja Camilla Sågbom, puh 040 540 8450
Lasse Heinonen, puh 050 393 4950

Ahlström Capital on yksi Suomen suurimmista sijoitusyhtiöistä, jolla on jo yli 160-vuotinen toimintahistoria. Olemme perheomisteinen sijoitusyhtiö, joka luo omistaja-arvoa sijoittamalla listattuihin ja listaamattomiin yhtiöihin sekä kiinteistöihin. Vuonna 2016 Ahlström Capitalin portfolioyhtiöiden liikevaihto oli yli neljä miljardia euroa ja se työllisti lähes 13 000 ihmistä 27 maassa. Tällä hetkellä Ahlström Capitalin portfolioon kuuluvat merkittävät sijoitukset listatuissa yhtiöissä Ahlstrom-Munksjö Oyj:ssä, Detection Technology Oyj:ssä, Glaston Oyj Abp:ssä ja Suominen Oyj:ssä. Portfolioon kuuluvan lisäksi Destia Group Oyj, Enics AG ja sijoitus AC Cleantech Fund -rahastoon. Portfolioomme kuuluu myös huomattavia kiinteistö- ja metsäomistuksia.

Sijoitamme yhtiöihin, joilla on merkittävää kasvupotentiaalia – yhtiöihin, joista voimme tehdä alansa johtavia yrityksiä. Kehitämme sijoituksiamme teollisella osaamisellamme, yrittäjäperinteellämme sekä kestävällä pitkän tähtäimen omistajuudella.Kehitämme yrityksistä alansa johtajia - We develop leading businesses.