Lasten ja nuorten puhelimessa maratonpäivystys Lapsen oikeuksien päivänä

Lasten oikeuksien päivää vietetään maanantaina 20. marraskuuta. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelimessa vastataan silloin yhteydenottoihin kello 12–21.

Lasten ja nuorten puhelimessa (p. 116 111) vietetään lapsen oikeuksien päivää 20. marraskuuta maratonpäivystyksen merkeissä kello 12–21. Puhelimeen voi ottaa yhteyttä ihan mistä tahansa aiheesta luottamuksellisesti, nimettömänä ja maksutta.

Lasten ja nuorten puhelimessa vastataan vuosittain lähes 30 000 puheluun, chat-keskusteluun sekä nettikirjeeseen. Moni lapsi miettii, onko oma huoli riittävän iso, jotta siihen voisi käyttää päivystävän aikuisen aikaa. Lapsen tehtävä ei ole arvioida, onko hänen asiansa tarpeeksi tärkeä. Mikään lapsen tai nuoren asia ei ole liian vähäpätöinen.

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin ja chatti on valtakunnallinen auttava puhelin, jonne lapset ja nuoret voivat soittaa vuoden jokaisena päivänä. Yhteydenottoihin vastaavat MLL:n kouluttamat vapaaehtoiset aikuiset.

Lasten ja nuorten puhelimessa lapset voivat keskustella asioistaan luotettavan aikuisen kanssa. Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Päivystysajat ovat arkisin kello 14–20 ja viikonloppuisin kello 17–20. Juhlapyhinä päivystetään kello 14–17. Nuortennetin kirjepalveluun tai chattiin saa yhteyden osoitteesta www.mll.fi/nuortennetti.

Lisätietoja:
Auttavien puhelin- ja nettipalvelujen päällikkö Tatjana Pajamäki, p. 050 562 42 99, tatjana.pajamaki(a)mll.fi
Tiedottaja Eveliina Kutila, p. 075 3245 580, eveliina.kutila(a)mll.fi

Etsinnässä uusia leikkejä Leikkipankkiin18.10.2018 11:03Tiedote

Uuden leikin kilpailu on julistettu alkaneeksi. Kännykällä kätevästi toimiva Leikkipankki on ajanvieteideoiden aarrearkku, josta löytyy jo monet klassikot, mutta paljon myös tuoreita tuttavuuksia. Siitä huolimatta maailma on pullollaan leikkejä, joita ei ole vielä Leikkipankkiin kirjattu. Näiden etsimiseksi järjestetään nyt Uuden Leikin Kilpailu. Kaikki Leikkipankkiin leikkejä 9. marraskuuta mennessä lisänneet osallistuvat arvontaan.