Lasten ja nuorten puhelimen kesäpäivystysajat alkavat juhannukselta

Lasten ja nuorten puhelin vastaa yhteydenottoihin koululaisten kesäloman ajan joka päivä, myös juhannuksena. Palveluun voi ottaa yhteyttä mistä tahansa aiheesta nimettömänä, ilmaiseksi ja luottamuksella.

Lasten ja nuorten puhelin päivystää juhannusviikonloppuna perjantaista sunnuntaihin kello 14–17. Juhannuksen jälkeen palvelussa siirrytään kesäaukioloaikoihin, jolloin palvelu on avoinna joka päivä kello 17–20. Lasten ja nuorten puhelimen chat päivystää kesän ajan aina maanantaisin ja tiistaisin kello 17–20. Maanantaina 13. elokuuta palvelu palaa normaaleihin päivystysaikoihin.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin palvelee numerossa 116 111 vuoden jokaisena päivänä. Puhelimen lisäksi yhteyttä voi ottaa chatin kautta sekä nettikirjeellä. Päivystäjät ovat MLL:n kouluttamia vapaaehtoisia ja jokaisessa päivystysvuorossa heidän tukenaan on ammattilainen. Palveluun voi ottaa yhteyttä niin pienistä kuin suurista asioista, joko kertoakseen kuulumisia tai keskustellakseen vaikeammista aiheista. Puhelu on ilmainen, eikä se näy puhelinlaskulla. Luottamuksellisen keskustelun päivystäjän kanssa voi käydä kertomatta omaa nimeään.

Vanhempainpuhelin jää kesätauolle

Vanhempainpuhelin, vanhempainchat ja vanhempainnetin nettikirjepalvelu jäävät juhannusviikon jälkeen kesätauolle. Viimeinen päivystyspäivä on juhannusviikon torstai 21. kesäkuuta, jolloin Vanhempainpuhelimessa vastataan kello 14–20.

Palveluun voi ottaa jälleen yhteyttä maanantaina 13. elokuuta 2018. Kesän aikana vanhemmuuden kysymyksiin tukea löytyy MLL:n ylläpitämästä Vanhempainnetistä: www.vanhempainnetti.fi

Vanhempainpuhelin vastaa maksutta ja nimettömänä numerossa 0800 92277. Palveluun voi ottaa yhteyttä mistä tahansa vanhemmuuteen liittyvästä aiheesta. Yhteydenottoihin vastaavat päivystäjät ovat MLL:n kouluttamia ja keskustelu heidän kanssaan on luottamuksellinen. Puhelimen lisäksi yhteyttä voi ottaa chatin ja nettikirjepalvelun kautta, ne löytyvät osoitteesta www.vanhempainnetti.fi/vanhempainpuhelin

Auttavien puhelinten suunnittelija Heidi Holappa, heidi.holappa(a)mll.fi, p. 046 921 3092
Tiedottaja Eveliina Kutila, eveliina.kutila(a)mll.fi, p. 040 580 2393

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi mistä tahansa mieltä painavasta asiasta ja puhelu on soittajalle maksuton. MLL:n kouluttamat, vapaaehtoiset päivystäjät käyvät noin 30 000 puhelin-, chat- tai nettikirjekeskustelua vuodessa. Palvelu saa lapsilta ja nuorilta kiitosta kiireettömyydestä ja siitä, että päivystäjät suhtautuvat kaikenlaisiin huoliin ja tunteisiin arvostaen. Tarvittaessa lapsi tai nuori autetaan ammatillisen avun piiriin.

MLL:n Vanhempainpuhelimessa voi keskustella luottamuksellisesti ja kiireettömästi mistä tahansa vanhemmuuteen liittyvästä asiasta. Palveluun voi ottaa yhteyttä nimettömänä puhelimen lisäksi chatissa ja nettikirjeellä. Puhelut ovat maksuttomia, eikä niitä nauhoiteta. Yhteydenottoihin vastaavat vapaaehtoiset päivystäjät ovat MLL:n kouluttamia.

Etsinnässä uusia leikkejä Leikkipankkiin18.10.2018 11:03Tiedote

Uuden leikin kilpailu on julistettu alkaneeksi. Kännykällä kätevästi toimiva Leikkipankki on ajanvieteideoiden aarrearkku, josta löytyy jo monet klassikot, mutta paljon myös tuoreita tuttavuuksia. Siitä huolimatta maailma on pullollaan leikkejä, joita ei ole vielä Leikkipankkiin kirjattu. Näiden etsimiseksi järjestetään nyt Uuden Leikin Kilpailu. Kaikki Leikkipankkiin leikkejä 9. marraskuuta mennessä lisänneet osallistuvat arvontaan.