Lasten ja nuorten CP-jalkapallotapahtuma osana UEFA Super Cupia

Palloliitto ja Suomen Vammaisjalkapallo ry järjestävät osana UEFA Super Cup -tapahtumaa lapsille ja nuorille suunnatun CP-jalkapalloleirin Helsingissä Bolt Areenalla tiistaina 9.8.2022 klo 15–17.30.

Leiri sisältää harjoitukset sekä leikkimielisen ottelun HJK:n kanssa. Mukana on koko HJK:n naisten edustusjoukkue Helmareiden maajoukkuepelaaja Essi Sainion johdolla. Lisäksi leirillä nähdään entinen maajoukkuepelaaja, nykyinen HJK:n pelaaja Paulus Arajuuri sekä HJK:n pelaajista Miro Tenho ja Santeri Väänänen. Leirin päätteeksi on luvassa Meet & Greet pelaajien ja UEFAn kanssa.

“Soveltava jalkapallo on ollut tärkeä osa suomalaista grassroots-jalkapalloa yli 25 vuoden ajan”, kertoo Suomen Palloliiton seurakehittäjä Lasse Keski-Loppi. ”Olemme ylpeitä, että grassroots-toimintaamme tuodaan esille UEFA Super Cupissa. Tänä vuonna Palloliitto käynnisti oman CP-jalkapallotoiminnan kannustaakseen kaikkia jalkapallon pariin Suomessa. Olen varma, että Super Cup antaa toiminnalle sen tarvitseman näkyvyyden. CP-jalkapallotoimintamme auttaa monia uusia nuoria pelaajia osallistumaan jalkapalloon sekä seuraamaan unelmiaan jalkapallon parissa. Me kaikki jaamme saman pelin”, Keski-Loppi jatkaa.

Suomalaisia lapsia ja nuoria mukana UEFA Super Cupissa

Leirin lisäksi neljä suomalaista lasta on valittu Mastercardin pelaajiksi saattelemaan UEFA Super Cupin pelaajat kentälle. Helsingin Olympiastadionilla 10.8. pelattavassa Super Cupissa kohtaavat Real Madrid ja Eintracht Frankfurt.

”Neljä lasta, jotka ovat valittu Super Cupiin tekivät vaikutuksen heidän innokkuudellaan ja taidoillaan toukokuussa järjestetyssä ensimmäisessä CP-jalkapallotapahtumassa. Lapset ovat tilaisuudesta erittäin otettuja, innoissaan ja hieman jännittyneitä – Mutta hyvällä tavalla!”, kertoo Ville Sallinen Suomen Vammaisjalkapallo ry:stä.

”Olemme hyvin ylpeitä ja iloisia siitä, että UEFA Super Cup pelataan Suomessa ja että paikalliset lapset osallistuvat tapahtumaan. Yhdessä UEFA Foundation for Children -säätiön kanssa tarjoamme nuorille pelaajille ainutlaatuisen kokemuksen ja lisäämme tietoutta soveltavasta jalkapallosta”, jatkaa Suomen Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahti.

Lisäksi kaksikymmentä Icehearts-järjestön toiminnassa mukana olevaa nuorta toimii Super Cupissa keskiympyrälipun kantajina. Icehearts ehkäisee lasten ja nuorten sosiaalista syrjäytymistä, kehittää sosiaalisia taitoja ja edistää haavoittuvassa asemassa olevien lasten hyvinvointia.

”Halusimme palkita pääsyllä Super Cupiin nuoria, jotka ovat tehneet erityisiä ponnisteluja opinnoissaan ja jakavat todellisen intohimon jalkapalloa kohtaan”, kertoo Karo Koivunen Icehearts ry:stä.

Media on tervetullut paikan päälle tiistaina 9.8. klo 15.00–17.30 Bolt Areenalla järjestettävään CP-jalkapallotapahtumaan.

Lisätiedot ja median ilmoittautuminen CP-jalkapallotapahtumaan:

Pinja Akkanen
Viestintäassistentti