Lasten ja nuorten puhelimessa maratonpäivystys 20.11.

Lasten ja nuorten puhelin juhlistaa lapsen oikeuksien päivää maratonpäivystyksellä. Puhelimessa ja chatissa vastataan 20. marraskuuta yhteydenottoihin kello 12–21.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelimessa (p. 116 111) sekä chatissa päivystetään lapsen oikeuksien päivänä 20. marraskuuta kello 12–21. Yhteyttä voi ottaa niin isoista kuin pienistä asioista luottamuksellisesti, nimettömästi ja maksutta.

Moni lapsi ja nuori miettii, onko oma huoli riittävän iso, jotta siihen voisi käyttää päivystävän aikuisen aikaa. Lapsen tehtävä ei ole arvioida, onko hänen asiansa tarpeeksi tärkeä. Mikään lapsen tai nuoren asia ei ole liian vähäpätöinen, vaan puhelimeen ja auttaviin nettipalveluihin voi ottaa yhteyttä ihan mistä tahansa aiheesta kuten tuoreelta Lasten ja nuorten puhelimen #puhumistävaan-videolta voi kuulla.

Lasten ja nuorten puhelin ja chatti on valtakunnallinen auttava palvelu, joka on avoinna vuoden jokaisena päivänä. Yhteydenottoihin vastaavat MLL:n kouluttamat vapaaehtoiset aikuiset. Lasten ja nuorten puhelimessa sekä nettipalveluissa vastataan vuosittain yli 20 000 yhteydenottoon.

Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Päivystysajat ovat arkisin kello 14–20 ja viikonloppuisin kello 17–20. Nuortennetin kirjepalveluun tai chattiin saa yhteyden osoitteesta www.nuortennetti.fi/lasten-ja-nuorten-puhelin

Lisätietoja:

Auttavien puhelin- ja nettipalvelujen päällikkö Tatjana Pajamäki, p. 050 562 4299, tatjana.pajamaki(a)mll.fi
Tiedottaja Eveliina Kutila, p. 050 580 2393, eveliina.kutila(a)mll.fi

#puhumistävaan
Siirry videokanavalle

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi mistä tahansa mieltä painavasta asiasta ja puhelu on soittajalle maksuton. MLL:n kouluttamat, vapaaehtoiset päivystäjät käyvät yli 20 000 puhelin-, chat- tai nettikirjekeskustelua vuodessa. Palvelu saa lapsilta ja nuorilta kiitosta kiireettömyydestä ja siitä, että päivystäjät suhtautuvat kaikenlaisiin huoliin ja tunteisiin arvostaen. Tarvittaessa lapsi tai nuori autetaan ammatillisen avun piiriin. www.nuortennetti.fi/lasten-ja-nuorten-puhelin

Etsinnässä uusia leikkejä Leikkipankkiin18.10.2018 11:03Tiedote

Uuden leikin kilpailu on julistettu alkaneeksi. Kännykällä kätevästi toimiva Leikkipankki on ajanvieteideoiden aarrearkku, josta löytyy jo monet klassikot, mutta paljon myös tuoreita tuttavuuksia. Siitä huolimatta maailma on pullollaan leikkejä, joita ei ole vielä Leikkipankkiin kirjattu. Näiden etsimiseksi järjestetään nyt Uuden Leikin Kilpailu. Kaikki Leikkipankkiin leikkejä 9. marraskuuta mennessä lisänneet osallistuvat arvontaan.